کافه تلخ

۱۳۸۵ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

پیشگویان باستانی




مردمان عهد باستان درباره اندازه گیری دوره های زمانی طولانی مدت اطلاعات زیادی داشتند . زنان پیشگوی یونان به کمک آپولون میتوانستند به عمق اینده نگاه اندازند .
میان پیدایش این جهان و انهدام ان دوره های زمانی طولانی مدت و غیر قابل تصوری اندازه گیری شده است . ایا ما در حال نزدیک شدن به پایان این دوره هستیم .؟! برای جواب این سئوال ما نیازمند ان هستیم که معنا و مفهوم" زمان " را مورد بازبینی و بررسی قرار دهیم . زمان چیزی است که لحظات حال را, از محدوده اینده و محدوده تاریخ جدا میسازد .
ما میتوانیم تنها بصورت عینی,جزء بسیار کوچکی از زمان را که " حال " نامیده میشود را تجربه کنیم

در مقابل ما میتوانیم گذشته را از طریق حافظه یا تاریخ بیان کنیم .
اما انسان همیشه تشنه اینده و اینده نگری بوده است – تاریخ تمام تمدنها و ملل و اقوام گوناگون نشان میدهد که انسانها همیشه به دنبال راهی بودند تا بتوانند اینده را درک و بقول معروف انرا " پیشگویی " کنند .
ایا سماوات و سیارات میتوانستند راه حل این عطش اینده نگری یا پیشگویی را به انسانها نشان بدهند.؟ تقریبا" تمام تمدنها - برای اینده نگری, اسمان و سیارات را مورد کنکاش قرار داده بودند -که این روش هم میتواند برای خودش معما باشد . پیشگویان باستانی اعتقاد داشتند که هر شروعی پایانی دارد و زمین و زندگی انسانها هم به روی ان از این قاعده مستثناء نیستند .
در مصر باستان به کمک سیارات و ستارگان حتی برای زندگی روزمره هم پیشگوئیهای صورت میگرفت . ایا براستی اهرام توانائی پیشگوئی و اینده نگری را دارد.؟

در اینکه مصریان در ستاره شناسی و ریاضیات دانشمندان خبره ای بودند نباید شک کرد .
تئوریهای علمی همانطور که از نامش پیداست یک ایده یا باوری است که میتواند درست یا غلط باشد و این شما هستید که باید در این مورد قضاوت کنید . خوشبختانه گوینده تئوری خود یکی از یهودیان و پیروان حضرت موسی (ع ) میباشد
مطلب امروز در مورد برق یا الکتریسیته در تمدنهای باستانی میباشد . ایا نیاکان ما توانسته بودند به این انرژی دست پیدا کنند .؟! و اگر جواب اری باشد از این انرژی در کجا و در چه زمینه ای استفاده مبکردند .؟

نیروی الکتریسته در تمدنهای باستانی

دوستانی که تا امروز مباحث و مطالب yahoo2 را دنبال کرده اند می دانند من در خرداد ماه 84 و در ابتدای مطلب " پروازهای عجیب " مطلبی را از پرفسور گونیم " نقل کردم که اشاره بسیار دقیق و عجیبی را در مورد اشگال و هیروگلیف های موجود در بناهای اهرام را بازگو کرده بود » پرفسور " گونیم " میگوئید من مطمئنم انها ( سازندگان و مهندسان ابنیه های مصر باستان ) با اسرار علمی و همینطور انرژی الکتریکی غریبه نبوده اند و اشاره کرده است که اطاقهای سری در اعماق اهرام که در عمق 20 تا 30 متری زیر زمین وجود دارند که بعد از سپری شدن بیش از 40 قرن و پس از کشف و گشوده شدن مجدد , وقتی هوای تازه بدرون انها نفوذ کرد , دیوارها و کف و سقف انجا پوشیده شده بود از هیروگلیف و رنگها و نقش های گوناگون , و کاملا واضح است که ان نقاشی ها با دقت و ظرافت بعد از نصب ان سنگهای عظیم به روی دیوارها کشیده شده است . با این حساب هنرمندان ان عصر از چه چیز به عنوان منبع روشنائی استفاده میکردند.؟
کار هنری به ان دقت و ظرافت نیاز به روشنائی معادل روشنائی روز دارد .
چراغهای معمولی و مشعل نمیتوانسته کار ساز باشد و از طرف دیگر واضع است که از این قبیل وسائل روشنائی استفاده نشده است .
زیرا هیچگونه اثری از دود و دوده در انجا وجود ندارد . « اما یکی از اسرامیزترین مدارک موجود در ابنیه های مصر باستان مربوط میشود به تعدادی تصویر کنده کاری شده در معبد " هاتور " و " دندرا " – این تصاویر هم بصورت جفت است و هم بصورت تکی و جالب اینکه این تصویر حکاکی شده تنها در همین معبد است و در هیچ یک از ابنیه های دیگر بچشم نمیخورد . ابتدا تصور می شد که اشیایی که در دست این دو انسان است , نوعی وسیله برای اجرای نوعی مراسم مذهبی باشد, اما هیروگلیف های موجود در این کتیبه هیچ اشاره ای به این موضوع نمی کنند – جالب اینجاست که در اکثرا کتیبه های مذهبی, توضیحات کاملی از مراسمهای مختلف بر دیوارها حک شده است

