کافه تلخ

۱۳۹۱ آبان ۱۷, چهارشنبه

آیورودا

  Ayurveda



آیورودا سیستم طب کل نگر هندی است که بیش از پنج هزار سال قدمت دارد. واژه آیورودا ( که آ - یر  وی دا تلفظ می شود) واژه ای است سنسکریت که از دو ریشه آیوش (مدت زمان زندگی) و ودا (دانش) مشتق گردیده است و معنی تحت اللفظی آن دانش زندگی و طول عمر می باشد.
بسیاری معتقدند آیورودا، کهن ترین سیستم جلوگیری و درمان بیماریها می باشد چرا که اصول آن در وادها خصوصاً ریگ ودا و آنهاروادا که کهن ترین دست نوشته های یافت شده بشری می باشند ذکر شده است.
تصور عامه مبنی بر اینکه آیورودا تنها سیستمی پزشکی است چرا که اطلاعات سیستماتیک و سازمان یافته ای درباره سلامتی ارائه داده است بسیار محدود و ناقص می باشد. آیورودا، دانشی است که نه تنها سلامت جسمانی انسان، حیوانات و گیاهان در آن مدنظر قرار گرفته است بلکه سلامت ذهنی و معنوی انسان نیز در آن لحاظ گردیده است.
چاراکا در کتاب چاراکاسامهینا در تعریف آیورودا چنین می  گوید: دانشی که به شما می آموزد چه چیزی خوب یا بد است و چه چیز باعث رنج می شود، مدت زمان و کیفیت زندگی چگونه است آیورودا می باشد.
بدین ترتیب آیورودا دانشی است که برای تمامی مردم هر ملیت و مذهبی کاربرد دارد.
بخشهای اصلی آیورودا
آیورودا در ابتدا دانشی بوده است کامل که به هشت بخش اصلی تقسیم می شده است. دانش پژوهان در مراکز آموزش آیورودا در هندوستان می بایست یکی از این هشت شاخه تخصصی را انتخاب می کرده اند. هشت شاخه تخصصی آیورودا عبارت است از :
۱- کایاچیکیتسا (طب داخلی)
این شاخه از آیورودا با روش های حفظ سلامتی جسمانی و ذهنی انسان و نیز درمان بیماری های آنها مرتبط می باشد.
بنا به عقیده آیورودا ذهن و بدن می توانند بر روی یکدیگر تأثیر گذاشته و باعث ایجاد بیماری در یکدیگر شوند. تعین تیپ های مختلف جسمانی و ذهنی، شناخت نشانه ها و علائم بیماری های مختلف ، پاکسازی بدن از سموم و متعادل کردن دوشاها (اخلاط سه گانه) از طریق استفراغ درمانی، مسهل درمانی، تنقیه درمانی، بکارگیری دارو از طریق بینی، حجامت، درمان بیماری ها از طریق بیش از ۲۰۰۰ نوع گیاه دارویی، استفاده از فرم های مختلف انرژی جهت درمان بیماری ها همچون استفاده از سنگها، رنگها، فلزات، اصوات و مانتراها و همچنین روش های مختلف پرهیز و روزه دداری، رایحه درمانی، بخور درمانی و آبزن، دوش روغن های گیاهی، ادرار درمانی، … همگی جزو بخش های مختلف این شاخه تخصصی آیورودا می باشند.
۲- شالیا چیکیتسا (جراحی)
شناخت نقاط مختلف حیاتی بدن و ارتباط انها با عناصر پنج گانه، نحوه تأثیرگذاری بر روی این نقاط از طریق ماساژها، فشار درمانی، طب سوزنی، فتیله گذاری، استفاده از سنگ ها، رنگ ها، فلزات و روغن های مختلف برای تأثیرگذاری بر روی این نقاط و به جریان انداختن انرژی های حیاتی بدن و نیز روش های مختلف ارتوپدی و جراحی همچون جراحی پلاستیک، سزارین، جراحی چشم، مغز و شکم جزو روش های ذکر شده در این شاخه تخصصی از آیورودا می باشند.

۳- شالاکیا تانترا
(درمان بیماری های سر، گردن، چشم ها، گوش، حلق، بینی، دهان و …)
روش های مختلف درمان بیش از ۷۲ بیماری ناحیه سر شامل گوش، حلق، بینی، چشم .

۴- آگادا تانترا ویشاگارا وایرودها تانتر (سم شناسی)      
شامل مباحثی همچون شناخت مواد آلوده کننده آب و هوا، خصوصیات سمی فرآورده های معدنی، گیاهی و حیوانی، درمانی مسمومیت ها و بیماری های بوجود آمده از طریق سموم، بیماری های همه گیر و اپیدمیک می باشد.

۵- ماناسا روگایا بهوتاویدیا (روان درمانی)
درمان اختلالات ذهنی و بیماری های بوجود آمده بواسطه عوامل مختلف، بررسی تأثیرات اجرام سماوی و موجودات غیرارگانیک در بوجود آوردن بیماری ها و روش های درمان آنها با استفاده از داروهای گیاهی و رژیم های درمانی، رویابینی آگاهانه، یوگا و مدیتیشن، تمرینات تنفسی، اصوات و مانتراها و…  .

۶- کومارا بهتر پتیا یابال تانترا (اطفال)
مراقبت و نگهداری از نوزاد و مادر پیش از تولد و پس از آن، انتخاب جنسیت، ساختار بدنی و ذهنی نوزاد، روش های مختلف مامایی و زایمان و شناخت و درمان بیماری های نوزادان و اطفال از جمله بخش های مختلف این شاخه آیورودا می باشد.

۷- راسایانا تانترا
روش های مختلف پیشگیری از بیماری ها همچون در پیش گرفتن روال زندگی خاص در هنگام روز، شب و فصول مختلف، شناخت اعمال جسمانی و نگرش ذهنی که از بوجود آوردن بیماری جلوگیری می کند و نیز استفاده از داروها و روش های مختلف برای افزایش طول عمر و جلوگیری از پیری از جمله مباحث مطرح شده در این بخش می باشد.

۸- واجی کارانا تانترا: درمان ناتوانی جنسی
این بخش به دو شاخه تقسیم می شود که یکی به درمان ناتوانی جنسی و نازایی پرداخته و دیگری به روش های استفاده از انرژی جنسی و تبدیل آن به انرژی معنوی می پردازد.
شماری از این شاخه  های تخصصی آیورودا با گذشت زمان تحت تأثیر شرایط زمانی خود دستخوش تغییر قرار گرفته و برخی مانند جراحی آیورودایی با ظهور آیین بودا بکلی از بین رفته اند.

آیورودا و سلامتی حیوانات و گیاهان
آیورودا نه تنها به سلامتی انسان می پردازد بلکه موجودات زنده دیگر مانند گیاهان و حیوانات نیز در آن مدنظر قرار گرفته اند. در کنار متونی که در آن به سلامت انسان پرداخته شده است متونی که به درمان گیاهان و حیوانات نیز پرداخته شده است نیز وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از : آشویورودا (اسب)، گاجایورودا (فیل)، گاوآیورودا (گاو) و وریکشایورودا (درخت).
ویژگی های درمان های آیورودایی
۱- جامع بودن روش های درمان آیورودایی
در طول درمان ، پزشک آیورودایی نه تنها به بخش های آسیب دیده بدن و علائم بیماری توجه می کند بلکه ساختار بدنی، وضعیت عاطفی و حالات و شرایط روانی بیمار را نیز در نظر می گیرد. به همین دلیل است که برای دو بیمار که دچار یک بیماری می باشند ممکن است دو داروی متفاوت تجویز شود.

