کافه تلخ

۱۳۸۵ بهمن ۱۶, دوشنبه

خدای خالق




" آیا ندانسته و نشنیده ای كه خدای سرمدی یهوه آفریننده اقصای زمین درمانده و خسته نمی شود و فهم او را تفحص نتوان كرد؟" (اشعیا 40 : 28)

خداوند عظیم و پر جلال است . او هر چیزی كه هست و خواهد بود، آفریده . اوخالق است. هیچ چیز بدون او نه به وجود آمده و نه به وجود خواهد آمد. اما او نه تنها خدای پر قدرتی است، بلكه خدایی است نیكو. در حقیقت او در نیكویی خود كامل است. در خلقت كائنات كتابمقدس می گوید: " و خدا هر چه ساخته بود، دید و همانا بسیار نیكو بود. و شام بود و صبح بود، روز ششم." كتاب پیدایش 1 : 31 . تمامی خلقت او نیكو بود، زیرا خالق خدای نیكویی است.

اما این چه ربطی به سلوك شخصی شما، در پیروزی دارد. كاملاً مربوط است. وقتی شما دریافتید كه تمام آفریده های خدا نیكوست، سپس متوجه خواهید شد، كه وقتی او شما را آفرید، نیز گفت نیكوست. مزمور نویس اینگونه می نویسد: " تو را حمد خواهم گفت زیرا كه به طور مهیب و عجیب ساخته شده ام. كارهای تو عجیب است و جان من این را نیكو می داند." ( مزمور 139 : 14). اتل واترز، یكی از بهترین خوانندگان مسیحی قدیمی عادت داشت چنین بگوید: خدا هیچ چیز بدرد نخوری نساخته. چقدر این جمله درسته.

ممكنه احساس كنید كه در زندگی با شما معامله بدی شده ، شاید فكر كنید زندگی تان ضایع شده و از بین رفته. و هیچ امیدی برای شما نیست. قلب شما ممكنه فریاد زده بگوید: اگر پدر و مادر دیگری داشتم، الان زندگی ام پیروزمند بود. اگر شرایط متفاوتی داشتم همه چیز فرق می كرد، اگر ... اگر... اگر.....ممكنه این درست باشد كه شما در زندگی شرایط سختی داشتید، اما این خداست كه آفریننده است. او شما را آفریده، و او اشتباه نكرده. در واقع اكثراً آنانی كه در زندگی شرایط سخت تری داشتند، در انتها بر جوامع خود تأثیرات بزرگی گذاشته اند.

كسی كه مرا به شناختی شخصی از عیسی مسیح هدایت كرد، در شرایط بسیار سختی متولد شده بود. مادرش او را زمانی كه تنها چند هفته داشت، رها كرد . او از خانواده ای به خانواده دیگر سرگردان بود. اما این مسئله، واقعیتی كه او ساخته دست خدا و مخلوق او بود ، عوض نمی كرد. و اینكه او به طور عجیب و مهیب ساخته شده. اما او بالاخره به خانه شبانی خداترس و روحانی رسید كه به وی به صورتی عملی نشان داد كه خدا او را دوست دارد و نقشه ای عالی برایش دارد. وقتی او این خدای نیكو را شناخت، كه همه چیز را نیكو آفریده ، هدف و معنای زندگی خود را نیز پیدا كرد.

نظر شخصی من این است كه اون مرد بزرگترین واعظ انجیلی است كه من تا به حال دیده ام. بچه ای كه دور انداخته شده بود، به طرز با شكوهی در ملكوت خدا به كار برده شد. او وسیله ای در دست خدا بود تا من را به سمت عیسی مسیح هدایت كند.و من تا ابد به خاطر این مسئله شكرگذار هستم. هزاران نفر از مردم در سراسر دنیا به خاطر تاثیری كه آن مرد بر زندگی من داشته به سمت عیسی مسیح آمده اند. اتل واترز درست می گفت: كه خدا هیچ چیز بی فایده ای نمی سازد.

خدا خالق است. این نام اوست، زیرا این چیزی است كه او هست. او خدایی است كه همه چیز را آفریده. و تمام چیزهایی كه او آفریده نیكوست. او شما را آفریده و كاری بسیار عالی انجام داده بپذیرید كه در مسیح كیستید و اجازه دهید كه او شما را در ملكوتش و برای جلال نامش به كار گیرد. شما منحصر به فرد هستید. شما خلقت او هستید. به او اطمینان كنید و پیروزی به دنبال شما خواهد آمد