کافه تلخ

۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

تاریخچه ی جادوگری




بر اساس اسناد تاریخی موجود در حال حاضر اثبات شده است که قدمت جادوگری به اندازه ی عمر انسان هوشمند است یعنی از وقتی انسان ها شروع به اندیشیدن درباره ی چیزهای مختلف کردند جادوگری پدید آمد. برای نمونه می توانیم از نقاشی های موجود در غارهای اسپانیا و فرانسه یاد کنیم این نقاشی ها توسط انسان هایی که حدود 20 هزار سال قبل زندگی می کرده اند در تاریک ترین غارهای جهان کشیده شده است! غار لاسکو در فرانسه و غار آلتامیرا در اسپانیا نمونه هایی از این مورد هستند این نقاشی ها با هدف پیروزی بر دشمنان و حیوانات کشیده شده اند و جنبه ی جادو دارند.

در میان برخی از ملت ها ساختن مجسمه ی جادو رایج بوده است و اعتقاد داشتند که می توانند با ساخت مجسمه ی موجودات به آن ها آسیب بزنند این مورد بیش تر در میان ساکنان آفریقا دیده شده است سیاه پوستان به جادوگران خود Voudou (Voodoo) می گفتند.

در میان سرخپوستان هم توتم رایج بوده است توتم حیوان یا گیاه یا موجودی بوده است که در اعتقاد آنان دارای نیروی خارق العاده بودند و جادوگران از آن ها انرژی دریافت می کردند در بیش تر موارد هر قبیله توتم متفاوتی با قبیله ی دیگر داشته است آن ها جادوگران خود را با نام Powwow صدا می کردند. البته اعتقاد به توتم در دیگر بخش های جهان هم دیده شده است.

در یونان به الهه ای برای سحر و جادو با نام Hecate اعتقاد داشتند. یونان یکی از بزرگترین بخش های جهان بود که در آن جادوگران فعالیت می کردند از جادوگران یونان می توان از Medea یاد کرد که به Jason برای رسیدن به اهدافش کمک کرد.

در شمال آسیا و اروپا یعنی جایی در حدود اس تپ اوراسیا مردم جادوگران خود را Shaman می نامیدند.

در میان آریایی های ساکن در هند و ایران نیز روحانیون دینی (مغ) مسئول دور کردن موجودات پلید و باطل کردن سحر و . . . بودند این مورد در میان مردمان ساکن دیگر بخش های جهان نیز دیده شده است . امروز دیگر اثبات شده است که جادوگری در میان تمامی ملت ها وجود داشته است. در طول تاریخ جادوگران به 2 بخش اصلی تقسیم می شدند: 1- جادوگران پلید 2- جادوگران نیک

با گذشت زمان دشمنی مردم کوتاه نظر با جادوگران نیک شروع شد این در حالی بود که جادوگران نیک تنها  مبارزان با جادوگران پلید بودند. کشتارهای بی رحمانه آغاز شد در این زمینه دادگاه های محاکمه در سراسر جهان ایجاد شد (=Witch Hunt) این دادگاه ها وظیفه داشتند که جادوگران را تعقیب و دستگیر کنند و پس از برپایی دادگاه تفتیش عقاید یا انگیزیسیون (Inquestion) آنان را در آتش بسوزانند!

این کار باعث شد تا جادوگران مخفی شوند و از توانایی های خود به صورت مخفی استفاده کنند و در همین زمان به آموزش جادوگران جدید پرداختند. مبارزه با جادوگران در همه ی دوران ها وجود داشته و جادوگران همیشه زمانی کوتاه در آرامش زندگی می کرده اند جادوگران همیشه در خطر بودند و اکنون در سال 2008 میلادی، جادوگران نیک، بار دیگر می خواهند مردم جهان را از توانایی های خود آگاه سازند و بگویند که ما زنده هستیم و با وجود کینه ها و دشمنی ها نفس می کشیم!






مدرسه‌ی علوم ماورایی