کافه تلخ

۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

انرژی سنگین یا منفی چیه ؟


 با کار کردن روی چاکراها یکی از مهمترین‌هاست و بدون کنترل آن خیلی از مسایل ذهنی و جسمی ما حل نخواهد شد.

در ابتدا  تمرینی  می‌گم که هر کسی باید  انجام دهد. ( خصوصا" اگر کسی قصد انرژی دادن به دیگران را داشته باشد حتما" باید اول روی چاکراهای خودش کار بکند.این تمرین چاکراها را از انرژی پر می کند. ( فقط محض اطلاع بدانید که نادی ها را هم قوی و باز می کند. )

تمرین نهرطلایی صورتی :

چاکرای یک تا هفت  ما دو تا جهت دارد. جهت جلوی بدن و جهت پشت بدن. ما اصلا" به سراغ درسهای تئوری مربوط به نامگذاریهای اونها نمی ریم چون خود شما در صورت تمایل می تونید جزئیات مربوط به چاکراها را در کتاب یا اینترنت بیابید.از نظر من دانستن تمرینهای عملی برای شما مفیدتره.


در حالت مدیتیشن قرار بگیرید. مجسم کنید که از چاکرای 1 از سمت جلوی بدن شما، یک نهر طلایی رنگ در حال حرکته.این نهر به طرف بالا می آد و از هر چاکرایی که عبور می کنه ،  این نهر طلایی می ایستد و در چاکرا نیرو ذخیره می کنه. وقتی این تمرین رو چندین بار انجام بدید کم کم احساس می کنید در چاکرا نبض ایجاد میشه یا احساس گود شدن در چاکرا می کنید یا به عبارتی یک احساس خاصی در چاکرا می کنید و اون رو حس می کنید.بنابراین بعد از نبض زدن چاکرا یا احساس کردن اون چاکرا، مجسم کنید این نهر طلایی باز بالا تر می ره. یعنی از چاکرای یک به دوی جلو و بعد به سه ی جلو ( یعنی چاکرای 3 در جلوی بدنتون) و بعد چهار از جلو ، پنج از جلو ، شش از جلو می رسه و بعد بالا می ره و به چاکرای هفت می رسه. در چاکرای هفت موافق با عقربه های ساعت می چرخه ( انگار خود شما ساعتید و انرژی در جهت عقربه های ساعت می چرخه.)  و بعد از چاکرای هفت ، از پشتتون حرکت می کنه و در حالی که تغییر رنگ داده و به رنگ صورتی در اومده، از پشت ستون فقرات به چاکرای شش پشت، بعد به پنج پشت ، بعد به چهار پشت، سه ی پشت، دوی پشت و در آخر به چاکرای یک از پشت بدنتون می رسه. این نهر از هر جایی که عبور می کنه اون چاکرا رو پر از انرژی می کنه تا جایی که در اون چاکرا همون حس نبض زدن یا گود شدن یا به عبارتی حس کردن چاکرا ایجاد میشه.وقتی این نهر به چاکرای یک از پشت رسید دوباره تغییر رنگ می ده و دوباره از جلوی بدن بالا می ره.یعنی مثل قبل.کلا" این بالا رفتن و پایین آمدن 3 بار تکرار میشه.

یعنی به طور خلاصه :

نهر طلایی از جلوی بدن ، چاکرا به چاکرا، بالا می ره بعد از پشت بدن، به رنگ صورتی ، چاکرا به چاکرا پایین می آد.  دوباره از جلوی بدن به رنگ طلایی، چاکرا به چاکرا، بالا می ره و باز از پشت بدن چاکرا به چاکرا به رنگ صورتی پایین می آد.   دوباره از جلوی بدن به رنگ طلایی چاکرا به چاکرا بالا می ره و از پشت بدن به رنگ صورتی چاکرا به چاکرا پایین می آد.
زمان این تمرین : هر بالا و پایین رفتن ده دقیقه است یعنی کل تمرین باید در سی دقیقه انجام بشود.

