کافه تلخ

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

افكت‌هاي رنگي


در حال حاضر علاقه افراد به استفاده از افكت‌هاي رنگي افزايش پيدا كرده است. اين افكت‌ها داراي مصارف دكوراتيو بيشماري در منازل هستند. رنگ‌ها تاثير شگرفي بر روي زيبايي محيط داخلي خانه‌ها دارند. در حقيقت رنگي كه ما براي محيط پيرامون خود انتخاب مي‌كنيم حرف‌هاي زيادي در مورد شخصيت واقعي ما مي‌زند. همانطور كه مي‌دانيد قرمز، زرد، و آبي جزء رنگ‌هاي اصلي هستند. رنگ‌هاي اصلي رنگ‌هايي هستند كه با تركيب رنگ‌هاي ديگر به دست نمي‌آيند.

افكت‌هاي رنگي
چگالي رنگ

ميزان رنگي كه در يك اتاق مورد استفاده قرار مي‌گيرد و محكي كه به رنگ خاصي درمي‌آيد مي‌تواند تاثير مهيج و نمايشي روي محيط بگذارد. استفاده هوشمندانه از رنگ مي‌تواند تناسب و تقارن موجود در يك اتاق را دگرگون سازد. اتاق كوچك را بزرگ جلوه دهد و اتاق بزرگ را نيز كوچك جلوه دهد. به خاطر داشته باشيد كه مبلمان و ساير اسباب و اثاثيه نيز بخشي از اين ساختار هستند.

افكت‌هاي رنگي
رنگ و نور

زماني كه مي‌خواهيد رنگ بخصوصي را براي قسمتي از خانه خود در نظر بگيريد حتما آن رنگ را در مقابل نور طبيعي در زمان‌هاي مختلف روز در نظر بگيريد تا ببينيد در برابر نور طبيعي به چه شكلي بازتاب داده مي‌شوند. در اثر تابش نور خورشيد رنگ تازگي و شادابي اوليه خود را از دست مي‌دهد. اين در حالي است كه همان رنگ در يك اتاقي كه در برابر تابش نور خورشيد قرار ندارد براي ساليان دراز سازگار و ثابت باقي خواهد ماند. توجه داشته باشيد كه رنگ‌ها جلوه‌هاي متفاوتي در برابر نورهاي مصنوعي از خودشان مي‌دهند. تغيير فصول و موقعيت جغرافيايي نيز بر روي رنگ‌ها موثر هستند به عنوان مثال شايد رنگ ديوارهاي ويلايي در شمال كشور براي اتاق نشيمن شما مناسب نباشد.

افكت‌هاي رنگي
رنگ و بافت

بافت‌هاي موجود در فضا نيز مي‌تواند برروي تاكيد، شدت، و كثرت رنگي تاثيرگذار واقع نشوند. هرچقدر بافت‌ها درشت‌تر باشند فضا را گرم‌تر مي‌كنند و رنگ‌ها را قوي‌تر جلوه مي‌دهند. اصولا بافت بيانگر اعتماد و كهنسالي است و به شدت مي‌تواند تاثير رنگي قرمز، نارنجي و قهوه‌اي را افزايش دهد.

افكت‌هاي رنگي
رنگ‌هاي مونوكروماتيك

شما مي‌توانيد با استفاده از تنالتيه‌هاي رنگ مونوكروم و استفاده از تن‌هاي متفاوت يك رنگ مثل مشكي و خاكستري و طوسي يا كرم و قهوه‌اي و ... افكت‌هاي رنگي خيره‌كننده‌اي را بوجود آوريد. تن‌هاي مختلف رنگي قهوه‌اي نيز زيبايي بصري بالايي را ايجاد مي‌كند چرا كه جزء رنگ‌دانه‌هاي طبيعي زمين هستند. رنگ‌هاي خانواده قهوه‌اي مناسب استفاده در سبك روسنايي «روستيك» هستند.