کافه تلخ

۱۳۸۵ بهمن ۱۶, دوشنبه

پدر ابدي




" زيرا که براي ما ولدي زاييده و پسري به ما بخشيده شد و سلطنت بر اوش او خواهد بود و اسم او عجيب و مشير و خداي قدير و پدر سرمدي و سرور سلامتي خوانده خواهد شد." اشعياء 9 : 6

هيچ شخصي مانند عيسي تا به حال بر روي زمين پا نگذاشته است. او بسيار بيشتر از يک انسان فاني و ميرا بود. او خدايي بود که لباس انسان پوشيد, درک ترکيب طبيعت الهي او با طبيعت انساني اش بسيار مشکل است. اما اشعيا تحت الهام روح القدس نبوتي را مينويسد که شانه و علامتي است بر طبيعت وجود عيسي. او گفت که مسيح موعود بايد " پسري که به ما بخشيده ميشود" و " فرزندي که به دنيا خواهد آمد" باشد. با اين حال, در همان جمله اي نبي اينگونه مينويسد, که اين پسر و فرزند پدر ابدي خوانده خواهد شد. يک ترجمه ادبي و دقيق از عبراني اينگونه ميگويد, " پدر ابديت".

هيچ کس نمي تواند بگويد که مسيح يک رهبر مذهبي خوب و يا معلمي عالي بوده. عنوان او " پدر ابدي" هيچ اجازه اي به ما نمي دهد که به او فقط به عنوان يک شخصيت بزرگ ايمان داشته باشيم. ميتوانيم عيسي را به عنوان پدر تمام موجودات از ازل تا ابد بدانيم.

همچنين هر دو جنبه نام او, اميد زيادي براي زندگيها ما به ارمغان ميآورد. نام " پدر" عبارت آشنايي است. و نشان ميدهد که عيسي چقدر ميخواهد به ما نزديک شود. و نام " ابدي" نشان ميدهد که او چقدر عظيم است. او بدون شروع و بي پايان است. او بوده, هست و هميشه خواهد بود. او هماني است که زماني که موسي از خدا خواست نامش را بداند, خود را به او مکشوف ساخت, جواب موسي اين بود, " هستم آن که هستم" خدا خود را به موسي به عنوان " هستم" معرفي کرد. ديروز او " هستم" بوده, امروز هم او هنوز " هستم" است. و فردا هم کماکان" هستم" خواهد بود.

سالها پيش دوستي داشتم که در زندگي مسيحي اش با مشکلاتي روبرو بود. اغلب مشکلات او در واقع به شحصيت پدرش برميگشت. پدر او يک شخص الکلي بود, که اغلب مادر دوست مرا کتک ميزد و بچه ها را نيز آسيب مي رساند. او پول خود را صرف خريد الکل ميکرد. و در انتها نيز خانواده خود را فقير و بيکس رها کرد و رفت. وقتي دوست من به مسيح ايمان آورد, او خدا را نيز همچون پدرش ميديد و اين ديدگاه او در اکثر زمينه ها به پدر زميني اش باز ميگشت.

اما هر چقدر دوست من عيسي را بيشتر ميشناخت, بيشتر ميفهميد که " پدر ابدي" با پدر زميني اش متفاوت بوده و است. عيسي پدري است که مراقب تمام نيازهاي ماست. در او هيچگاه ناديده گرفته نمي شويم. و هيچ بر ما اجحاف نمي شود. تنها راحتي در اوست. او وقتي که ما از عهده کاري برنمي آييم ما رو تنبيه نمي کنه, در مقابل زماني که لياقتش رو نداريم ما رو محبت ميکنه. او پدر نيکويي است, و در نيکويي خود کامل, آه چقدر فرزندان خود را دوست دارد.

اما عيسي بسيار بيشتر از يک پدر خوب و کامل است. او پدر نيکويي است که در عين حال پدر ابدي نيز هست او قبل از تولدتان شما را ميشناخت. و او تمام اشتباهات و خطاهاي شما در گذشته را نيز ميداند. عجيبتر از آن, او تمام کارهايي را که در آينده نيز انجام خواهيم داد, ميداند زيرا او ابدي است. با اين وجود عيسي هنوز شما را دوست دارد. به اين موضوع فکر کنيد_ عيسي پدر ابدي است, پدر ابدي شما. محبت او نسبت به شما دائمي است. او هيچ وقت از محبت شما دست نميکشد. وقتي صبح از خواب برميخيزيد او شما را دوست دارد. وقتي شب نيز به خواب مي رويد, او شما را دوست دارد. محبت او تا ابد با شما خواهد بود. وقتي محبت ديگران نسبت به شما پايان ميپذيرد, محبت او تازه شروع ميشود. ممکن است پدر عالي داشته ايد, شايد هم پدر خوبي نداشته ايد, اما هيچ پدري مانند عيسي نمي شناسيد, او پدر ابدي است