نکته : ممکنه در دفعات اول هیچ احساسی در چاکراهاتون نکنید اما با تکرار و تمرین حتما" نبض یا گود شدن رو در اون حس می کنید یا به هر حال وجود چاکرا را در بدنتون احساس می کنید.


تمرین برای فعال کردن چاکراهای کف دست :

( البته این تمرین برای کار روی هاله خیلی استفاده می شه و بعدها شاید دوباره به اون برسیم و کاملتر بررسیش کنیم. فعلا" در همین حد انجام بدید.این تمرین به فعال کردن چاکراهای کف دست شما خیلی کمک می کنه  و اگر می خواهید به خودتان یا دیگران انرژی بدهید حتما" باید روی فعال شدن چاکراهاتون کار کنید. )

کف دست را روی هم قرار بدهید و مدت زمانی طولانی با سرعت بالا اونها رو به هم بمالید. ( تند تند و طولانی و قوی) بعد دو تا دستتون رو از دور به هم نزدیک کنید.آرام آرام. در جایی احساس می کنید یک توپ مغناطیسی بین دو تا دستتان است. این توپ را لمس کنید و با آن بازی کنید و احساسش کنید.   این تمرین را با فاصله در دفعات زیاد می توانید انجام بدهید.


تمرین اسکن کردن :

خوب! حالا به مبحث مهمی رسیدیم.می خوام کمی راجع به " اسکن کردن " براتون حرف بزنم. اسکن کردن یعنی شما بتونید به کمک دستگاه ذهن و روشن بینی تون مثل یک دستگاه اسکن کننده بیماری یا درد یا گرفتگی چاکرا در دیگران و خودتان را تشخیص بدید! ممکنه به نظرتون عجیب بیاد که واقعا" یک آدم از نظر علمی می تونه این کار رو بکنه؟

جوابش بله است. البته این کار به تمرین نیاز داره و اینکه شما با تمرینات قبلی این وب گاست خودتون رو بالا برده باشید. هر چه تمرین و تمرکز شما بالاتر باشه ضریب اشتباهتون پایین تر می آد. البته نباید انتظار داشته باشید خیلی سریع با دو جلسه تمرین انرژی درمانی و مدیتیشن به جایی برسید که تا هر کسی رو دیدید تشخیص بدید دردش چیه! یا عبارت دیگه در ابتدا نباید صد در صد روی کشفیات خودتون حساب باز کنید. می فهمم که دلتون می خواد زودتر به تبحر برسید و به همه ی دوستان و کسانی که دوستشون دارید کمک کنید اما اگر اشتیاقتون برای این کار واقعی و ماندگاره پس تلاش و تمریناتتون رو بیشتر کنید. .به خودتون اجازه بدید مثل تمام کسانی که در این رابطه سالها زحمت کشیده اند شما هم برای تمریناتتون وقت بگذارید تا به نتیجه برسید.


هدف اسکن کردن چیست؟
هدف شناسایی و معاینه ی سوژه است .


روش اسکن کردن افراد :


درمانگر ( یعنی کسی که می خواد به فرد دیگری انرژی بده یا اون رو اسکن کنه ، فعلا" یعنی خود شما)  و سوژه ( یعنی کسی که می خواهید اون رو اسکن کنید تا ببینید کدوم چاکراها یا اعضای بدنش مشکل داره ) باید روی دو تا صندلی مقابل هم بنشینید. چشم شما و چشم سوژه باید باز باشه.حالا سه انگشت چپ دستتون رو روی رگ دست راست سوژه بگذارید. ( حتی المقدور اگر سوژه فاقد دست راست نیست ، روی دست راست اون بگذارید).بعد به چاکرای هفت خودتون توجه کنید و تمرکز کنید.حالا توجهتون رو به شصت دو پای خودتون بدید.تمرکز کنید و ببینید چه حسی در شصت دو پاتونه. حالا همزمان به طرف بالا به آرامی حرکت کنید.یعنی توجهتون رو به ساق پاهای خودتون و بعد ران و باسن و شکم و ....بدید تا بالا.دقت کنید به اعضای بدن خودتون و حسی که در اون احساس می کنید فکر کنید نه اعضای بدن سوژه. در هر نقطه از بدن خودتون که تغییری احساس کردید ( مثل نبض زدن، درد، بی حسی، سرما، گرما یا هر حس دیگه ...) یعنی سوژه در همان قسمت از بدنش دچار مشکل است.