۲- ماهیت روان - تنی بیماریها
آیورودا معتقد اسات هیچ بیماری صرفاً ارای ماهیت جسمانی یا روانی نمی باشد. بیماری های جسمانی بر روی روان و اختلالات روانی بر روی جسم تأثیرگذار هستند بنابراین در طول درمان جسم و روان نباید جداً در نظر گرفته شوند.
۳- تمامی داروها مقوی هستند.
داروهای آیورودایی نه تنها خاصیت درمانگر دارند بلکه دارای خصوصیات مغذی و پیشگیرانه بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می گردند. این خصوصیت سلامت بخش داروهای آیورودایی موجب می گردد که برای افراد سالم نیز مفید باشند.
۴- اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن با کنترل رژیم غذایی
در سیستم دارویی آیورودا تأکید بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد بگونه ای که شخص مستعد ابتلا به بیماری نشود. به همین دلیل در متون آیورودایی به عادات و رژیم های غذایی سالم و مناسب، با جزئیات زیاد پرداخته شده است.
۵- نقش رژیم غذایی و غذای ساده
در سیستم آیورودا رژیم غذای با توجه به ساختار بدنی و تاریخچه پزشکی بیمار تجویز می گردد که باعث تسریع فرایند شفا می گردد. به این منظور از رژیمهای غذایی که مناسب ساختار بدنی بیمار نبوده و یا ممکن است مشکل او را تشدید کنند پرهیز می گردد. این رژیم غذایی از یک طرف سیستم ایمنی بیمار را تقویت کرده و از طرف دیگر باعث بهبود سریع او می گردد.
۶- درمان های ساده و ارزان
در سیستم پزشکی مدرن تا زمانی که آزمایشات مختلف و گران قیمت انجام نشود درمان آغاز نمی گردد و این موضوع استرس فیزیکی، ذهنی و اقتصادی را بر بیمار تحمیل می کند. پزشک آیورودایی مجرب می تواند بیماری را از روی نبض و … تشخیص دهد که از استرس بیهوده و تعویق درمان جلوگیری می کند.
۷- درمان ریشه ای بیماری
یکی از خصوصیات منحصر بفرد آیورودا این است که علت اصلی بیماری را از بین می برد. هدف، تنها از بین بردن علائم بیماری نیست بلکه با از بین بردن ریشه بیماری، درمان دائمی را موجب می شود.
۸- درمان آیورودایی بصورت طبیعی و بسادگی قابل دسترسی هستند.
داروهای آیورودایی از طریق گیاهانی که در آشپزخانه نیز یافته می شوند قابل تهیه هستند. مزیت دیگر این است که بدلیل اینکه داروهای آیورودایی از مواد طبیعی تهیه می شوند ارتباط بیمار با طبیعت را که به واسطه زندگی مدرن و ماشینی از بین رفته، حفظ می کنند.
اصول آیورودا
پانچا ماهابهوتا (عناصر پنج گانه)
بنابر عقیده آیورودا، کائنات از عناصر پنج گانه ای تشکیل شده اند که پانچا ماهابهوتا یا پانچا  تاتوا نام دارند. برای سهولت می توان آنها را به شکل فرکانس های پنج گانه انرژی در نظر گرفت که عبارتند از :
خاک (پریت وی ، بهومی)
آب (آپاسف جالا)
آتش (آگنی، تجاس)
هوا (وایو ، پاوان)
اتر (آکاشا، ویوما)
نسبت عناصر تشکیل دهنده جمادات، نباتات، حیوانات و انسان خصوصیاتی را در آنها بوجود می آورد که این خصوصیات به ویژگی های هر یک از این عناصر
وابسته اند. بعنوان مثال زمانی که عنصر خاصی در وجود انسان غالب می شود بر روی الگوی افکار، حرکات و قابلیتهای فیزیکی، ارتباطات شخص با افراد دیگر و بطور خلاصه تمامی وضعیت ها و شرایط زندگی او تأثیر می گذارد.
خصوصیات ماهابهوتاها (عناصر پنج گانه)
عناصر پنج گانه با کیفیت و عملکردهای خاصی مرتبط می باشند که عبارتند از:
اتر (اکاشا، ویوما) :
۱- صوت (شیدا)
۲- شنوایی (شبدندریا)
۳- نفوذپذیری (سارواچیدراسموها)
۴- قوه تشخیص (ویویکتانا)

هوا (وایو، پاوان ) :
۱- لمس کردن (اسپارشا)
۲- حس لامسه (اشپارشندریا)
۳- تمامی فعالیتها (ساروا چستاساموها)
۴- تمامی ارتعاشات (ساروا شاریرا اسپاندانا)
۵- سبکی (لاگهونا)

آتش (اگنی، تجاس)
۱- شکل (روپا)
۲- بینایی ( روپندریا)
۳- رنگ پوست (وارنا)
۴- حرارت (سانتاپا)
۵- درخشش (بهراجیشوتا)
۶- آتش گوارشی (پاکتی)
۷- خشم (آمارشاه)
۸- انرژی فعالیت (تایکشنایا)
۹- رشادت (ساوریا)

آب (آپاس، جالا)
۱- مزه (راسا)
۲- جشایی (راسدریا)
۳- سیالیت تمامی بخشهای سیال بدن (ساروا دراواساموها)
۴- سنگینی (گوروتا)
۵- سرما (سایتیا)
۶- گرانروی (سنها)
۷- مایع جنسی یا به عبارت دیگر توانایی تولید مایع جنسی (رتا)

خاک (پریت وی، بهومی)
۱- بو (گاندها)
۲- بویایی (گاندهندریا)
۳- سختی تمامی بخشهای جامد بدن (ساروا مورتاساموها)
۴- سنگینی (گوروتا)
بعنوان مثال برخی از عملکردهای عناصر پنجگانه در بدن انسان عبارتند از :
اتر : نرم، متخلخل و سبک نگاه داشتن بدن، بوجود آوردن فضاهای بدن
هوا : خشک و سبک نگاه داشتن بدن، کنترل تمامی حرکات، انقباضهای عضلانی، تنفس
آتش : آتش متابولیک، فرآیند گوارش، مراقبت از بدن ، بوجود آوردن بخشهای مختلف و گرما بخشیدن به آن
آب : چسبندگی، مرطوب کردن بدن، کنترل سیالات مانند خون، مایع جنسی، بزاق دهان، اسید معده و …
خاک: بی حرکت، قوی، سنگین و سخت نگه داشتن بدن و بوجود آوردن ساختار آن .

دوشا
عناصر پنج گانه در وجود انسان بصورت اخلاط سه گانه و اتا، پیتا و کافا که دوشا نامیده می شوند نمایانگر می شوند. تمامی فرایندهای بیولوژیک درون یک ارگانیسم زنده توسط دوشاهای سه گانه یا تری دوشا انجام می گیرد. دوشاهای سه گانه در آیورودا به همان اندازه مفهوم یین و یانگ در طب چینی با اهمیت است.
دوشاها چیزهایی نیستند که بتوان آنها را لمس کرد یا چشید بلکه عملکردها و کیفیاتی می باشند که اگر با خصوصیات آنها آشنا باشیم می توانیم با دریافت آنها از طریق حواس به حضورشان پی ببریم.
کافا
پیتا
واتا
آب و خاک
آتش و آب
هوا و اتر

دوشاهای جسمانی و دوشاهای ذهنی
دوشاها به دو دسته تقسیم می شوند: شاریریکا (جسمانی) و ماناسیکا (ذهنی) دوشاهای سه گانه جسمانی (تری دوشا) همانگونه که گفته شد واتا، پیتا و کافا نامیده می شوند. دوشاهای ذهنی ساتوا، راجاس و تاماس نام دارند که تری گونا نامیده می شوند. برخی معتقدند ساتوا، دوشا نمی باشد چرا که همیشه در حالت تعادل است.


ترکیب عنصری دوشاها
دوشاها از ترکیب عناصر پنج گانه بصورت زیر تشکیل شده اند:

خصوصیات اصلی دوشاها
هر یک از سه دوشا دارای خصوصیات عناصر تشکیل دهنده شان می باشند ولی معمولاً تأثیر یکی بر دیگری غلبه دارد. عنصر غالب دوشای واتا، هوا، عنصر غالب دوشای پیتا، آتش و عنصر غالب دوشای کافا، آب می باشد.

