کافه تلخ

۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

متعادل بودن ما و چاکراهای بدن

 

متعادل بودن ما و چاکراهای بدن باعث متعادل بودن زندگیمون و در نتیجه متعادل بودن ذهن و فکرمون و راحت تر رسیدن به آرزوهامون میشه.و فراموش نکنید این یک کار خیلی راحت نیست که فقط با خوندن این مطالب یا یک بار تمرین انجام بشه. تمرینات و تکنیکهایی که می تونند چاکراها را فعال کنند متعدد و ویژه هستند .بد نیست بدونید که توانایی و قدرتهای حاصل از فعال شدن انرژی چاکراها که کرامت یا سیدهی نامیده می شه و به معنای قدرتهای روحی است ، نیاز به کسب مهارت طی چند ماه تا چند سال دارند.



به عنوان مثال اگر چاکرای 1 یا ریشه متعادل باشه ما رابطه ی جسمانی عمیقی با زمین را تجربه می کنیم و چون این چاکرا محل دریافت "پرانا" است ، انرژی حیاتی ما بیشتر می شه .اگر تعادل این چاکرا به هم بریزه ، اعمال و افکار ما حول محور مالکیتهای مادی، آسایش خاطر و افراط در مورد مسایل هیجانی و حسی ( مثل افراط در غذا خوردن یا الکل و ...) دور می زنه و هر کاری که بخواهیم ، انجام می دیم اون هم به شکل افراطی.همچنین این چاکرا ارتباط مادر با شخص را منعکس می کند و با احساس شخص در رابطه با بودنش بر روی زمین و همچنین با جسم در ارتباطه.



یا به عنوان مثال درباره ی چاکرای 2 یا خاجی اگر این چاکرا متعادل باشه، در جریان زندگی و احساسات منطقی و آرام می شیم و در ارتباط با دیگران به خصوص جنس مخالفمون رفتاری طبیعی در پیش می گیریم . در صورتی که نا متعادل بودن این چاکرا، باعث عدم استفاده ی درست از نیروی جنسی در سن نامناسب یا زیاده روی در قوه ی جنسی یا سرکوب آن می شود.توانایی فرد برای داشتن بچه هم در ارتباط با این چاکراست. این چاکرا با احساسات و خواستهای احساسی شخص پیوسته است.چون نیروی جنسی تحت کنترل چاکرای 2 است ، پس اگر کسی درباره ی مسایل جنسی مشکل دارد باید بیشتر روی انرژی دادن به این چاکرا کار کند.



یا به عنوان مثال اگر چاکرای 3 یا خورشیدی متعادل باشه، احساس آرامش به همراه داره و می تونیم خودمون رو باور کنیم و با خود واقعی مان ارتباط برقرار کنیم .اگر این چاکرا نامتعادل بشه باعث میشه بخواهیم که همه چیز طبق خواسته های ما باشد و اعمال قدرت کنیم اما باز هم در درون احساس نارضایتی و ناآرامی بکنیم.در ضمن قسمتی از آگاهی که وابسته به این چاکراست،شامل احساس قدرت، کنترل کردن و آزادی وجود است.فعالیتهای ذهنی و ذهن و همین طور قسمتی از وجود که به آن شخصیت یا خود می گویند با این چاکرا در ارتباطه.شبکه ی خورشیدی محل استقرارسیستم اعصاب بدن است که به مغز دوم هم شهرت دارد (در واقع این منطقه مابین چاکرای 4 و 3 است.)بنابراین چاکرای 3 تنظیم کننده ی اعصاب بدن است و برای آرامش اعصاب و رفع استرس و ناراحتیهای روحی می توان به این چاکرا انرژی داد.



یا به عنوان مثال اگر چاکرای 4 یا چاکرای قلب هماهنگ و متعادل باشد، باعث می شود مانند کانالی برای عشق الهی باشیم! هماهنگی این چاکرا می تونه دنیا را برایمان تغییر بدهد و شادی بخش دلمان باشد. ناهماهنگی این چاکرا باعث می شه بخواهیم دائما" و افراطی در خدمت دیگران باشیم یا افراطی سخاوتمند باشیم.مشکل تنفس یا ششها به دلیل وجود تنش در چاکرای قلب است. احساس عشق و ارتباط با مردم ، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندان در ارتباط با این چاکراست.سیستم ایمنی بدن تحت کنترل این چاکراست.



یا به عنوان مثال متعادل بودن چاکرای 5 یا همان چاکرای گلو باعث باز بودن احساسات و دانش درون می شه و باعث می شه بتونیم افکارمون رو راحت بیان کنیم و با راحتی نقاط ضعف و قوتمون رو آشکار کنیم.اگر این چاکرا ناهماهنگ باشه ارتباط بین ذهن و بدنمان با مشکل روبرو میشه."بیان کردن و دریافت کردن " در ارتباط با این چاکراست.بیان کردن می تونه از طریق ارتباط برقرار کردن با چیزی که می خواهیم و یا چیزی که احساس می کنیم باشه و همین طور می تونه به صورت هنری مانند نقاشی یک نقاش یا موسیقی یک موسیقیدان و استفاده از اشکال برای بیان درون خود باشه. بنابراین اینگونه از مسایل هم در ارتباط با این چاکراست.