یک مهندس مکانیک المانی بنام " الفرد گونیک " که بیشتر عمر خود را با پدرش در اماکن باستانی مختلف جهان گذرانده, تئوری جالبی را بیان کرده است. او این تصویر را یک مدار الکتریکی کامل می داند . مهمترین کشف او یافتن تعدادی پیل الکتریکی در خرابه های حومه بغداد است که امروزه یکی از مدارک مهم بحساب می آید.
( یکی دیگر از افتخارات ما ایرانیان .!! این باطری های الکتریکی که با محلول سرکه کار میکرده متعلق به دوره امپراتوری ساسانیان در سال 226 تا 630 میلادی بوده و جزو وسایل مذهبی قلمداد می شده است .
تحقیقات بعدی نشان داد که حدود 2000 سال قبل فرقه ای از دانشمندان ایرانی وجود داشتند که با حسادت کامل اسرار الکتریسیته را که شامل تکنیک ابکاری روی انواع سنگهای زینتی – شمشیرها و لوازم ستاره شناسی نیز بوده است را مخفی نگه داشته بودند و عجیب تر از ان این موضوع است که در چند کیلومتری جنوب بغداد در قلب بابل باستان – خازن هایی کشف شد که گفته میشود متعلق به 3000 تا 4000 سال قبل است .
اگر عمری بود یک مطلب کامل از هنر و دانش بینظیر ایرانیان را برای شما عزیزان نقل خواهم کرد) . او توانست مشابه همین پیل الکتریکی را که با محلول سرکه برق تولید می کند را بسازد . ایا براستی تصویر معبد " هاتور " یک مدار الکتریکی میباشد .؟!

جنجالی ترین تئوری درباره صندوق عهد عتیق

در مطلب شرق اسرارامیز با شما از الکترولیزه کردن فلزات سخن گفتم و مدارک بیشمار و مستندی را در این مورد بیان کردم . همانطور که میدانید خالص کردن الیاژ و جدا سازی ناخالصی ها بدون نیروی الکتریسیته تقریبا" غیر ممکن است . همین مدارک مختلف در اقصا نقاط جهان باعث شد تئوریهای مختلفی از سوی بعضی از دانشمندان بیان شود - جنجالیترین تئوری توسط تعدادی از باستان شناسان فرانسوی بیان شد, انها معتقد بودند :
حضرت موسی (ع ) بعد از اینکه توسط " ترموتیس " دختر " رامس دوم " از اب نیل گرفته و به عنوان فرزند خوانده پذیرفته شد – بعد از رشد نمودن , علوم مختلف ان زمان مصر را نزد کاهنان مصری فراگرفت .

نقشه باستانی و حیرت انگیز کره زمین .!!