خصوصیات دوشاهای سه گانه عبارتند از :
کافا
واتا
- مرطوب
- سرد
- سنگین
- تنبل
- چسبناک
- نرم
- کمی چرب
- تیز
- داغ
- سبک
- بوی نامطبوع
- متحرک
- خشک
- سبک
- سرد
- نافذ
- آشفته



محل استقرار دوشاها
با این که دوشاها در تمامی بدن حضور دارند ولی برخی جاها محل اصلی و برخی دیگر محلهای فرعی استقرار دوشاها می باشند که عبارتند از :
محل اصلی قرار گرفتن دوشاها در بدن
کافا
پیتا
واتا
- بالای معده (محل اصلی)
- سینه
- گلو
- سر
- لوزالمعده
- پهلوها
- لنف
- چربی
- بینی
- زبان
- روده کوچک (محل اصلی)
- پایین معده
- عرق
- غدد چربی
- خون
- لنف
- اندام بینایی
- روده بزرگ (محل اصلی)
- رانها
- گوشها
- استخوانها
- اندامهای لامسه

تأثیر دوشاها بر روی بدن و ذهن در حالت تعادل
مانند عناصر پنجگانه ، دوشاها نیز تأثیراتی بر روی عملکردهای بدنی و ذهنی دارند که عبارتند از :
کافا
پیتا
واتا
- ثبات
- چرب کردن
- کنار هم نگاه داشتن
- مفاصل
- صبر
- هاضمه
- گرما
- دریافتهای عصبی
- گرسنگی
- تشنگی
- درخشش
- رنگ چهره
- درک و فهم
- هوش
- شجاعت
- نرمی بدن
- تلاش کردن
- بازدم
- دم
- حرکت
- ارسال پیامهای عصبی
- متعادل کردن بافتها
- هماهنگی بین حواس

دوشاهای فرعی
هر یک از دوشاهای اصلی دارای پنج دوشای فرعی می باشند که عبارتند از :
کافا
پیتا
واتا
۱- کلداکا
۲- آوالامباکا
۳- بودهاکا
۴- تارپاکا
۵- اسلشاکا
۱- پاچاکا
۲- رانجاکا
۳- سادهاکا
۴- آلوچاکا
۵- بهاراجاکا
۱- پرانا
۲- اودانا
۳- سامانا
۴- آپانا
۵- ویانا



