کافه تلخ

۱۳۸۵ بهمن ۱۶, دوشنبه

روح القدس



مرا از حضور خود بيرون مينداز و روح قدوس خود را از من مگير( مزمور 15 : 11 )

وقتی عيسی به شاگردانش ماموريت داد تا همه امتها را شاگرد سازند، به آنها گفت كه آن اشخاص نو ايمان را در نام پدر ، پسر و روح القدس تعميد دهند. اين 3 نام واضحترنی تعريف را از اينكه خدا كيست، به ما می دهد. طبيعت او، خصوصيات او و شخصيت وی. پدری خدا را بيشتر در عهد عتيق می بينيم. در پدر بودن اوست كه ما می فهميم خدا برای ماست. در اناجيل ما عيسی را ملاقات می كنيم، كه " خدا با ماست" . اما در ابتدای كتاب اعمال رسولان، ما به شناخت خدا به عنوان روح القدس نائل می شويم. با شناخت خدا به عنوان روح القدس كشف می كنيم كه خدا در ماست. بنابراين برای هر پيرو واقعی مسيح مهم است كه خدا را عميقاً به عنوان خدا برای ما، با ما و در ما بشناسد. اغلب ، می شنوم كه مردم در مورد روح القدس به عنوان نوعی نيرو صحبت می كننند. مطمئناً روح القدس پر قدرت است و اما او چيزی بيشتر از يك منبع قدرت است. اغلب به روح القدس با ضمير " آن " اشاره شده است، اما روح القدس يك موجود بی جان و غير زنده نيست، روح القدس خداست.

چند سال پيش توسط مردی مورد سئوال قرار گرفتم، او می گفت كه " تو به 3 خدا اعتقاد داری زيرا من به پدر، پسر و روح القدس ايمان داشتم. پاسخ او را با چندين سئوال كه از پرسيدم دادم.

" آيا بخشی روحانی از زندگی تو وجود دارد؟

او سريع جواب داد" بله"

" ايا اين قسمت روحانی از وجود تو، از قسمت فيزيكی وجود تو متفاوت است؟

او پاسخ داد" بله"

من با اين سئوال ادامه دادم" آيا بعدی عقلانی و احساسی در تو وجود دارد كه كاملاً با قسمتهای روحانی و فيزيكی زندگی تو متفاوت باشد؟ و او سريع پاسخ مثبت داد.

پس با اين جمله سخنانم را به پايان رساندم

پس بايد 3 تا از تو وجود داشته باشد، من می خواهم زمانی كه با ابعاد احساسی و روحانی تو صحبت ميكنم، بعد فيزيكی وجود تو اينجا را ترك كند.

او سريعاً و با تشر به من جواب داد و گفت" شما نمی توانيد اين كار را انجام دهيد. هر 3 قسمت شخصيت من چيزی را كه الان هستم را می سازند. شما نمی توانيد آنها را به اين صورت از هم جدا كنيد." ناگهان اين فكر مانند جرقه ای درون او درخشيد. او متوجه چيزی كه من در مورد طبيعت خدا به او گفتم شد.

3 جنبه مختلف ار خدا وجود دارد، ولی تنها يك خدا. هر كدام از 3 جنبه شخص او به ما قسمتهای مختلف شخصيت او را نشان می دهد. 3 خدا وجود ندارد. تنها يك خدا هست، خدای زنده و حقيقی. اما او خود را به تنوان پدر ، پسر و روح القدس مكشوف ساخته است. به همين دليل است كه داوود نزد خدا فرياد بر می آورد و می گويد" مرا از حضور خود بيرون مينداز و روح قدوس خود را از من مگير. داوود بر عليه خدا گناه كرده بود، و می ترسيد كه حس حضور او را از دست بدهد. ما می توانيم بفهميم، خدايی كه درون ما زندگی می كند، منبع پيروزی ما است. كتاب مقدس می گويد: آن كسی كه در شماست بزرگتر از كسی است كه در دنيااست" ای فرزندان، شما از خدا هستيد و بر ايشان غلبه يافته ايد زيرا او كه در شماست، بزرگتر است از آنكه در جهان است."اول يوحنا4 : 4 وقتی كه ما بر كسی كه درون ما سكنی گزيده تكيه می كنيم، شيطان و تمام قدرتهای شرير نمی توانند بر ما غلبه كنند. به عظمت اين نكته توجه كنيد. خدايی كه كائنات را آفريد، همانی است كه در شما سكنی گزيده است. و شگفت انگيزتر اين كه او درون من و شما را برای سكنی برگزيده است. او را به عنوان روح القدس بشناسيد