یا به عنوان مثال متعادل بودن چاکرای 6 یا چشم سوم باعث باز بودن چشم سوم ما میشه و باعث میشه از آگاهی بالایی برخوردار بشیم و توانایی درک خیلی چیزها را پیدا کنیم.عدم تعادل و ناهماهنگی در این چاکرا باعث پافشاری بیش از حد روی حوزه ی عقل می شه و باعث می شه تصمیمات زندگی منحصرا" با عقل و منطق درگیر بشه.این چاکرا با درونی ترین قسمت وجودی انسان که روح نام داره مرتبط ات. ( به عقیده ی غربیهای باستان مربوط به ناخودآگاه است.) این چاکرا با معنویت هم مرتبط است.این مکانی است که محرک ما و میزانی از آگاهی که فعالیتها و در واقع زندگی ما را هدایت می کند در آن قرار دارد.



یا به عنوان مثال هماهنگی و تعادل در چاکرای 7 یا چاکرای تاج باعث می شه به یک آگاهی کاملا" باز برسیم و " خود حقیقی " که بخش وجودی هستی و حاکم بر همه چیزه را تجربه کنیم. چاکرای هفت چون کنترل کننده ی همه ی چاکراهاست در هماهنگی همه ی اونها نقش داره.این چاکرا به احساس یگانگی و جدایی مربوط است و ارتباط ما با زمین و همچنین پدرمان را نشان می دهد!چاکرای هفتم نمایانگر ارتباط با پدر است که ارتباط ما با قدرت و همچنین در نهایت ارتباط ما را با خدا نشان می دهد وقتی کسی احساس جدایی از پدرش را تجربه می کند این چاکرا را نا متعادل می کند و حتی گاهی باعث بسته شدن آن می شود و اینگونه احساس تنهایی و انزوا را تجربه می کند.مثل اینکه در پوسته ای قرار گرفته باشد و نتواند با اطراف خود ارتباط برقرار کند. ( جدایی از خدا اثر مخربی چندین برابر روی این چاکرادارد و چون این چاکرا روی همه ی چاکراها اثر می گذارد می توان گفت جدایی از خدا اثر مخرب روی همه ی چاکراها دارد! )


نکته ی 1 _ بعضی از مسایل تحت کنترل چند چاکرا هستند به عبارت دیگرهر چاکرا می تواند اعضای مختلفی را در کنترل خود داشته باشد اما ما به مهم ترین های آن اشاره کردیم.

نکته ی 2 _ در تمرینات انرژی دادن به چاکراها که در درس آینده بیشتر به آن می پردازیم، به یاد داشته باشید که به چاکرای 6 یا همان چشم سوم انرژی نمی دهیم.





ارتباط  عدم هماهنگی در کار چاکراهابا بیماری:


همه ی احساسات و ادراک و آگاهی ها و کلا" هر چیزی که می تونه برای ما اتفاق بیفته را میشه به هفت دسته تقسیم کرد و هر کدام از این دسته ها به یکی از چاکراها پیوسته است. بنابراین چاکراها نه تنها نماینده ی اعضای بدن ما هستند بلکه نماینده ی قسمتهای مخصوصی از حواس و ادراک ما هم محسوب می شوند.

وقتی ما احساس تنش می کنیم این تنش را در چاکرای مرتبط با آن قسمت هم احساس می کنیم و  به این صورت ،این چاکرا و عضو مرتبط با آن دچار استرس می شوند. تنش در چاکرا به وسیله ی شبکه ی عصبی که به این چاکرا پیوسته است به اندامی که توسط این شبکه کنترل می شوند انتقال می یابد. هنگامی که این تنشها برای مدت طولانی یا با شدت زیاد در شخصی باقی بماند علایم بیماری نمایان می شود.بیماریها در اثر بسته شدن و عدم هماهنگی این مراکز انرژی به وجود می آیند.


خوب تا اینجا من دلایل مختصری براتون آوردم تا بدونید چرا متعادل کردن کار چاکراها اینقدر اهمیت داره.یکی از راهها و تمریناتی که برای این منظور استفاده می شه دادن انرژی به چاکراها ی خود و دیگرانه.اما برای دادن این انرژی شما فعلا" لازمه تا چند اصل رو بدونید:


1 _ بعد از یادگیری این تمرینات ، به یادداشته باشید که از دادن انرژی به اطفال و کسانی که ناراحتی قلبی و فشارخون و تنگی نفس دارند خودداری کنید. البته این برای آغاز کارتونه.بعدها که مهارتتون در این زمینه زیاد شد این محدودیت برداشته میشه.



2 _ بیشتر کسانی که انرژی درمان هستند معتقدند نباید دربرابر دادن انرژی به دیگران پولی دریافت کرد چون باعث کم شدن و  قطع شدن انرژی شما می شود. اگر استادان ریکی پول دریافت میکنند( ریکی هم یکی از شیوه های انرژی  دادن است) در واقع برای آموزش ری کی پول می گیرند نه دادن انرژی ریکی.