طب انرژی

 Energy Medicine


طب انرژی شاخه‌ای علمی از پزشكی است كه به بررسی ارتباط بدن انسان با انرژی‌های الكتریكی، مغناطیسی، میدان‌های الكترومغناطیسی مانند نور و صوت، همچنین انواع دیگر انرژی نظیر جاذبه، انرژی گرمایی، انرژی شیمیایی و فشار؛ نحوه پاسخ‌دهی بدن به این انرژی‌ها؛ امكان كاربرد این انرژی‌ها به منظور حفظ سلامت، پیشگیری و درمان بیماری‌ها می‌پردازد.
تا چند دهه پیش میدان‌های انرژی زیستی از نظر پزشكی روز وجود خارجی نداشت. در حالی كه اكنون ما نه تنها وجود چنین میدان‌هایی را به صورت علمی ثابت می‌كنیم، بلكه می‌توانیم نحوه تولید آن و این‌كه چگونه در اثر بیماری‌ها تغییر می‌یابند را نیز توضیح دهیم.
امروزه با كمك علم فیزیك می‌دانیم كه همه ما یك انرژی جمعی و از یك سرچشمه‌ایم. در واقع آن‌چه هست، فقط سطوح مختلف ارتعاش است. تمام شكل‌های ماده در سطوح مختلف، انرژی ارتعاشی دارند. ما از میدان‌های انرژی متراكم‌تر كه آن را بدن فیزیكی می‌نامیم و میدان‌های كم‌تراكم‌تر (میدان‌های انرژی لطیف) تشكیل شده‌ایم. فرایند افزایش انرژی و سامان یافتن میدان‌ انرژی لطیف،‌ فرایند شفا است. و انسان نمی‌تواند سطح آگاهی هشیار خود را بالا ببرد مگر این‌كه ذهنش را با حقیقت و عشق بپالاید.
حیات وابسته به انرژی فوتون متصاعد شده از خورشید است. در چرخه حیات، نخست فوتون به وسیله كلروفیل درختان جذب می‌شود تا در فرآیندی شیمیایی (فتوسنتز) با دیگر مواد تركیب شده و در نهایت گلوكز و اكسیژن به دست آید.
از دیدگاه فیزیك و مطابق با نظرات ریچارد فینمن برنده جایزه نوبل سال 1965 برهمكنش الكترومغناطیسی، نقش بنیادی در بیولوژی ایفا می‌كند. الكترومغناطیس مسئول ساختار و رفتار اتم‌ها، مولكول‌ها، سلول‌ها و در نهایت بدن انسان می‌باشد. و در اصل ارگانیسم انسان یك سیستم الكترومغناطیسی است.
از دیرباز در شرق، اعتقاد بر این بوده كه سلول‌های زنده نوعی انرژی تحت عنوان «نیروی حیات» Qi,Chi) و Prana ) از خود ساطع می‌كنند. بر همین اساس، صدها سال است كه متخصصان طب سوزنی تلاش می‌كنند با تحریك نقاطی از بدن و متعادل ساختن نشر این تشعشع بتوانند تعدادی از بیماری‌ها را درمان كنند.
در سال 1960 كشف شده كه سلول‌های زنده نوعی نشر همدوس به نام «بیوفوتون» از خود منتشر می‌كنند. امروزه از دیدگاه بیوفیزیك یك ارگانیسم زنده مجموعه‌ای پیچیده از بارهای الكتریكی است كه به گفته فینمن تنها از طریق فوتون‌ها بر هم اثر متقابل دارند. بنابراین در ارگانیسم زنده بیوفوتون‌هایی وجود دارد كه با اجزای ارگانیسم یعنی اتم‌ها،‌ مولكول‌ها، ماكرومولكول‌ها،‌ ارگان‌ها و كل بدن برهمكنش دارند.
Ruth و Popp نشان دادند كه حیوانات، گیاهان و انسان‌ها تحت شرایط خاصی شروع به تابش یا جذب فوتون می‌كنند كه قابل اندازه‌گیری است. در سال 1972 آلن و همكارانش تابش فوتون از سلول سفید چند هسته‌ای را در طی فاگوسیتوز كشف كردند. در سال 1976 نلسون و همكارانش موفق به كشف تابش فوتون از ماكروفاژ‌ها شدند. روشجر‏، گرانیگر و كلیما نخستین كسانی بودند كه موفق شدند طیف فوتون متصاعد شده از فاگوسیت‌ها را اندازه‌گیری كنند. طیف فوتون متصاعد شده از فاگوسیت‌ها نزدیك به طول موج‌های 480،630،700 نانومتر است و نوعی واكنش مهم سیستم ایمنی محسوب می‌شود. ایجاد سوراخ با سوزن در طب سوزنی سبب حمله فاگوسیت‌ها و تولید بیوفوتون با طول موج 630 نانومتر در محل تحریك می‌شود. كاربرد روزمره طب انرژی در پزشكی مدرن در تشخیص و درمان به شرح زیر است:
تشخیص
q Xray
q MRI
q اندازه‌گیری فعالیت الكترومغناطیسی بدن توسط:
- نوار قلب (Electrocardiogram=ECG)
- نوار مغز(Electroencephalogram=EEG)
- نوار عضله (Electromyogram=EMG)
درمان:
- دستگاه محرك اعصاب پوستی (Transcutaneous Nerve Stimulator)
- ضربان‌ساز قلب (Pacemaker)
- دفیبریلاتور (دستگاه شوك قلبی) (Defibrilator)
- لیزر
- الكتروكوتر
- Radio Frequency
دكتر اینتهون Einthoven با اختراع دستگاه الكتروكاردیوگراف و ثبت انرژی الكتریكی قلب موفق به دریافت جایزه نوبل در سال 1924 شد و حدود 25 سال بعد دكتر برگر Berger با اختراع دستگاه الكترو انسفالوگراف، ثبت و اندازه‌گیری میدان انرژی الكتریكی مغز را انجام داد و ثابت شد:
1. ارگان‌هایی مثل قلب و مغز قادرند جریان‌های الكتریكی تولید كنند.
2. این جریان‌های الكتریكی به طریقی در تمام بدن منتشر می‌شوند و می‌توان آنها را در هر نقطه از بدن به وسیله الكترودهایی در سطح پوست ثبت و اندازه‌گیری نمود.
از طرفی قانون آمپر در فیزیك بیان می‌كند:
« وقتی جریان الكتریسیته از یك جسم هادی مثل یك سیم و یا یك موجود زنده می‌گذرد، یك میدان مغناطیسی در فضای اطراف آن ایجاد می‌شود.
از آنجا كه بافت‌های بدن انسان (مغز و رشته‌های عصبی و قلب و عروق و عضلات) هادی الكتریسیته هستند … در اطراف بدن انسان هم، یك حوزه الكترومغناطیسی به نام میدان بیومغناطیسی (Biomagnetic Field) وجود دارد.
در سال 1963 Baule و McFee در دانشگاه Syracruise نیویورك با استفاده از دو سیم پیچ كه هر یك 2 میلیون دور داشت، میدان بیومغناطیسی قلب را اندازه گیری نمودند و اعلام كردند: « قدرت آن معادل یك میلیونیوم میدان مغناطیسی زمین است»
مایكل فارادی دانشمند انگلیسی، در سال 1831، پدیده القاء را برای اولین بار به طور علمی توضیح داد:
«با حركت دادن یك آهنربا در مجاورت یك جسم هادی، جریانی قابل اندازه‌گیری در آن جسم هادی به وجود می‌آید.»
قانون القاء فارادی كه یك قانون زیربنائی از علم الكترومغناطیس به شمار می‌آید، بعدها، پایه‌گذار علم نوین زیست‌شناسی مغناطیسی (Magnetobiology)شد كه به بررسی تاثیرات میدان‌های مغناطیسی بر روی موجودات زنده می‌پردازد.
به طور همزمان در دانشگاه Cambridge تحول بزرگی در طب انرژی اتفاق افتاد:
Zimmermann دستگاهی به نام دستگاه تداخل كوانتومی فوق هادی Super Conducting Quantum Interference Device (SQUID)ساخت، كه منجر به دریافت جایزه نوبل شد. او با این دستگاه توانست با دقت بسیار بالاتری نسبت به دستگاه‌های قبلی، وقایع الكترومغناطیسی درون و بیرون بدن را ثبت و اندازه‌گیری كند.
دستگاه Pulsed electromagnetic field (PEMF): در اوائل دهه 70 میلادی Brighton و Basset در دانشكده پزشكی و جراحی دانشگاه كلمبیا در نیویورك، توانستند با استفاده از میدان الكترومغناطیسی با فركانس بسیار پائین (ELF) Extremely Low Frequency استخوان‌هایی را كه پس از شكستگی به هیچ عنوان جوش نخورده بودند حتی پس از گذشت 40 سال التیام دهند.
مكانیسم علمی شفابخشی با دست:
در سال 1773 فرانس آنتوان مسمر با حركات دست در اطراف بیماران درمان‌هایی انجام داد و معتقد به وجود نوعی مغناطیس حیوانی (Animal Magnetism) بود.
در حال حاضر، در سراسر جهان ـ از كشورهای جهان سوم گرفته تا كشورهای پیشرفته ـ روش‌های مختلف شفابخشی با انرژی دست، با استقبال بسیار گسترده مردم و پزشكان مواجه شده و به موازات طب رایج، در منازل، مطب‌ها، كلینیك‌ها و حتی بیمارستان‌های بزرگ برای حفظ و ارتقای سلامتی و بهبود كیفیت زندگی و پیشگیری و درمان بیماری‌ها و ناتوانی‌های مراجعین استفاده می‌شود.
مثال‌هایی از رایجترین مكاتب شفابخشی با دست:
q Hands On Healing
q Reiki
q Pranic Healing
Spiritual Human Yoga ،SHY
q Polarity
q Psychic Healing
q Therapeutic Touch
q Quantum Touch
q Quantum Touch
q Chi Qong & Tai Chi
دكتر Zimmerman در تحقیقات خود نشان داد:
1. درمانگران انرژی در سبك‌های مختلف از دستان خود میدان مغناطیسی با فركانس بسیار پایین با ماهیتی ضربان دار EMF به طرف بدن بیمار ساطع می‌كنند. (مشابه با دستگاه PEMF كه منجر به ترمیم بافت‌های بدن می‌گردد)
2. شدت این میدان مغناطیسی نسبت به هر میدان زیست مغناطیسی دیگری بیشتر است. (1000 بار قوی‌تر از میدان مغناطیسی قلب یك‌میلیون بار قوی‌تر از میدان مغناطیسی مغز)
3. چنین كیفیتی در اطراف دستان افراد عادی كه برای شفابخشی آموزش ندیده‌اند مشاهده نمی‌شود.
پژوهشگران دانشگاه استانفورد با به كارگیری وسایل حساسی كه جریان انرژی ورودی به بدن را اندازه‌گیری می‌كنند مشخص كردند كه انرژی ریكی از تاج سر (چاكرای تاجی) درمانگر وارد و از دست‌های او خارج می‌شود. به نظر می‌رسد انرژی ریكی وقتی فعال شد در خلاف جهت حركت عقربه‌های ساعت و با حركتی مارپیچی شبیه مارپیچ‌های دو گانه DNA جریان می‌یابد.
در سال 1939، سمیون كرلیان Semyon Kirlian یك مهندس برق اهل روسیه متوجه شد وقتی افراد تحت درمان با دستگاه الكترو تراپی قرار می‌گیرند بین الكترود دستگاه و دست بیمار، جرقه ضعیفی ایجاد می‌شود كه توسط فیلم حساس، قابل ثبت است. و این كشف باعث ساخت دوربین كرلیان Kirlian Camera گردید.
- 40 سال تحقیق كرلیان و همسرش در مورد حوزه بیومغناطیسی بدن انسان و سایر موجودات نشان داد كه اشیاء بی‌جان بر خلاف موجودات زنده تصویری به دست نمی‌دهند. همچنین هاله انرژی اطراف انگشتان دست انسان در حالت سلامت، كاملا منظم و در زمان بیماری نامنظم است.
حوزه انرژی انسان مجموعه‌ای از تشعشات انرژی حیاتی است كه در فضای اطراف بدن موجود می‌باشد.
این حوزه انرژی كه در زبان عامه با نام هاله معروف است توسط متخصصان فیزیك به نام میدان تشعشعی موجود زنده نامیده می‌شود. این میدان محدوده وسیعی از طیف الكترومغناطیسی ـ از ماورای بنفش (10 به توان 15 هرتز) تا فركانس‌های بسیار پایین (در حد چند هرتز) ـ را شامل می‌شود. در انتهای پایین این طیف امواج الكتریكی مغز و قلب وجود دارد كه با وسایل معمول طب رایج قابل اندازه‌گیری می‌باشند. در انتهای بالای طیف، امواجی وجود دارند كه توسط شمارش‌گرهای حساس فوتون قابل سنجش می‌باشند. در روش تصویربرداری كرلیان به یك میدان الكتریكی پرفركانس ـ پرولتاژ نیاز است.
طریقه عكسبرداری به این صورت است كه دست فرد بر روی یك ورقه كاغذ عكس‌برداری یا فیلم قرار می‌گیرد و خود این فیلم بر روی یك صفحه فلزی (آلومینیومی) گذاشته می‌شود كه توسط جریان الكتریسیته شارژ شده است و فضای بین فیلم و صفحه فلزی را یك صفحه شیشه‌ای پر می‌كند.
هنگامی كه تصویر برداری به این روش ثبت می‌شود، شعاع‌هایی از نور دیده می‌شوند كه از انگشتان فرد خارج شده و در اطراف دست شخص خودنمایی می‌كنند، كه حاصل الگوی تداخلی بین حوزه انرژی فرد با میدان الكتریكی فوق خواهد بود.
براساس شیوه‌های طب شرقی از جمله طب سوزنی، انرژی بدن در مسیرهایی به نام نصف‌النهارهای انرژی یا مریدیان‌ها جریان دارد. این مسیرها كه هر یك مربوط به یكی از اعضای بدن می‌باشد در انتهای انگشتان ختم می‌گردد. علاوه بر طب سوزنی، در دانش‌های دیگر همچون بازتاب‌شناسی و سوجوك‌تراپی نیز نظیر این ایده وجود دارد.
براساس این علوم تحقیقات مختلفی در دنیا انجام شده كه از جمله آنها تحقیقات 14 ساله پروفسور پیتر مندل آلمانی بر روی 800‌هزار تصویر GDV می‌باشد.
بر این اساس سیستمی با نام تحلیل منطقه‌ای Sector analysis شكل گرفته است كه با كمك آن می‌توان از حوزه انرژی انگشتان جهت پی‌بردن به اعضای مختلف بدن استفاده كرد. روش تصویربرداری GDV در واقع شیوه بسیار پیشرفته عكسبرداری كرلیان می‌باشد. كه در آن از روش‌های تفسیری نوین و فن‌آوری و محاسبات پیچیده كامپیوتری در جهت تحلیل تصاویر ثبت شده استفاده می‌گردد. در این شیوه از میدان با خصوصیات خاص و زمان تخلیه ویژه برای ثبت تصاویر خاصی كه به آنها Beogram گفته می‌شود، استفاده می‌گردد.
خصوصیاتی همچون یك‌نواختی یا عدم یكنواختی تصاویر، سوراخ‌ها، بریدگی‌ها و بیرون‌زدگی‌های انرژی نشان دهنده سلامتی و بیماری فرد می‌باشد.
از سال 2002 بیوالكتروگرافی با دستگاه GDV به دنیا معرفی گردید كه ابتدا در روسیه شروع شد و سپس به اروپا و آمریكا راه پیدا كرد و همزمان با همین موج نوین، در ایران نیز از سال 2004 در مركز تحقیقاتی طب مكمل و جایگزین واقع دربیمارستان میلاد تهران، با كمك دستگاه GDV ثبت انرژی اطراف بدن در تعداد بسیاری از افراد داوطلب انجام شده و نتایج تحقیقاتی جالب توجهی توسط تیم پزشكان این مجموعه علمی، آموزشی، پژوهشی به دست آمده است. از آنجا كه بسیاری از بیماری‌ها (تقریبا تمامی آنها) قبل از بروز در جسم سبب ایجاد تغییراتی در هاله یا حوزه انرژی افراد می‌شود‏، لذا امروزه در تعداد زیادی از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی كشورهایی نظیر آمریكا، انگلستان، اسپانیا و آلمان از این شیوه برای بررسی حالات سلامتی و بیماری‌ افراد استفاده می‌شود.
برخی از ویژگی‌ها و توانایی‌های این دستگاه عبارتند از:
1. سنجش وضعیت روحی افراد و تعیین میزان استرس آنها
2. بررسی و تحلیل مراكز انرژی (چاكراها)
3. تعیین میزان انرژی اعضاء مختلف بدن
4. سنجش سیر بیماری
5. سنجش پاسخگویی بیماران در طی درمان
6. بررسی آثار مدی‌تیشن و سایر تكنیك‌های ذهن ـ بدن
7. بررسی همخوانی و هماهنگی و تاثیر افراد بر روی یكدیگر
8. بررسی و تحلیل اثر مواد، داروها و امواج بر حوزه انرژی انسان
9. مقایسه انرژی بین دو نیمه راست و چپ بدن
با توجه به این واقعیت علمی كه بسیاری از بیماری‌های بشر امروزی، در ذهن و روان (به عنوان ماهیت‌های ادغام شده با حوزه انرژی زیستی انسان) ریشه دارد، با این سیستم می‌توان بیماری‌های متعددی را حتی پیش از وقوع تشخیص داده، برای درمان در مراحل اولیه به تیم‌های پزشكان متخصص در هر زمینه ارجاع داد.
منبع: طب انرژی و کاربردش در پزشکی امروز
از مجله:سال سوم،شماره 11و 12
نویسنده :دکتر میترا حاجی زاده

