کافه تلخ

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

خلق هارموني – فنگ شويي براي مبتدي ها


فنگ شويي هنر خوب زيستن است و هماهنگي و آسايش را براي شما با خود همراه دارد. براي افرادي كه به تازگي قصد وارد كردن فنگ شويي به منازل خود را دارند چند توصيه ابتدايي داريم كه به راحتي مي توانند در خانه هاي خود بكار گيرند.

خلق هارموني –  فنگ شويي براي مبتدي ها

1- انرژي مثبت به دور از درهم ريختگي است

انرژي كه در خانه جريان دارد در فنگ شويي با نام "چي" شناخته مي شود. اگر اين انرژي آزادانه در حال جريان باشد، امنيت و اسايش را براي شما به همراه مي آورد. بهترين راه براي وارد كردن اين جريان مثبت انرژي آن است كه محيط خانه خود را تميز و به دور از هر گونه درهم ريختگي و شلوغي نگه داريد.

2- طرح و چيدمان طبق نقشه با- گوا

با- گوا نام نقشه اي است كه نشان دهنده جريان "چي" در خانه است. براي ايجاد نقشه با – گوا مي توانيد از يك متخصص كمك بگيريد. با طرح اين نقشه از قرار دادن وسايل در جاهاي نامناسب كه منجر به مسدود كردن جريان انرژي مي شوند جلوگيري بعمل خواهد آمد.

3- چيدمان مبلمان و اثاثيه به طرف در

مبلمان را بايد طوري بچينيد كه روي اثاثيه به طور كلي به سمت در باشد. با اين شيوه هميشه جريان مناسبي از "چي" در خانه شما برقرار خواهد بود. بر اساس نظريه هاي علمي اين نوع چيدمان احساس بهتري را به فرد القا مي كند و حس امنيت را نيز افزايش مي دهد.

4- نصب آينه در انتهاي راهروها

بن بست هاي داخلي خانه مانع جريان يافتن انرژي مي شوند به همين دليل با نصب آينه در اين مناطق مي توانيد آنها را بي انتها نشان دهيد. اين كار همچنين محيط را بزرگتر و پر نور تر نيز مي كند.

خلق هارموني –  فنگ شويي براي مبتدي ها
5- ايجاد يك فضاي دوستانه و آرامبخش

محيطي كه در آن احساس صلح، صفا، و صميميت وجود داشته باشد جريان انرژي را افزايش مي دهد. به همين دليل سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد در خلق يك فضاي آرامبخش تلاش كنيد. فراموش نكنيد كه سادگي در اين مورد از اهميت ويژه اي برخوردار است.

6- طبيعت را به خانه بياوريد

گل ها و گياهان حس طراوت و شادابي را به خانه شما هديه مي دهند. در عين حال مي توانند به عنوان يك وسيله زينتي هم مورد استفاده قرار گرفته و زيبايي خاصي را به اتاقها القا كنند. با ديدن گل ها و گياهان روحيه شما به طور كامل تغيير مي كند.

7- بكارگيري طرح و رنگ مناسب

رنگ هاي آرامبخش و ملايم حس نويي را در وجود شما ايجاد مي كنند. تا جايي كه مي توانيد از رنگ هاي ملايم استفاده كنيد و كاربرد رنگ هاي تند را به حداقل برسانيد. به عنوان مثال رنگ هاي قرمز روشن در اتاق خواب گزينه مناسبي به حساب نمي آيند چرا كه موجب بيخوابي مي شوند.

شايد خيلي از افرد با فنگ شويي آشنا نباشند و احساس كنند علم عجيب و ناملموسي است. اما اركان اصلي فنگ شويي را مي توان در 3 كلمه خلاصه كرد: آسايش، صلح، و سادگي. به شما توصيه مي كنيم آن را به خانه خود دعوت كنيد تا از مزاياي آن بهرمند گرديد.