کافه تلخ

۱۳۸۶ آذر ۲۲, پنجشنبه

آگاهی در خواب و برون فکنی کالبداختري

سلام. کسانی که در خواب آگاه ميشن ممکنه درباره احتمال زياد رخ دادن برون فکنی کالبد اختری پيش اين افراد شنيده يا خونده باشن.
ولی ممکنه تابحال چنين پيشامدی رو تجربه نکرده باشن.
در ابتدا درباره اينکه به چه چيزی ميگن برون فکنی کالبداختری توضيحی بدم. اين حالت رو وقتی ميگن که شخص حس کنه از جسد فيزيکی جدا شده و ميتونه جسدش رو ببينه.
اين حالت رو دانشمندای شکاک به هيچ عنوان قبول ندارن و از اون به عنوان نوعی حالت ويژه مغزی که قسمتی از مغز اون رو ايجاد ميکنه نام ميبرن. و ادعا ميکنن که افرادی که از بيماری روحی رنج ميبرن دچار اين حالتها ميشن ولی هيچ تفسيری برای رخدادن اين حالت بين ساير افراد ندارن.
احساس جدايی در اين حالت کاملا قابل حس و فرد ميتونه در دنيايی که در واقع موازی با دنيای فيزيکی قرار داره حرکت کنه. شخص خودش رو ميبينه که خوابه و ممکنه توی خونه قدم بزنه و يا به جاهای مختلفی بره.
اين حالت البته نشانه های معينی داره که شما ميتونيد بفهميد آيا تا بحال چنين حالتی برای شما هم رخ داده يا نه. قسمتی از نشانه ها:

شخص حس ميکنه درون بدنش به حالت آزاد قرار داره و ميتونه از اون خارج بشه
شخص موجی از انرژی رو در تمام يا قسمتهايی از بدنش حس ميکنه که به سرعت گسترش پيدا ميکنه و همراه با صدای وز وز بسيار بلند که البته ارتعاش صدا و موج انرژی ممکنه کم يا زياد باشه. اين پيش درآمديه که يا به خروج از بدن می انجامه يا به بازگشت شخص به بدنش.
شخص در حالی که بيرونه خودش رو در حال خواب ميبينه.
برای بعضی از افراد ممکنه اين نشانه اختلاف داشته باشه مثلا شخص صدای فردی رو در حال حرف زدن با اون بشنوه.
اين نشانه ها در حالت آگاهی از خواب وجود ندارن.

اختلافی که بين اين دو وجود داره نوع واقعيت مورد تجربه است. در خواب توهمات به مقدار بسيار زيادی وجود دارن. حتی ممکنه کل تجربه بيداريی که در خواب داشتيد غير واقعی باشه و شخصيتهای مورد مشاهده در واقع خود اون افراد نباشن. ولی در حالت برون فکنی کالبداختری در اکثر حالات فرد خودش رو در حال مشاهده وقايع و جاهايی پيدا ميکنه که واقعا وجود دارن و اتفاقات و حرفهايی که زده شده واقعيت دارن.
مثلا ممکنه شخص به آشپزخانه بره و مادرش رو در حال تهيه غذا ببينه و از اون بپرسه که در حال درست کردن چه غذايی هست و پس از بازگشت به بدن هم اطلاعات کسب شده دقيقا درست باشن.
ولی اين حالت در مورد آگاهی در خواب بسيار کم و حتی در اکثر مواقع وجود نداره و شخص در دنيايی از عجيبترين موجودات و مکانها قدم ميذاره که از لحاظ کيفيت و واقعی بودن در حد خوش در درجه بسيار بالايی قرار داره ولی وقتی با برون فکنی کالبد اختری مقايسه ميشه تجربه ای خيالی و نادر حساب ميشه چون تجربيات برون فکنی کالبداختری انسان رو با بعدهايی آشنا ميکنه که مستقيما با محيط فيزيکی شخص ارتباط داره.