Telepathy تله پاتی




کلمه تله پاتی نخستین بار توسط فردریک مایرزFredric Mayrers یکی از پایه گذاران انجمن تحقیقات روانی انگلستان بکار گرفته شده است. این کلمه که ازدو لفظ یونانی مشتق شده یکی تله Tele به معنی دور و دیگری پاتوسPathos به معنی احساس می باشد که در واقع احساس از دور معنی می دهد این پدیده شامل دو بخش می شود. یکی انتقال فکر و احساس به قصد اشخاص دیگر و دیگری دریافت افکار و احساس دیگران که آن

را فرایابی می نامیم.

تاریخچه تله پاتی:

آیا انتقال فکر از راه دور مسئله ای است فقط مربوط به زمان ما؟

جواب این مسئله منفی است. تله پاتی از زمان قدیم وجود داشته است.

مشرق زمین از صدها سال پیش تأثیر فراوانی در پیشبرد دانش بشری داشته و دانشمندان اسلامی مانند خوارزمی بوجود آورنده علم جبر، ابن الهثیم وضع کننده علم مشاهدات و ابن سینا و رازی مبتکران دانش پزشکی نوین در زمانی که اروپا در سیاهی قرون وسطی به سر می برد پیشتازان علم و دانش و ادب جهان بودند. در زمینه داروی بیهوشی نیز دانشمندان اسلامی مبتکر بودند. داروی ویژه برای اولین بار توسط دانشمندان اسلامی کشف شد و در حالی که منابع غربی ادعا می کنند که در سال ۱۸۴۴ هوراس ویلر برای اولین بار برای کشیدن دندان از آن استفاده کرد.

پروفسور جونس در کتاب خود ضمن اشاره به سومریها می نویسد آنان در دوران جوانی از این قدرت برخورداری کامل داشته اند. مردم سومر قوی و خوش بنیه بوده اند و قدرت انتقال فکر در آنها از زمانی فزونی می گرفت که جسم را با یکدیگر پیوند می دادند به عبارت دیگر پروفسور جونس آمریکایی اظهار عقیده می کند که ازدواج مرحله ای بوده سازنده تله پاتی … البته اگر هم به توضیحات پروفسور جونس صددرصد ایمان نداشته باشیم باید این نکته را قبول کنیم که به هر حال ریشه تاریخی اصطلاح تله پاتی به قوم سومری می رسد. مصریان قدیم که اغلب از راه صحرا با شترهای خود حرکت می کرده اند طبق نوشته یکی از دانشمندان پاراپسیکولوژی امریکایی به نام پروفسور ج. تایلور علاوه بر حرکت و نشانه کردن ستارگان برای جهت یابی از تله پاتی و انتقال فکر از راه دور استفاده می کرده اند. مصریان دوره فراعنه در صحرا فکری را با افراد خانواده شان مبادله می کردند و از حال هم همیشه با خبر بوده اند. اگر به خاطر داشته باشید درباره لامای تبت و اینکه دارای قدرت پارانورمال بوده اند به طور مختصر با شما گفتگو داشته ایم. همین پروفسور تایلور که مدتها در تبت بسر برده گزارش داده است که تبتی ها به فرزندان خود انتقال فکر از راه دور را تعلیم می داده اند. به این معنی که معلم هایی برای این کار وجود داشته است که روزی چند ساعت شاگردان خود را تمرین می داده اند.

تله پاتی در ابتدا در محدوده ای مثلاً از یک اطاق بسته به اطاق دیگر صورت می گرفت و به همان اندازه که شاگرد قدرت تمرکز فکری بیشتری می یافت، فاصله دورتر می شد و در ظرف چند سال این شاگردان چنان مهارتی در انتقال فکر به راههای دور پیدا می کردند که امروزه مواردی از آن بلافاصله مورد بررسی و تحقیق علمی قرار می گیرد. در دانشگاه کارولینای شمالی یعنی دانشگاه داک امروزه برای تعلیم دادن تله پاتی و تقویت نیروی مافوق یا پارانورمال از همان روش شناخته شده تبتی ها استفاده می گردد. پروفسور تایلور در خاطرات مسافرت خود به تبت این ماجرا را که شاهد عینی آن بوده است نقل کرده که به خواندنش می ارزد. پروفسور تایلور می نویسد : در آن زمان یعنی قبل از جنگ دوم جهانی من برای اکتشاف و سیاحت به سرزمین تبت رفتم … در این سفر جالب روزی به اتفاق دو تن از کاهنان تبتی به یک پناهگاه غار مانند کوهستانی رسیدیم ما استراحت کردیم و داشتیم حرف می زدیم که ناگهان آن دو کاهن صحبت خود را قطع کردند و از جای برخاستند و گفتند زود همراه ما حرکت کنید یکی از برادران هم خون ما جانش به خطر افتاده است. من به دنبالشان راه افتادم و حیران بودن که این موضوع چه معمائی را در بردارد زیرا مدت چند روز بود که ما سه نفری با هم بسر می بردیم و عملاً آنان با هیچ کس جز من ارتباطی نداشتند آن دو کاهن با اعتقاد و ایمان به گفته شان در حدود هفت یا هشت میل راه پیمودند تا به یک گردنه و پرتگاه خطرناک رسیدیم و من واقعاً حیرت کرده بودم. یک کاهن دیگر به تخته سنگی آویزان بود و هر آن احتمال سقوط و پرتاپ شدن وی به قعر دره می رفت. ما او را نجات دادیم. بدیهی است که من خیلی دلم می خواست بدانم آن دو کاهن چگونه از این خطر آگاهی حاصل کردن و مهمتر آنکه چگونه جای آن را درست و صحیح یافتند.

کاهن ها مرا به موضوع واقف کردند و گفتند موضوع خیلی ساده است. این برادر همخون با فکر خود ما را از خطر مطلع کرد و با همین نیروی فکری محلی را که در آن گرفتار حادثه شده بود به ما گزارش داد.