نکته ی خیلی مهم :

زمان هر اسکن نباید هرگز از یک دقیقه و نیم بیشتر باشه.چون در این صورت مشکل سوژه می تونه به درمانگر منتقل بشه.


تمرین : ابتدا این اسکن را به تنهایی برای خودتون انجام بدید تا ببینید در کدوم قسمتهای بدنتون احساس خاصی دارید. یادتون باشه به کل بدنتون فکر می کنید نه فقط به چاکراهاتون.


تمرین : این تمرین رو برای افراد مختلف انجام بدید. اما باز هم تاکید می کنم فعلا" نظر خودتون رو به عنوان نظر یک درمانگر قطعی و مطلق ندونید.  فقط تمرین کنید تا ببینید به مرور چقدر به کشف درست نزدیک تر می شید.این کار فقط با تمرین و تمرکز زیاد امکان پذیر می شه. در ابتدا به سوژه بگید که شما فقط دارید این کار رو تمرین می کنید و نظر شما به این معنی نیست که حتما" در همون منطقه ای که شما تشخیص داده اید سوژه مشکل داره. بعد از تمرین و دادن تشخیصتون نظر اون رو هم بپرسید و ببینید چقدر درست احساس کرده اید.



نکته _ معمولا" درمانگر باید به حدی برسه که خودش چاکراهاش رو باز کرده باشه تا در موقع اسکن مسایل خودش رو به جای مسایل سوژه تلقی نکنه.البته به مرور خود درمانگر اگر خودش هنوز در قسمتی از بدن خودش مسئله ای داشته باشه می تونه بین اون درد با درد سوژه تفاوت قائل بشه.



چند تمرین فوق العاده درباره ی پاکسازی بدن از انرژیهای منفی یا سنگین.
همان چه که  خیلی وقتها احساس می کنیم گرفتارش شده ایم.
انرژی سنگین یا منفی چیه ؟



نوعی اختلال است در حوزه ی انرژی که از موارد زیر به وجود می آید :

 _ استرس و اضطراب .
_ فشار روحی و روانی.
_ خشم .
_ تمارین روحی غلط.
 _ ناراحتیهای عصبی.
 _ طلسم و جادو ( کسانی که به طلسم و جادوی سیاه اعتقاد دارند اونها را هم جزو این ها به حساب می آورند و این تمرین رو برای رهایی از اون موثر می دونن.البته قابل ذکره که از نظر قران مجید هم جادو وجود داره).
 _ رفتن به مکانهای بد انرژی ( مثل رفتن به جایی که کسی مدتها مرده اما وسایلش رو خارج نکرده اند! ) .
_ تماس با افراد بد انرژی ( یعنی کسانی که با کنارشان نشستن یا شنیدن صداشون احساس خیلی بدی به شما دست می ده.چون انرژی حتی با صوت تلفنی هم منتقل میشه. البته امیدوارم گفتن این حرفها باعث نشه از هر کسی که دلگیرید یا لجتون می گیره یا اختلافی دارید اون رو بد انرژی بخونید! یادتون باشه ما نیمه ی تاریک خودمون رو جذب می کنیم و اونچه خودمون هستیم به دیگران نسبت می دیم. در اینجا منظور کسانی هستند که هر کسی در جوارشون متوجه سنگینی انرژی اونها میشه نه کسی که ما باهاش مشکل داریم. اگرچه این هم واقعیه که وقتی ما با کسی اختلافی داریم حضور اون به خاطر فکرهای منفی خودمون حس بدی در ما به وجود می آره که در بیشتر موارد مسئله وجود همون فکرهای خودمونه نه بد انرژی بودن اون آدم.)

و دلایل دیگه ...

در هر حال هر انرژی منفی و سنگینی به هر دلیل که دریافت شده فرقی نمی کنه؛ مهم اینه که شما باید اون رو با تمرین خالی کنید.