3_ ( حالا که به ریکی اشاره کردیم بد نیست محض اطلاعتون داستانی درباره ی یک استاد ریکی براتون بگم. اون 21 روز روی کوه به خلسه می پردازه و بعد از 21 روز متوجه میشه که کف دستهاش نورانی شده. او می خواهد که از کوه پایین بیاید اما خودش از بالای کوه می افتد و زخمی می شود.. او با دستهای خودش ، خودش را شفا میده .بعد ری کی به محل جذامیها می ره و اونها رو شفا می ده اما سه روز بعد جذامیها به اون حمله می کنند تا اون رو بکشند! اونها می گن ما تا امروز پول رایگان داشتیم و غدای رایگان و مجبور نبودیم کار کنیم اما حالا که شفا پیدا کردیم زندگیمون دگرگون شده!)

بنابراین سومین اصل درباره ی انرژی دادن اینه که تا از شما طلب نکرده اند به کسی انرژی ندهید! بعضی ها معتقدند که اصلا" زورکی انرژی دادن به دیگران جواب نمی ده!و بعضی "انرژی درمانگر  ها "می گن در واقع فقط در موارد محدودی که انرژی شما خیلی خیلی بالا باشه جواب می ده.اما نباید به کسی زورکی انرژی داد!این کار باعث بی فایده بودن کارتون می شه و خودش باعث کم شدن باورتون درباره ی قدرتتون می شه و این هم خودش انرژی شما رو پایین می آره. در واقع بهتره شمایک مدت فقط روی خودتون کار کنید نه اینکه زود به فکر درمان دیگران بیفتید. چون چاکراهای خود ما مدتها به تمرین نیاز دارند تا متعادل بشند و کسی که نتونه خودش رو متعادل کنه با کدوم انرژی می خواد روی دیگران اثر بگذاره.( البته من نحوه ی انرژی داده به دیگران را در این وب می گویم اما بهتره در ابتدا بیشتر روی خودتون کار کنید.)



4 _ از دادن انرژی به خود یا دیگران در قرص ماه کامل در شب 14 ماه که قمر در عقرب است، اجتناب کنید. زیرا نیروی ماه بر زمین تاثیر گذاشته و باعث آزاد شدن انرژیهای منفی می شه. جالبه بدونید که در خیلی از دیوانه خانه ها در کشورهای غربی در شبی که قرص ماه کامله ( حتی گاهی یکی دوشب قبل و بعد اون) هیچ کس اجازه ی ورود به آسایشگاه رو نداره! همه ی درها بسته می شه و بیمارهای خطرناک زنجیر می شن! چون معتقدند انرژی دیوانه ها در اون شب خیلی بالا می ره. حتی اگر در این شبها اتفاقی بین دیوانه ها بیفته مسئولین وارد قسمت دیوانه ها نمی شن! در واقع اینکه ما در ادبیات داستانی و فیلمها می بینیم که در شبهای 14 ماه که قرص ماه کامله، اتفاقات عجیب و غریب و هولناک می افته از همین واقعیت گرفته شده.



5 _ در زمان انرژی درمانی یعنی دادن انرژی به خود یا دیگران باید یک کانال انرژی بود نه یک خازن یا باتری! یعنی چی؟ یعنی ما با چاکرای هفت انرژی مورد نیازمون رو دریافت می کنیم و اون رو به جریان می گذاریم. انگار ما یک کانال می شیم برای رسیدن انرژی به دیگران. ما خازن و باتری نیستیم یعنی خودمون تولید کننده ی انرژی نیستیم. بلکه دریافت می کنیم و بعد در اختیار دیگران می گذاریم.



6 _ در موقع دادن انرژی به خود یا دیگران نباید گفتگوی درونی انجام بدیم.یعنی نباید بگیم وای نکنه نشه! نکنه انرژی نیاد! یعنی انرژی گرفتم یا نه؟ یعنی انرژی دادم یا نه؟ و .....یعنی پرسش و پاسخ درونی ممنوعه!حتی قضاوت کردن هم ممنوعه! چون گفتگوی درونی و قضاوت کردن درباره ی انرژی دادن یا گرفتنتون در حین تمرینات، انرژی شما رو تحلیل می بره.



7 _ نام سبکهایی که من برای دادن انرژی به خود و دیگران در این وبلاگ استفاده می کنم و می خوام اون رو به شما آموزش بدم شای و ایشایا است. (در واقع سبکهای مختلفی برای دادن انرژی وجود داره مثل : ریکی، استفاده از پرانا، پرانیکی، چیوس و ....) البته بسیار مختصر و مفید و فقط در حد چند تکنیک ساده که قابل استفاده برای همه باشه. چون من تصمیم ندارم در این وبلاگ انرژی درمان تربیت کنم و اصلا" هدف این وب این نیست. من می خوام شما و من در حدی که برای متعادل کردن چاکراهامون نیاز به آموزش این مطالب داریم، اون رو  یاد بگیریم نه در حد یک درمانگر حرفه ای.



دست نوشته‌های یک جادوگر