واقعاً ماجرای عجیب و حیرت انگیزی بود. این کار به وسیله افرادی صورت می گرفت که کشورشان را کسی نمی شناسد و با هیچ کجای دنیا رابطه ای نداشته اند و مانند انسانهای دوران قدیم زندگی می کردند. فکر و انتقال آن برای این مردم جنبه رادیو و پخش پیام دریافت کمک را داشت.

پروفسور تایلور عقیده دارد که اقوام بدوی و قبایلی که با تمدن سر و کار ندارند قدرت پارانورمال بیشتری از مردم متمدن و شهرنشین دارند. پروفسور به شرح ماجراهایی می پردازد که برای وی در افریقا و استرالیا روی داده است که اگر بخواهیم همه آنها را شرح دهیم بحث مان به درازا می کشد. بنابراین به ذکر یک مورد که مروبط به افریقاست و پروفسور تایلور امریکایی نقل کرده است اکتفا می کنیم. او می نویسد مردم گانا دارای نیروی پارانورمال قوی هستند من وقتی در این سرزمین قاره سیاه بسر می بردم با دکتر شمیلی پارت انگلیسی آشنا شدم. دکتر پارت از نیروی تله پاتی مردم گانا داستانهایی می گفت از جمله این را برای من تعریف کرد : زمانی که آخرین مأمور انگلستان به سرزمین آشانتی که همین گانای امروزی باشد وارد شد من در ساحل زندگی می کردم و از ورود او خبری نداشتم. متسخدم من که جوان سیاه پوستی بود در ساعت یک و نیم بعدازظهر به من گفت حاکم تازه ای از انگلستان به این سرزمین آمده است و روز بعد به پایتخت یعنی گوکاس وارد خواهد شد. من اعتنایی به این حرف نکردم و روانه شهر شدم در آنجا یکی از شخصیت های برجسته این خبر را عیناً به من داد و گفت که هیچکس از آن اطلاعی ندارد. بنابراین متوجه شدم که مردم این سرزمین دارای نیروی فکری عجیبی هستند. من (پروفسور تایلور) غیر از این ماجرا چیزهای دیگری را شاهد بوده ام که نشان از قدرت عظیم پارانورمال سیاه پوستان می دهد.

به هر حال امروزه که دانشگاه های بزرگ ضمن بررسی در علم پاراپسیکولوژی برای مسائل مربوط به آن کلاسهایی دایر کرده اند. طبعاً این سئوال پیش می آید که مگر می توان تله پاتی یا انتقال فکر از راه دور و به راه دور را هم آموخت؟ جواب مثبت است. و ما در این زمینه به خصوص آنچه در دانشگاههای امریکایی از لحاظ تعلیماتی و آموزش می گذرد با شما گفتگو خواهیم داشت.

انواع تله پاتی

تله پاتی سمعی

تحقیقات نشان میدهد که اطلاعات تله پاتیک با امواجی با فرکانس بسیار پائین منتقل می شو د (EFL)0 امواج EFL تله پاتیک از دسته امواج خیلی بلند هستند که قادرند تقریبا از هر چیزی عبور کنند بجز اعماق زیاد دریاها حداقل ۵۰ الی ۷۰ درصد از افکار بیهوده ای که به ذهن شما خطور

میکند ناشی از افکار ذهنهائی هستند که در اطراف شما قرار دارند۰

همه ما در حال ارسال و دریافت تاثیراتی از سایر ذهنها در سطوح بسیار دقیق وظریف هستیم بطوری که بسیاری از ایده ها و روند افکار ما بدین صورت جمع شده وشکل می گیرند ۰ما از منبع ویا حتی اتفاقاتی که می افتد اطلاعاتی نداریم ۰ ما فکر می کنیم که تمام ایده هایمان از خودمان نشات گرفته است ۰ رمز این کار این است که شما طوری هماهنگ شوید که دریافت کننده افکار لطیفی در مغزتان باشید و افکاری را که می خواهید

دریافت کنید انتخاب کنید ۰ این یک تله پاتی است ۰ دوقلو های همسان معمولا این کار را خیلی راحت انجام میدهند چون الگوی ارتعاش مغزی آنها

با یکدیگر مشابه میباشد ۰ اما شما چگونه می توانید اینکار را انجام دهید ؟

به عنوان یک تمرین ،با یک دوستی که (ترجیحا فردی که او را خوب می شناسید) در یک اتاق دیگری قرار می گیرد کار خود را شروع کنید ۰ یک وضعیت راحت ،ریلکس به خود گرفته و چند نفس عمیق بکشید ۰ به خود تلقین کنید که دریافت کننده تله پاتیک هستید ۰ ذهن خود را بوسیله تجسم یک تخته سیاه ویا یک ساحلی که مملو از برف است ساکت و خاموش کنید ۰ حالا به تصویرفردی که در اتاق دیگر می با شدنگاه کرده و این فرد را در چشم ذهن خود تصور کنید ۰ هوشیاری آگاهانه فرد فرستنده به شما کمک میکند که فرکانس طنین داری را تولید کنید و دریافت تله پاتی

شما افزایش یابد ۰ از خودتان بپرسید “این شخص در حال گفتن چه چیزی به من است؟ ” افکار خود را قالب بندی کرده و از نظر ذهنی به آن تصویر بگوئید “با من صحبت کن ،با من صحبت کن ” سپس منتظر جواب باشید ۰ بعد از مدتی شما در داخل سر خود چرخشی را احساس می کنید

ممکن است اول بگوئید که این تخیل صرف است اما اینطور نیست اگر شما خودتان را از پذیرش تصورات بیهوده معاف کنید در آنصورت تله پاتی را از دست داده اید۰ اجازه دهید برای پذیرش بهتر فرستنده یک پیغام کلامی را که از نظر احساسی شامل کلمات محرکی است رابرایتان بفرستد۰

همچنین اجازه دهید که فرستنده ،ارسال این کلمات هیجانی را با یک زبان بیگانه (که برای شما نا آشنا می باشد )بفرستد و ببینید که چه اتفاقی

می افتد ۰ از فرستنده بخواهید که در حالیکه صورت شما را در چشم ذهن خود تصور میکند ،پیامی را از طریق تنفس های ریتمیک برایتان بفرستد

مشخص شده که ریتم به میزان زیادی در توانائیهای تله پاتیک کمک کننده میباشد۰ ارسال پیام همراه با فرکانس یکنواخت باعث سهولت فرایند

انتقال می گردد۰ دستگاههای خاصی برای این منظور استفاده می شود اما تنظیم تنفس با ضربان قلب طبیعی تر است ۰ اگر شما از یک مترونوم

با ۶۰ ضربه در دقیقه استفاده کنید قلبتان نیز بزودی خود را با این ریتم ریلکس شده همزمان میکند و امواج مغزیتان نیز آهسته شده و در فاز آلفا

قرار می گیرد ۰

بعضی از افراد با تجسم ذهنی حرکات بدن که در جستجوی پاسخ می باشد ،قدرت پذیرش خود را تقویت مکنند ۰ دریافت کننده خود را در حال اسکیت کردن آهسته همراه با ریتمی که به سمت جلو واطراف فرستنده است خودرا تجسم می کند ۰ اگر فرستنده نیز در همان اتاقی باشد که شما قرار دارید فرکانس ۶۰ ضربه در دقیقه مترو نوم می تواند توسط هر دو نفر شما شنیده شود و بدین ترتیب فرستنده هم می تواند به سهولت ریتم خود را

هماهنگ کند ۰ او تجسم می کند که بدن تخیلی اش با یک ریتم دقیقا مشابه در حال حرکت به طرف گیرنده می باشد ۰ این ارتباط ریتمیک به میزان

بسیار زیادی می تواند انتقال و پذیرش فرستنده را تسهیل کند ۰ شما ممکن است خود را طوری تصور کنید که درحالیکه از یک پاندول بزرگ ساعت آویزان هستید وبا ریتم مترونوم به سمت عقب وجلو می روید ۰ در حالیکه در وسط هوا معلق هستید بطور ذهنی به دوست تله پاتیک خود با یک ریتم پهلو به پهلو نزدیک می شوید در هر مورد برای رسیدن به حداکثر نتیجه حرکت داخلی بدن را احساس کنید۰

در مرحله بعد ،شما به همراه دوستتان به ۵ قطعه موسیقی متفاوت ومتمایز گوش فرادهید۰از نظر ذهنی بدون اینکه به دوست خود چیزی بگوئید برای خودتان یکی از این قطعات را انتخاب کنید ۰ حالا در مقابل یکدیگر نشسته ویک احساس مثبت را به سمت دوست خود انتشار داده و کلیه افکار دیگر را کنار بگذارید ۰ حالا در حالیکه ارسال افکار مثبت را ادامه می دهید در ذهن خود قطعه ای موسیقی را که جدا از این ۵ قطعه باشد انتخاب کرده و شروع به نواختن آن کنید ۰ آیا دوست شما در انتخاب اصوات موزیک موفق بوده است؟ یک فایده جانبی این تمرین این است که در هرزمانی که فرستنده این قطعه موسیقی را در آینده می شنود همان احساسات ایجاد شده ممکن است دوباره بروز کند!

