کافه تلخ

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

یک کشف تکان دهنده، عاد و ثمود.




یک کشف تکان دهنده

یک مطلب دربارۀ یافته‌های باستان‌شناختی در صحرای ربع‌الخالی عربستان با عکس‌هایی که اگر پردازش شده و جعلی نباشند، دنیای دانسته‌های ما را حسابی به هم می‌ریزند و زیر و رو می‌کنند.از دیدن این عکس‌ها جدی جدی آدم جا می‌خورد. البته مطابق مطلبی که نویسندۀ سیب تلخ نوشته، این عکس‌ها متعلق به تمدن منقرض شدۀ قوم عاد است که در قرآن هم از آنها خبر داده شده.
من که معقدم نباید کشفیات علمی و متون دینی را به هم پیوند بزنیم و از یکی دلیلی برای دیگری بیاوریم،چون علوم،مبتنی بر نظریه و تفسیرند و نظریات و تفسیرهای بشری تغییر می‌کنند و اگر بخشی از متون دینی را به یک کشف علمی گره زده باشیم،با تغییر نظریۀ فعلی و با کشفیات تازه،آن بخش از متن دینی را زیر سوال برده‌ایم.

اینکه این اسکلت عظیمی که در عکس دیده‌می‌شود،متعلق به قوم عاد باشد،تنها یک تفسیر و نظریه است که هر آن ممکن است دچار تغییر شود.از دید من این اسکلتها به خودی خود حیرت‌زا و شگفت‌اند،نه به این خاطر که فعلاً می‌توانیم آنها را بقابای قوم عاد تفسیر کنیم که از هزاران سال پیش در متون دینی از آنها خبر داده شده.

"تصویر و مطلب منحصر بفرد درمورد قوم عاد



بیابان مورد نظر را یک چهارم خالی یا به عربی ربع الخالی می نامند ( به این معنی که اگر شبه جزیره ی عربستان را به چهار بخش قسمت کنیم ، یک چهارم آنرا این بیابان شامل می شود).
کشف مذکور را گروه کاوشگر آرامکو انجام داده است
در قرآن کریم خداوند می فرماید مردم خارق العاده ایی را خلق کرده که تا به حال مانند آن را خلق نکرده است
این مردم ( قوم ) نام عاد نامیده می شدند که برای آنها پیامبر(ی به نام ) هود فرستاده شد
آنهاخیلی بلند،بزرگ ،وخیلی نیرومند بودند. چنان بودندکه می توانستند بازو هایشان اطراف یک تنه درخت بگذارندوآن راازریشه بکنند
تعدادی از این مردم قدرت خود را علیه خداوند و پیامبر او صرف کردند و خداوند همه آنها را که پا را ( از فرمان خدا ) فراتر نهاده بودند، گرد آورد
در نتیجه ( به دلیل نافرمانی ،‌ خداوند ) آنها را نابودساخت.
ارتش سعودی منطقه را تحت حفاظت دارد و هیچکس بجز کارکنان آرامکو حق ندارد وارد آن شود
این مکان به شکل مخفی و پنهان حفاظت و نگهداری می شود اما یک هلیکوپتر نظامی ارتش سعودی تعدادی عکس هوایی از منطقه گرفته است که یکی از عکس ها از طریق اینترنت به بیرون نشت ( منتشر ) کرده" .

حالا یک مطلب دیگر در همین باره از وبگاه رادیو خراب:

"باقیمانده قوم عاد

تازگیها تو سایتهای عربی و ایرانی این تصویر زیاد دیده میشه و عنوان خبرش اینه که این اسکلتهای عظیم الجسه متعلق به قوم عاده که بر اثر عذاب خدا از بین رفتن٬ داستان قوم عاد و پیامبر اونها حضرت هود رو همه میدونن و از جسه بزرگ اونها هم زیاد گفته شده ولی من خودم یه کوچولو به صحت این خبر شک دارم اون هم به چند دلیل...
اولش اینه که خبر کشفی به این مهمی که تو تاریخ بی نظیره باید مثل بمب تو رسانه های گروهی جهان منفجر بشه نه این که تو دو سه تا سایت بخونیمش؟؟؟
دوم این که اگه داره ازش حفاظت میشه تا خبر بیرون درز نکنه چطور این عکسهای واضح گرفته شده؟؟؟
ما عادت کردیم که از این خبرها بشنویم ولی بعد از مدتی دروغ بودنش تو رسانه ها اعلام بشه مثل اون کار تجسمی خانوم پاتریشیا پیچه نی نی که مدتها تو سایتها و بعضی از رسانه ها اعلام شد تصویر دختری که به قرآن توهین کرده و مسخ شده.
من که خودم خیلی علاقه مندم این تصویر واقعیت داشته باشه چون یه جورایی هیجان انگیزه ولی خوب آدم باید هوشیار باشه تا مسخره یه مشت آدم شیاد نشه."

ابراهیم واشقانی