نکته ی مهم _ اگر موقع اسکن کردن کسی از چاکرای 2 یا 3 به پایین ، تا پاها،احساس گزگز ، سرما یا گرما یا... کردید یا اینکه علایم غیر طبیعی در بدنش تشخیص دادید یا کسی که بعد از انرژی درمانی آرامش پیدا نمی کنه و دردش تسکین نمیشه، این علایم نشانه ی اینه که انرژیهایی از نوع انرژی سنگین و منفی به تدریج در اون انباشته شده و باید ابتدا این انرژیها پاکسازی بشن و بعد دوباره عمل اسکن کردن را بعد از هر دو روز پاکسازی، براشون انجام بدید.اگر کسی را با روشی که یادتون می دهم پاکسازی کردید و بعد اسکنش کردید و دیدید هنوز همون انرژیهای منفی در اونه ، دوباره پاکسازی و اسکن را براش می تونید انجام بدید.اما باید بعد از دو روز اسکن دوباره انجام بشه( چون تمرین پاکسازی خودش دو روز طول می کشه.)


روش تخلیه ی انرژی های منفی و سنگین ( پاکسازی ) را براتون توضیح می دم. شما ابتدا این روش رو برای خودتون انجام بدید چون همه ی ما، انرژیهای منفی جمع شده ی زیادی در وجودمون داریم. این پاکسازی همون طور که گفتم در دو روز متوالی انجام میشه.


روش پاکسازی انرژیهای سنگین و منفی برای خود و دیگران:

من اول کلیات مربوط به این تمرین رو می گم و بعد در همین قسمت در رابطه با نوع تنفسی که باید در طی این تمرین داشته باشید با شما صحبت می کنم.

_ سیستم تخلیه ی انرژی سنگین در روز اول :

این کار رو چه برای خودتون انجام بدید و چه برای سوژه ، در هر صورت باید در حالت نشسته باشید.یک دستتون رو ( دست چپ یا راست فرقی نمی کنه) از پشت روی چاکرای 5 و یک دستتون رو ، روی چاکرای 7 به مدت 5 دقیقه قرار بدید و به خودتون ( یا به سوژه )اانرژی بدید یعنی فکر کنید انرژی داره وارد اون چاکراها میشه. اینجا حالتی مثل مدیتیشن باید براتون به وجود بیاد.در این حین، ذکری را باید ذهنی تکرار کنید و روی این ذکر متمرکز بشید. ذهنا" تکرار کنید :

خدایا، انرژیهای سنگین ، بد و منفی ( یعنی ماند) سوژه ( اسمش را بگید)(  یا خودم) را پاک کن. ( یا  خارج کن.)

یعنی مثلا" اگر برای فردی به نام مریم دارید این کار رو انجام می دید بگید : خدایا انرژیهای سنگین، بد و منفی مریم را پاک کن. ( یا  خارج کن )  اگر جمله ی" پاک کن "حس بهتری به شما می ده اون رو بگید در غیر این صورت "خارج کن" را بگید. اگر سوژه دلش بخواد می تونه اون هم ذهنا" به این جملات فکر کنه. این جمله رو چندین بار در طی 5 دقیقه زمان این تمرین ، تکرار کنید. این جمله یک ورد جادویی نیست که اگر دو تا کلمه اش جا به جا بشه همه چیز به هم بریزه! بلکه راهیست برای تمرکز و البته به گفته ی اسکاول شین ، معلم بزرگ ، " از کلام ماست که بر ما حکم رانده می شود ! "



نکته _ خواهش می کنم برای من ننویسید که ما به جای منفی گفتیم ماند یا اول بد و منفی را گفتیم بعد کلمه ی سنگین را و ...به این خاطر پاکسازیمان خراب شد! این رو از این نظر گفتم که دوستان زیادی تا به حال این حرف را به من زده اند. دوستان من! اینها ورد جادویی نیستند که اگر اجی مجی لا ترجی یک کمی جابجا بشه کسی مشکل پیدا کنه. اینها همه برای تمرکز و ایجاد مدیتیشن و رسیدن به آرامش و سکوته.( و همون طور که در درس مدیتیشن بهتون گفتم در سکوت و اعماق دریا میشه مروارید را صید کرد نه روی آبهای شلوغ و کثیف و متلاطم. )