دفعه بعد در حالیکه در حال صحبت با دوست خود می باشید ، یک زمانی را که هر دو طرف بر آن توافق دارید را انتخاب کرده وبا اعلام این موضوع که او دریافت کننده می باشد ،با تاثیرات تله پاتیک در ذهن یکدیگر صادق باشید و روشهای مختلفی را با یکدیگر تجربه کنید ۰ و نکته آخر این است که:ازتله پاتی برای کمک به مردم استفاده کنید وبا تمرین در تله پاتی سمعی میتوانید حتی متوجه پیامهائی شوید که با زبانهای ناشناخته برای شما باشند۰

تله پاتی حسی

در آزمایشی که با زوجهای جوان داشتیم به زنان آنهابرای اندازه گیری پاسخ پوستی به استرس یک وسیله گالوانیک وصل شده بود ۰ شوهران در اتاق دیگری قرار گرفته و پاهای تعدادی از آنها در داخل لگنهائی از یخ قرار داده شده بود ۰ هرچند که زنان آنها از وضعیت سخت همسرانشان در اتاق کناری بی اطلاع بودند اما دستگاهها در زنانی که شوهرانشان در استرس بودند تغییرات بیشتری را در مقایسه با کسانی که شوهرانشان استرسی نداشتند ثبت کرده بودند ۰ در یک سطح نا خود آگاه ،آنها در حال گرفتن واکنشهای همسرانشان بودند ۰ تعدادی از بهترین درصد موفقیت در دریافتهای تله پاتی زمانی نتیجه می داد که مشاهده کنندگان بر روی یک احساسی که بوسیله فرستنده تولید شده بود متوقف می گردیدند۰ پیامی با مفهوم احساسی قوی ، دامنه بیشتری دارد۰

برای مثال اغلب وقتی وارد یک اتاقی می شوید که قبلا در آن جروبحث و مشاجره بوده است احساس “عصبانیت”

میکنید ۰ همینطور خواسته های قوی احساسی ،عشق و یا یک وضعیت مورد باعث افزایش دامنه انتقال می شود ۰ بنابراین بسیار عاقلانه است که برای تست ESP از تصاویری استفاده کنیم که برانگیزنده قوی احساسات باشد تا اینکه از کارتهائی با سمبلهای ساده استفاده شود ۰

تمرینات قبلی تله پاتی صوتی و بینائی راپوشش داده بودند ،این تمرین انتقال تله پاتیک از نظر حرکتی/ بویائی /وچشائی را تحت پوشش قرار می دهد ۰ از یک آشنا با جنس مخالف بخواهید که در روبروی شما در یک وضعیت راحتی بنشیند ۰ فرستنده بر روی احساسات هیجانی تمرکز میکند وبه عنوان یک حامل امواج آنها را تحت کنترل خوددارد ۰ با هیجانات مثبت ومنفی آزمایش را انجام دهید و به تفاوتها توجه کنید ۰ حال یک مزه مشخص را تجسم کنید و آن را انتقال دهید مثلا شیرینی یک شیرینی شکلاتی و یا ترشی یک لیمو ویا تلخی یک قهوه سیاه ویا شوری چیپس سیب زمینی را ۰ سپس یک بوی مشخصی را مثل بوی یک ظرف ادویه ،بوی یک گل مخصوص،تنباکو ویا گیاه را وسپس یک حس ویژه را منتقل کنید مثل قرار گرفتن بر روی یک کوه یخ، در دست داشتن یک مار ویا یک توپ با سوزنهای تیز ،نشسته بودن بر روی یک فیل یا بازی با یک سگ با موهای بلند وژولیده وبالاخره احساس حرکتی را منتقل کنید افتادن از یک ساختمان بلند ،زنده مدفون شدن در یک تابوت،پارو زدن در یک قایق و یا رساندن پاها به نوک سرتان در حالت خوابیده را منتقل کنید ۰

در مرحله بعدی دوستتان را به اتاق دیکری فرستاده ویا طوری بچرخید که پشتتان به سمت دوستتان قرار گیرد ۰ حالا اجازه دهید که دوستتان ۴لیوان آب همراه با نمک ،شکر،عصاره لیمووقهوه فوری را که جداگانه تهیه شده را تست نماید ۰ در حالیکه دوست شما این مزه ها را به سمت شما میفرستد حالتهای احساسی و هیجانی او را در نظر بگیرید۰ همین کار را برای حس لامسه ،نیشگون گرفتن ،نیش یک سر سوزن ،شانه کردن مو ،نوازش پوست نیز انجام دهید ۰ به دوستتان بگوئید که از گیاهان ،تنباکو ویا شیشه های ادویه بوهائی را انتخاب و به سمت شما بفرستد بعنوان یک دریافت کننده زمانیکه خودتان را با دوستانتان هماهنگ کنید تمام حسهای خود را نیز بطور هماهنگ باز نگاه دارید۰

درونگری از طریق تله پاتی

درونگری در اصل به منزله توانائی بدست آوردن اطلاعات تصویری وغیر تحلیلی می باشد ۰ با استفاده از درونگری موقعیتهای کلی محیطی بسیار راحت تراز اعدادو حروف و جزئیات دقیق دریافت میشوند ۰

برای شروع تمرین چند نفس عمیق ومنظم بکشید ۰ در یک وضعیت راحت در یک صندلی بنشینید و یا بر روی یک کاناپه به حالت طاق باز دراز بکشید از نوک پای خود شروع کنید وتا سرتان عضلات خود را کاملا شل کنید۰ هر چقدر بیشتر بتوانید وضعیت امواج آلفا وتتای مغز را بدست آورید

برایتان بهتر است ۰ حالا با یک دوست شروع بکار کنید او برای شما به منزله یک چراغ راهنما میباشد ۰ زمانی را مشخص کنید که دوست شما به یک مکان مشخصی برود(یک پارک ،یک ساختمان ،کنار ساحل ،چشمه وغیره ) زمان را مشخص کنید ۰ از دوستان بخواهید که در سر آن زمان تعیین شده وارد آن مکان شود و در تمام طول مسیر به چیزی به غیر از آن مکان فکر نکند ۰ به عکس دوستتان نگاه کنید ویا صورت اورا در ذهن خود مجسم نمائید وبپرسید :شما کجا هستید ؟

در زمان مشخص از یک دوست بخواهید که نقش یک مصاحبه گر را برایتان بازی کند و از شما در مورد اولین تاثیر ذهنی که در رابطه با آن مکان برایتان پیش می آید سوالاتی مطرح نماید ۰ تاثیرات ذهنی خود را تجزیه وتحلیل نکنید ویا خودتان را تحت فشار قرار ندهید ۰ اجازه بدهید که دریافتها بطور طبیعی به سمت شما جریان داشته باشند۰ آیا علاوه بر آ ن چیزی که می بینید بو و یا صدائی را نیز می شنوید؟و یا احساسات لمسی هم دارید؟مصاحبه گر میتواند به شما بگوید”چرا به هوا وارد نمی شوید تا به من بگوئید که آن مکان چه شکلی است؟”ویا “وارد بدن دوستت بشو واز طریق چشمان او نگاه کن ۰ “

یک نوع دیگراین تمرین بدین گونه است که یک زمان معینی را انتخاب کنید و از دوستتان بخواهید که یک وسیله خانگی را در مکان مشخص (در خانه ویا محل کار) و در همان زمان مشخص در دستانش نگاه دارد و از طریق ذهنی آن وسیله را برای شما توصیف کند ۰ در این مورد برای خودتان تجسم کنید که آن وسیله چه چیزی میتواند باشد ۰ بطور کامل بوسیله تصور خود با آن ارتباط برقرار کنید ۰ آن وسیله چه بوئی دارد ویا چه واکنش احساسی به شما دست مدهد ؟وزنش چقدر است ؟آیا از تکه های مختلفی تشکیل شده است ؟سپس از طریق تلفن برای دوستتان تمام دریافتای خودرا شرح دهید۰

