کافه تلخ

۱۳۸۵ بهمن ۱۶, دوشنبه

روح عيسی مسيح


"زيرا می دانم كه به نجات من خواهد انجاميد بوسيله دعای شما و تاييد روح عيسی مسيح" فيليپيان 1: 19

آن دو مرد جوان که اهل سوریه بودند, به طرز عجيبی علاقمند بودند تا بيشتر در مورد عيسی مسيح بدانند. به غير از چيزهايی كه در دين و مذهبشان در مورد مسيحيت ياد گرفته بودند، چيز زيادی در مورد مسيحيت نميدانستند. آنها از من پرسيدند، چرا مسيحيان به 3 خدا اعتقاد دارند؟

من جواب دادم: چرا فكر ميكنيد ما به سه خدا اعتقاد داريم؟

آنها جواب دادند، شما ايمان داريد كه عيسی خداوند است. همينطور ايمان داريد كه پدر نيز خداوند است. و ايمان داريد كه روح القدس نيز خداوند است. ، بنابراين شما بايد به 3 خدا ايمان داشته باشيد.

من از اونها سوالی پرسيدم به اين مضمون: آيا در شما 3 قمست وجود ندارد؟ يك قسمت روحانی، كه كاملاً از بخش فيزيكی وجود شما جداست، و شخصيت شما كه كاملاً از هر دو بخش ديگر جداست.

آنها گفتند: به البته!

بعد از آن من به آنها گفتم: پس بايد 3 تا از شما وجود داشته باشد.

آنها به سرعت جواب دادند، نه مثل اينكه شما درست نفهميديد. 3 قسمت متفاوت از زندگی های ما وجود دارد. اما ما يكی هستيم. بلافاصله آنها متوجه شدند كه در مورد شخصيت خدا به آنها چه ميگويم. و گفتند: حالا فهميديم، سه جنبه متفاوت از خدا وجود دارد ولی فقط يك خدا داريم.

من گفتم: درسته. تنها يك خدای واحد حقيقی و زنده وجود دارد. اما سه جنبه منحصر به فرد از اين خدای واحد هست، پدر ، پسر و روح القدس.

كتابمقدس در مورد شخصيت و طبيعت خدا بسيار واضح صحبت ميكند. تنها يك خدا هست ، اما 3 تجسم متفاوت از او وجود دارد. در حقيقت، اسامی كه كتابمقدس به خداوند ميدهد، قابل جابجايي بين اين سه شخصيت است. پولس رسول در رساله خود به كليسای فيليپی به روح عيسی مسيح اشاره ميكند. همينطور در نامه خود به ايمانداران شهر روم نيز به روح مسيح اشاره ميكند. (روميان 8 : 9 ) تمام اين لغتها در يونانی همانی هستند كه برای اشاره به روح القدس به كار رفته اند.كلمه Pneuma كه به معنی باد است. روح القدس به باد تشبيه شده. او ناديدنی، غير مادی و بسيار قدرتمند است. با اين وجود روح القدس روح عيسی مسيح نيز هست.

ما اغلب اين واژه الهياتی را به كار ميبريم، عيسی به قلب من آمد. بله اين واقعيت دارد. اما به صورت لغوی اين همان عيسی تاريخی نيست كه جسماً به قلب ما بيايد. اين روح عيسی است كه زمانی كه نجات پيدا كردم آمد تا در قلب من ساكن شود. يا بهتر بگويم، اين روح القدس است كه به قلب من آمده و تا آن روز پر جلال در قلب من خواهد بود. ميتونم بگم عيسی به قلب من آمده و در عين حال درست نيز ميگويم. و صحت گفته ها به اين دليل است كه همه اينها يكی است. تمام اينها نامهايی است که به خدای واحد حقيقی و زنده عطا شده است.

وقتی حقيقتی را كه در نام " روح عيسی مسيح" نهفته است درك ميكنيم، زندگی مسيحی ما صورت ديگری پيدا ميكند.روح عيسی مسيح در ما ساكن است. پيروزی ما در ما، تواناييهای ما و يا قدرت اراده ما نهفته نيست. پيروزی ما در خدايی است كه آمده تا در ما ساكن شود. با او هيچ چيز غير ممكن نيست.

اگر شما به عيسی تعلق داشته باشيد، روح عيسی در شما زندگی خواهد كرد. او منبع پيروزی شما است. به اين مسئله فكر كنيد- روح عيسی مسيح می آيد تا در قلب شما ساكن گردد. به روی در افتيد و او را بپرستيد. به او توكل كنيد. او هيچوقت شما را نا اميد و سرخورده نخواهد كرد