کافه تلخ

۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

اسطوره ای به نام شیطان





همزمان با تحریف کتاب خدا در میان یهودیان، 

درباره شیطان و قدرت او در یهودیت و سپس در مسیحیت اندیشه های نادرستی شکل گرفته است. 
شیطان پرستی یکی از فرقه های ساختگی است که در دو دهه اخیر، بر بسیاری از آثار هالیوود حاکم بوده است و یهودیان نیز با پشتیبانی مادی و فکری در گسترش این خرافه کوشیده اند. شرکت های یهودی و صهیونیست، سردمدار جریان انحرافی معنویت گرا در هالیوود شده اند و در برخی فیلمها، به پرستش نیروی متافیزیکی شرور پرداخته و آن را معنا گرا دانسته اند.

به دلیل اهمیت این مکتب ساختگی و حضور پر رنگش در فیلمها به بررسی اسطوره ای صهیونیستی به نام شیطان می پردازیم:

نمادهای شیطانی در فیلم های هالیوودی
به کاربردن ژانر وحشت و حادثه ای در فیلم هایی که درباره شیطان ساخته شده، بسیار مهم است و استفاده از رنگ های سیاه، قرمز، زرد و گاهی آسمان آبی در فضای شیطانی، به همراه غبار و گرفتگی، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. حیوان هایی چون عقرب، مار، اژدهای بالدار و شاخدار، خفاش، سگ تیره، عنکبوت، شغال، کلاغ، بز و بوفومت(موجودی سرخ رنگ، نماد آتش دوزخ، با دم و نیزه ای سه شعبه در دست)، نمادهای شیطان و یارانش به شمار می آید. علاوه بر این نمادهای شیطان پرستی، صورتک های شیطانی، جمجمه و استخوان، شمشیر خون آلود، مثلث و دایره های ناهمسان در کنار هم، دایره های ناقص و دارای مرکزی واحد، از مهمترین نمادهایی هستند که در کنار موسیقی های خاص و وهم انگیز، تصویر گر قدرت شیطان می شود و روح مخاطب نا آگاه را به تسلیم و فروتنی در برابر شیطان فرا می خوانند و بیشتر با تحریک حس شهوت و خشونت و درندگی، سبب به هم ریختن تعادل عقلی مخاطب می شوند و بر او اثر می گذارند.

ویژگی های شیطان در فیلمها
1- در این فیلمها به اندیشه خدا و قدرت او یا توجه نمی شود یا خدایی ناتوان و بازنشسته به تصویر در می آید. پس انسان است که هماورد اصلی شیطان است و با تکیه بر داشته های خود و مستقل از خدا به نبرد با شیطان می رود که نمونه های آن را فیلمهایی چون کنستانتین، طالع نحس، ارباب حلقه ها، هری پاتر و ... می بینیم. شیطان از چنان قدرتی در این فیلمها برخوردار است که با معجزات نیز نمی توان آنرا از پا انداخت. در حالی که از منظر اسلام شیطان موجودی ناتوان و آفریده خداست که به دلیل خود برتربینی و تکبر از درگاه الهی رانده شد.

2- جبرگرایی و تقدیر از پیش نوشته برای انسانها و ناتوانی و تنهایی در رویارویی با شیطان مطلب بعدی است که تحت تاثیر مکتب دئیسم که می گوید: خدا انسان را آفرید و او را رها کرد، قرار دارد.

3- نیاز شدید شیطان به کالبدی انسانی برای حلول در آن و ادامه حضور در میان آدمیان. به راستی اگر شیطان آنقدر توانمند است که می تواند در برابر خدا بایستد دیگر چه نیازی به کالبد انسانی دارد؟!

4- همراهی خرافه و جادو و نوعی معنویت گرایی دروغین نیز در این فیلمها دیده می شود که در فیلمهای دهه اخیر به شدت دنبال می شوند و نمونه بارز آن هری پاتر است که بیشترین مخاطبانش را کودکان و نوجوانانی تشکیل می دهند که ذهن هایشان آماده ساخته شدن است. همچنین همراهی با اساطیر شرک آمیز عصر یونان، روم و مصر باستان و استفاده از نمادها، نامها، شخصیت ها و مکانهای باستانی در بسیاری از فیلمهای ساخته شده در هالیوود بیانگر توجه به تصوف یهودی یعنی کابالا است.

5-شیطان پرستی در بسیاری از آثار افزون بر ماهیت دینی جنبه سیاسی نیز پیدا می کند.که در آثار اخیر سینمای هالیوود این شر جدید، اسلام به ویژه مذهب تشیع می باشد. در اکثر آثار شیطان موجودی است که از شرق بر می خیزد و به کشورهای غربی به ویژه آمریکا حمله می کند و سرانجام با کیاست و درایت آمریکایی ها به ویژه دانشمندان یهودی شکست می خورد.

6- چون تصویر واحدی از شیطان در اسطوره های اروپاییان وجود ندارد در فیلم های گوناگون شیطان به صورتهای شبه انسان، جانور و نیمه انسان و اشیای عجیب دیگر تصور می شود. مثلاً در فیلمی چون وکیل مدافع شیطان به صورت انسان، در مومیایی و مرد عنکبوتی به صورت نیمه انسان یا روحی در کالبد انسان و در ارباب حلقه ها شیطان به شکل چشمی در بالای ستون سنگی ابلیسک در کنار دوزخ و دریاچه آتش به تصویر کشیده شده است. در سه گانه ماتریکس نیز خدای شریر کامپیوتری، به صورت مدارهای الکتریکی نمود پیدا می کند.

کتاب اسطوره های صهیونیستی سیما، محمد حسین فرج نژاد