کافه تلخ

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

هشت طلسم فنگ شویی




1 .فوی (Fu) واژگون:
11.jpg
از نظر فنی فوی واژگون را نمی توان طلسمی تائوئیستی قلمداد کرد بلکه بیشتر ورودی خوش یمن محسوب میشود.با وجود استقبال مردم عصر حاضر از این طلسم اما طبق تاریخ مبدا طلسم فوی واژگون به اعتقادات محلی روستائیان قدیم چین باز میگردد.این طلسم که در بیشتر خانه ها و مغازه ها و اکثر رستورانهای چینی که با مردم زیادی در ارتباط هستند دیده میشود.
این طلسم متشکل از مربعی قرمز رنگ است که واژه فوی فو که به معنای شکوفایی و بالندگی است را با مرکب سیاه یا طلایی به صورت واژگون به روی آن نقش بسته است.
لغت چینی (واژگون) و (رسیدن) با وجود صورت های نوشتاری مختلف ولی به صورت مشابه تلفظ میشود.با توجه به این نکته فوی واژگون از نظر بصری رسیدن و نزول خوش یمنی را به محل نصب آن که معمولا در ورودی اصلی رستورانها و مغازه ها و یا خانه هاست نوید و بشارت میدهد.

2 .طلسم یوهوآسی (Yuhuasi) (استادگل یشم) :

22.jpg
این طلسم معرف خلوص و آرامش و هماهنگی بوده که در تمامی فضاها خصوصا آنهایی که دارای اثرات منفی هستند قابل نصب است.این طلسم برای کاهش اثرات سطحی شاچی یا شارمنفی نیز کاربرد دارد.

3.ورد دفع نحوست وبلا :

33.jpg


این طلسم معمولا در قسمتهای بد و حاوی انرژی منفی استفاده میشود.

4 .طلسم در ورودی :


44.jpg

این طلسم برای حفاظت خانه در مقابل تاثیرات پلید و نیروهای منفی بر روی دیوار درون خانه در جنب یا بالای در ورودی نصب میشود.

5 .طلسم در :
55.jpg



این طلسم خوش یمن تلقی شده و بر روی درها خصوصا درهای اتاقهای خواب نصب میشود.

6 .طلسم آشپزخانه :


66.jpg

نقش این طلسم حفظ امنیت و آرامش آشپزخانه و دور کردن نیروهای منفی از این محل است.استفاده از آن در بسیاری از آشپزخانه های چینی رایج است و گوشه ای از آشپزخانه را به آن اختصاص می دهند.

7 .طلسم دفع ارواح :


77.jpg

این طلسم را برای بیرون راندن پلیدی ها از اتاق در هنگام شب استفاده می کنند و نصب آن در اتاق خواب کودکان و نوجوانانی که از تاریکی میترسند رایج است.

8 .طلسم امنیت و اقبال :
88.jpg


حکم این طلسم هنگام مسافرت یا غیبت از خانه توسط افراد مختلف و خصوصا کودکان در چین رایج است.

منبع : فنگ شویی برای امروز (کوان لائو - محمد قراچه داغی)

در انتها لازم به ذکر است که این طلسمها برای مردم چین جنبه روحانی و معنوی دارد و برای ما ایرانیان با فرهنگی هزاران ساله که آکنده از نماد و تصاویری است این طلسمهای فنگ شویی فقط جنبه اطلاع رسانی از طرف ما را دارد.
امید است در آینده نه چندان دور با جمع آوری نماد های ایرانی در قالب فنگ شویی ایرانی گامی هر چند اندک در جهت آرامش و موفقیت ایرانیان برداریم.





نگارش یافته توسط علی بهروزی