ابلیس دارای ذریه و فرزندانی است!
متن اصلی کتاب (برای بالای 18 سال!):البته بعضی احتمال دادهاند که «ذریه» همان اتباع شیطان باشند که نام عدهای از آنها در روایات مختلف چنین آمده است
قفندر: که هر کس در خانهاش چهل روز تنبور نوازد قفندر بر تمام اعضای او نشیند و غیرت از او زایل میکند
اعور یا زوال: که کارش شرکت در نکاح و آمیزش جنسی است
وهار: که در خواب مومنین میآید و آنها را آزار میدهد و خوابهای پریشان مینماید و باعث اندوه آنان میشود
تمریح: که کمک کنندهی ابلیس است.حضرت صادق(ع) فرمودند: برای ابلیس کمک کنندهای به نام تمریح است که شبها مغرب و مشرق را برای وسوسه کردن مردم پر میکند
متکون: که به هر صورتی در میآید، چه به صورت کوچک و چه به صورت بزرگ و مردم را به این وسیله گول میزند
مذهب: که به هر صورتی در میآید، مگر به صورت پیغمبر(ع) یا وصی او
رها: که مانع بیدار شدن بندگان برای نماز شب است
مبسوط یا مشوط: که صاحی دروغ است
مطرش یا مشوط-وشوط: که مامور بر اخبار و گزارشهای واصله است. او این اخبار را که دروغ و نادرست است بر سر زبان مردم میافکند، اخباری که فاقد اصل و حقیقت میباشد
هفاف: که موکل است در صحراها و بیابانها مه مردم را در آنجا اذیت مس کند و آنها را وسوسه میکند و نیز میگویند او بر شراب مسکر گمارده شده است
رکتبور یا زلنبور: که ماموری گمارده بر بازارها است، و یاوه و سوگند دروغ و تعریف و تمجید کالاها در نظر بازاریان کاری شایسته جلوه میدهد
ثبر یا ثبور: که بر مصائب و آسیبها مامور است، خراشیدن چهرهها و طپانچه زدن گونهها و دریدن گریبانها را برای مصیبت زدگان مطلوب وانمود میسازد و نیز مردم را به جنگ و نابودی فرا میخواند
داسم: که هر وقت مردی داخل خانهی خود شد و سلام نکرد و نام خدای تعالی را به زبان جاری نکرد با او داخل شود و بین او و اهلش فتنه و نزاع اسجاد کند و اگر غذا بخورد و نام خدا را نبرد با او غذا میخورد
لاقیسوولها-یا ولهان: که طهارت و تمیز را زیر نظر دارد. اما در بعضی احادیث آمده که امام صادق(ع) در مقام تقبیح «مساحقه» فرمودند:خدا «لاقیس» دختر ابلیس را بکشد....
لبینی: که نام دختر ابلیس است و ابلیس از رهگذر این دختر بد و بالی بر تن دارد و پیراهن در برکرده است که مانند مجوس کمربندی در بر دارد و کوزههایی کوچک از آن آویزان میباشد. جرس و زنگی در دست و خودی بر سر دارد که بر فراز آن آهنی مستطیل و خمیده کج قرار گرفته است
خنزب: که حایل میشود بین شخص نمازگزار و بین نماز او یعنی توجه قلب را بر طرف می کند
ابیض: که مردم را به خشم در میآورد