یک نوع دیگر از این آزمایشات در نظر گرفتن یک زمان معین میباشد که در طول آن زمان خودتان را با فعالیتهای روزانه یکی از دوستانتان هماهنگ کنید ۰ در همان زمان از دوست خود بخواهید که خودش را با شما هماهنگ کند ۰ ظرف ۱۵ دقیقه افکار خود را حول این محور قرار دهید که دوست شما از نظر جسمانی ،عاطفی و عقلانی چه احساسی دارد؟آیا او از فشار کاری خود ناراحت ونگران است؟ آیا او در حال برنامه ریزی ویا طرح یک پروژه میباشد ؟سپس برای یکدیگر دریافتهای ذهنی خود را بیان کنید ۰

باید تاکید شود که هر چقدر در هنگام انجام این تمرینات از نظر ذهنی شفاف تر باشید به نتیجه بهتری دست خواهید یافت ۰ اگر به هر دلیلی از نظر احساسی دچار استرس باشید نتیجه کار دچار انحراف خواهد شد ۰اگر تقلب ،خیانت ،مرموز بودن،قولهای دروغ،یکرنگ نبودن،گفتن یک چیز وانجام چیز دیگر از عادات شما میباشد به سختی میتوانید آن شفافیت ذهنی را که برای انجام موفقیت آمیز تمرینات تله پاتی مورد نیاز است را بدست آورید۰

تله پاتی بصری

اغلب به نظر می رسد که تله پاتی با سایر انرژیها نظیر امواج رادیوئی ترکیب ویا تشدید میگردد اما در زمانهای دیگر کاملا مستقل از تاثیرات الکترومغناطیس می باشد۰واضح است که اکثرا اعتقاد وایمان در روند تفکر ،انرژی را تحت تاثیر قرار می دهند ،با درستی و راستی و احساسات مثبت وبالای عشق ،مهربانی وشادی ترکیب شده است ۰ اعتماد کردن و عشق ورزیدن به خود را تمرین کنید وبا خودتان صادق باشید تا توانائی تله پاتیک شما گسترش یابد ۰ صداقت بوسیله راندن افکار مرموز ونا بسامان و آشفته به شما شفافیت ذهن اعطا میکند۰

حال در مقابل یک آشنا از جنس مخالف رودر رو ودر وضعیت کاملا آرامی نشسته و در سکوت به چشمان یکدیگر نگاه کنید ۰ احساسات بسیاری میتواند بوسیله این نوع نمایش چشمی تشخیص داده شود۰ به عنوان فرد فرستنده بر روی یکی از این احساسات تمرکز کنید و آن را از سایر احساسات جدا وبه سوی دوستتان روانه کنید ۰ هرگونه احساس منفی را از بین ببرید و بر روی احساسات مثبت مثل عشق،مهربانی،لذت،تواضع،تحمل،بخشش،صدقه،دوستی ویا حتی کنجکاوی ویا اراده تمرکز کنید۰ احساسات مثبت همیشه میتوانند در کمال سهولت منتقل شوند ۰

حالا با این تمرین به عکسهای برانگیزنده احساسات که از مجلات بریدهاید نیاز دارید۰ نظیر یک نوزاد شیرخوار ،یک کودک گرسنه اتیوپیائی،یک جانور ی که در اثر نشت نفت در حال مردن است ،یک کودک در حال بازی کردن ،یک جذامی،یک راهبه در حال نیایش وغیره ۰هرگونه احساسی که این تصاویر در شما ایجاد می نماید را به یک دوست که نقش دریافت کننده تله پاتیک را ایفا میکند ارسال نمائید ۰ تا آنجا که ممکن است انتقال را با شفافیت ووضوح انجام دهید تا صفای این تجربه بر شما آشکار گردد۰اگر لازم باشد خودتان را بصورتی تصور کنید که برای از بین بردن هر گونه صحبت درونی در دهان خود یک پارچه قرار داده اید ۰ میزان وضوح این افکار منتقل شده به توانائی شما در تمرکز بستگی دارد ۰ اگر افکار مخدوشی در حال مداخله می باشد ،فرد دریافت کننده امواج نامفهوم ومبهمی را دریافت میکند ۰ جالب است که بدانید افراد کر و لال بعلت اینکه بیشتر از طریق قوه بینائی خود تفکر میکنند غالبا می توانند تصاویر تله پاتیک را با وضوح بیشتری ارسال نمایند۰

در حالیکه در وضعیت امواج مغزی آلفا/تتا(۱۴-۴ سیکل در ثانیه مغزی )هستید آنچه را که میخواهید ارسال نمائید را تجسم کنید زیرا شفافیتی که لازمه یک انتقال موثر افکار می باشد ،ایجاد میگردد۰ زمین در۷/۸۳-۷/۵ سیکل در ثانیه اصوات را تشدید میکند ۰ هماهنگ شدن کارکرد امواج مغزی شما فقط با این فرکانس باعث ایجاد دامنه های طبیعی برای انرژی تله پاتی شما می گردد۰ با دامنه کافی ،شما می توانید از طریق تله پاتی ،خطاهای چشمی را که واقعا در آن مکان وجودندارند،درآورید ۰حقه طناب مرتاض های هندی دقیقا یکی از چشم بندیها است ۰ مرتاض ها در حقه طناب از طریق تله پاتی یک خطای چشمی را به سوی ذهن مستعد و نا خود آگاه تماشاگران ارسال میکنند۰ همه تماشاگران به جز کسانی که بطور اتفاقی ازنظر آگاهی هوشیار می باشند ممکن است در دام این فریب افتاده وصحنه هائی را ببینند که وجود خارجی ندارد۰

WOLF MESSingیک تله پات مشهوری بود که می توانست خطاهای چشمی را با چنان شفافیتی بفرستد که یکبار موفق گردید از میان محافظین شخصی استالین با ایجاد یک توهم ذهنی که او رئیس پلیس مخفی روسیه است ،عبور کند ۰ یک نمونه دیگر برای اثبات بیشتر قدرت او زمانی بود که او با جعل کردن ،یک سرقت در یکی از بانکهای روسیه انجام داد۰ او یک قطعه کاغذ سفید را به سمت تحویلدار بانک هل داد و طوری خطای چشمی را ایجاد نمود که آن کاغذ سفید به شکل یک چک انتقالی ۱۰۰۰۰۰ روبلی دیده می شد ۰

زمانیکه شما یک پیام واضح را به یک فردی که در وضعیت نا خود آگاه قرار دارد ارسال می نمائید خطای چشمی برقرار می گردد ۰ بوسیله انتخاب زمان مناسب ،یک تجسم تله پاتیک توام با یک تلقین زبانی صحیح میتواند بطور شگفت آوری کار ساز باشد ۰ برای مثال همانطور که قبلا ذکر شد آن تحویلدار بانک ویا آن محافظین در انتظار آنچه میدیدند بودند۰ برای انتخاب زمان صحیح ،باید منتظر بود تا شخص با سوالات خود ویا باز کردن سر صحبت بخواهد شما را به قلمرو خود وارد کند ۰ شما حتی میتوانید خطاهای چشمی نامرئی بودن را از طریق این تکنیک مفرح ایجاد نمائید ۰ بوسیله بکارگیری ذهن یک فرد بصورت فرکانس تشدید شده ذهن خود(نظیر یک نور او را که در تشنجهای صرعی در بعضی از افراد ایجاد می شود ) میتوانید تجسم نا مرئی بودن را بکار ببندید۰ بیاد داشته باشید که یک شخص شما را با مغزش می بیند ویا درک میکند نه با چشمانش ۰یک فرد با مهارت بسیار بالا بسادگی میتواند با یک خطای چشمی از طرف خودش انرژی پرتو چشمان شما را به سمت خودتان با ز گرداند تا اینکه اینکار را با آنچه که واقعا قابل درک باشد انجام دهد۰ در بعضی اوقات برای کسب خطای چشمی نامرئی بودن میتوانید دکمه های بینائی یک فرد را تجسم کنید که در حال بسته شدن است و یا اینکه نور ،تصویر شما را به سمت چشمان آن فرد منعکس نمیکند۰

منبع:فوق طبیعت/دکتر لایال واتسون/ترجمه: شهریار بحرانی & احمد ارژمند
http://nimamohyeddin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=119