کافه تلخ

۱۳۸۵ بهمن ۱۶, دوشنبه

سبط يهودا




"و يکي از آن پيران به من ميگويد: گريان مباش! اينک آن شيري که از سبط يهودا و ريشه داوود است، غالب آمده است تا کتاب و هفت مهرش را بگشايد." مکاشفه 5 : 5

وقتي من و همسرم با هم ازدواج کرديم به همديگر به عنوان کادوي عروسي يک کتاب مقدس هديه داديم و پشت جلد آن براي هم نوشتيم" خدا آن را گفت، ما به آن ايمان داريم، که به آن سامان مي بخشد." به نظر خيلي جالب بود, اما بعداً متوجه شدم که اين جملات خيلي هم دقيق نبودند. بايد اينطوري خوانده ميشد" خدا آن را گفته که آن را سر و سامان ميدهد و من به آن ايمان دارم. ميبينيم که کتابمقدس حقيقت دارد. چه من به آن ايمان داشته باشم و چه نداشته باشم. کتاب مقدس کلام خداست. وقتي خدا چيزي ميگويد شما بايد کاملاً مطمون باشيد که او درست گفته. وقتي در کلام خدا نبوتي نوشته شده است ميتوانيد مطمئن باشيد که آن نبوت اتفاق خواهد افتاد.

يکي از اولين نبوتهايي که در کتابمقدس بيان شده نبوتي است خطاب به يهودا, در کتاب پيدايش ميخوانيم"عصا از يهودا دور نخواهد شد. و نه فرمانفرماييي از ميان پايهاي وي تا شيلو بيايد و مر او را اطاعت امتها خواهد بود.پيدايش 49 : 10 " اين کلام نبوتي مستقيم در مورد مسيح است که يک روز بايد ميآمدتا همه ملل جهان از او اطاعت کنند. هللويا عيسي تحقق آن نبوت است. کلام خدا آن را گفته، عيسي آن را تحقق بخشيد و حالا ما استفاده کنندگان و وارثان آن نبوت هستيم. در کتاب مکاشفه به عيسي به عنوان شير سبط يهودا اشاره شده است. آن قسمت تحقق وعده اي است که هزاران سال پيش به يهودا داده شده بود. جالب است که عيسي را به عنوان شير خطاب ميکند يکي از تفاسير اين عبارت چنين ميگويد که عيسي پادشاه است, پادشاه سبط يهودا. او پادشاه پادشاهان و خداي خدايان است. او کسي است که تمام جلال و افتخار و قدرت شايسته اوست. او کسي است که يک روز تمام امتها در مقابلش زانو خواهند زد و اقرار خواهند کرد که او خداوند است.

همين‌طور کتاب‌مقدس در مورد شيطان صحبت ميکند, و او را" شير غران" خطاب مي‌نمايد. اما عيسي شير غران نيست, او شير سبط يهودا است. شيطان تنها ميتواند غرش کند اما عيسي ميتواند فرمانروايي و حکومت کند.

شيطان باعث ايجاد ترس ميشود، اما عيسي ايمان را در قلبهاي ما به وجود ميآورد. شيطان رئيس شکست خورده هواست, ولي عيسي پادشاه سلامتي است. 
شيزان با خون بره شکست خورده است، عيسي بره اي است که بر تخت مينشيند. کتابمقدس او را شير سبط يهودا نام مي برد. پيروزي ما در تحقق وعده اي نهفته است که هزاران سال پيش به يهودا داده شد.

معتقدند که سمبل و نشانه اي که بر روي پرچم قبيله يهودا قرار داشت, شير بوده است. آنها اين نشانه و نماد را بالا ميبردند تا سمبلي باشد از مسيحي که به زودي مي آيد و شبيه شير است. او در بين قومها حکومت و فرمانروايي خواهد کرد. هيچ کس از او شرمنده نخواهد بود. البته آنها تنها قسمتي را مي فهميدند. اما آنها مي‌دانستند که مسيح يک روز از قبيله شان بر خواهد خواست و بر تمام مردم دنيا فرمانروايي خواهد نمود.

او با پيروزي فرمانروايي ميکند او با پيروزي بر همه قومها و ملت ها پادشاهي خواهد کرد. او را به عنوان پادشاه بپرستيد، اجازه دهيد تا در قلبهاي شما نيز سلطنت کند.
و شما آرامشي را خواهيد يافت که تنها در پادشاهي او يافت ميشود