_ سیستم تخلیه ی انرژی سنگین در روز دوم :

 باز هم خودتون یا سوژه باید در حالت نشسته قرار بگیرید. ( یعنی نباید دراز کش باشید. ) اما این بار باید پاها را دراز کرده و شصت پاها را با دو دست گرفته و همان ذکر قبلی را به همان شکل، ذهنا" ، تکرار کنید. ( یعنی ذکر را به زبان نیاورید. ذهنا" تمرکز بیشتری ایجاد می شود.)این کار را هم به مدت 5 دقیقه انجام بدهید.یعنی 5 دقیقه در حالتی که گفته شد می نشینید و ذهنا" تکرار می کنید : خدایا، انرژیهای بد و منفی و سنگین من ( یا مثلا" مریم ) را خارج کن.

تذکر مهم _ در اینجا تجسم جایز نیست. یعنی نباید مجسم کنید انرژی سنگین داره بیرون می ره. چون انرژی هوشمنده و خودش هوشمندانه عمل می کنه.


تذکر مهم _ سر سوژه یعنی کسی که دارید این پاکسازی را برایش انجام می دهید ، در حالت نشسته باید هم در روز اول و هم در روز دوم به طرف شمال یا همان رو به قبله باشد.اگر این پاکسازی را به تنهایی دارید برای خودتان انجام می دهید خودتان باید رو به قبله بنشینید.


تذکر مهم _ در حین انجام عملیات پاکسازی ، چه در روز اول و چه در روز دوم، درمانگر ( یعنی شخص شما) شکل تنفسی خاصی را باید حتما" اعمال کند که به این صورت است :

30 ثانیه بعد از شروع عملیات پاکسازی، تنفس سایشی انجام می دهیم. بدین ترتیب که 3 تا دم تیز می کشیم که بازدم اول آن طولانی و بلند است ، دومین بازدم آن متوسط و سومین بازدم آن کوتاه است. این نحوه ی تنفس اجباریست چون باعث ایجاد امواجی در مغز ما می گردد که باعث سرعت بخشیدن به حرکت انرژی هوشمند می گردد.

پس به طور خلاصه نحوه ی تنفس این گونه می شود :

1 _ یک دم تیز و صدا دار ( حتما" صدادار باشد که عمیق بشود.) با بازدم طولانی.
2 _ یک دم تیز و صدا دار با بازدم متوسط و معمولی.
3 _ یک دم تیز و صدادار با بازدم کوتاه.


بعد دوباره تنفس را به همین منوال تکرار می شود. یعنی کل تنفس باید به این شکل باشد.در ضمن اگر برای سوژه این کار را انجام می دهید فقط شما باید اینگونه تنفس کنید و سوژه عادی نفس می کشد.

تذکر مهم _ در طی این تمرین ، اگر تمرین را برای سوژه انجام می دهید چشم او باید بسته باشد و تنفس فقط مربوط به شماست. اگر به تنهایی و برای خودتان انجام می دید چشم خودتان را ببندید و تنفس را خودتان انجام بدهید.


 تمرینات بسیار مهمی بود که نیاز داره شما برای هر کدوم زمان کافی بگذارید. بعد از انجام این تمرینات ، تجربیات شگفت انگیزی که در پیش خواهید داشت ، شاید حسی از غرور در بعضیها به وجود بیاورد و این فکر که با دیگران متفاوت شده اند. استاد خوبی داشتم که بعد از تدریس این درس جملات جالبی را از خواجه عبدالله انصاری برایم گفت که من هم برایتان می نویسم و امیدوارم در طی تمامی پیشرفتهای شگفت انگیزی که در پیش خواهید داشت هرگز اون رو فراموش نکنید.

" اگر به هوا پری، مگسی باشی!
واگر بر آب روی، خسی باشی!
دلی به دست آور تا کسی باشی! "



                                                                                        ( خواجه عبدالله انصاری)




خدایا! کمکمان کن تا یاد بگیریم در خدمت خلق تو باشیم! آمین!