ایا سیاره ما هزاران سال پیش توسط مردمانی که از ما پیشرفته تر بودند, مورد نقشه برداری قرار گرفته است.؟!! این سئوال از انجا مطرح شد که نقشه ای قدیمی در قصر سلطنتی استانبول به مورخه 1929 میلادی بدست امد
انگونه که مشهود است, این نقشه توسط شخصی بنام " پیری رئیس " ترسیم شده و بسیار دقیق و جامع میباشد..! ولی انچه که مایه شگفتی است – این میباشد که جزایر, دره ها, رودها و خلیج های ساحل قطب جنوب را هم نشان میدهد .!! این امر چگونه ممکن است.؟!!
همانگونه که میدانیم قاره قطب جنوب در زیر هزاران متر یخ و برف قرار دارد و نقشه های امروزی نیز – از این منطقه توسط انعکاس امواج راداری و ماهواره ای رسم شده است .
حال چگونه ترسیم کنندگان نقشه " پیری رئیس " توانسته بودند به راز زمینهای که هزاران متر زیر زمین قرار داشته و دارند پی ببرند – یکی از اسرار و عجایب کره خاکی ما میباشد.! دانشمندان بر این باورند که هزاران سال است – یخ, قاره قطب جنوب را

پوشانده است و حتی نمونه برداری از یخهای که در لایه های زیرین بوده است – نشان میدهد این قاره بیش از انچه دانشمندان تصور میکردند در زیر یخ بوده است . چه کسانی این توانائی را داشته اند که حاشیه زمین را در اعماق هزاران متری زیر یخ شناسائی و به روی نقشه ای پیاده کنند
نقشه " پیری رئیس " بر روی پوست یک غزال کشیده شده است و تاریخ ان به سال 1513 میلادی یعنی حدود 497 سال پیش برمیگردد . ولی " پیری رئیس " نوشته است که او این نقشه را از روی نقشه هایی که قدمت انها به 356 سال قبل از میلاد مسیح ( ع ) برمیگردد, کشیده است.! کارشناسان بر این باورند که نقشه های اولیه سالها پیش از این تاریخ تهیه شده است, همچنین میگویند که نقشه کشان بعدی از نقشه قدیمی تر کپی برداشته و این روند در طول تاریخ تکرار شده است . اشتباهات نقشه " پیر رئیس " شاید بخاطره خطای کپی بر داران باشد .
سایر اشتباهات را نیز میشود به تغییرات سطح زمین در طی قرون متوالی نسبت داد . چون در این مدت ابها بالا امده و خطوط ساحلی و جزایر تغییر پیدا کرده اند . با این اوصاف دقت نقشه فوق شگفت اور است.! اما یک سئوال همچنان بی جواب مانده است – چه کسی و برای چه مقصودی این نقشه را کشیده است .؟! هر که بود, می بایستی از تجهیزات پیشرفته و ریاضیات عالی سود برده باشد

محاسباتی که امروزه توسط ابر کامپیوترها محاسبه میشوند .
این نقشه کشان مرموز ماقبل تاریخ را پرفسور " چارلز هاپگود " پادشاهان بحری باستانی میخواند . وی بر این باور است که این سلاطین یا بقول معروف پیشروان ناشناخته – لااقل پنج هزار سال قبل می زیسته اند ... ولی چه بر سر انها امده است.؟ ایا انها ملاح بودند و با باد به اقصی نقاط زمین سفر میکردند .؟

ایا انها به همراه کشتی هایشان ناگهان ناپدید شده و از صحنه گیتی محو شده اند.؟ شاید از زمین پرواز کرده و به اسمان رفته اند.؟! یکی از معماهای بی جواب این نقشه اعجاب انگیز , طرز کشیده شدن ان است. برای کشیدن این نقشه حتما" باید از فاصله 5000 مایلی به زمین نگریسته شود .! شهر باستانی اسکندریه ( قاهره فعلی ) در روی نقشه سال 1953 " پیری رئیس " بر روی خط مرکزی طول جغرافیایی واقع شده است
تصور کنید که هزاران سال قبل یک سفینه فضائی بر فراز اسکندریه پرواز کرده و دوربینش را به روی شهر متمرکز کرده باشد . فیلم ظاهر شده اسمانی – در شعاع چند هزار مایلی اسکندریه همه چیز را نشان میدهد , ولی هر چه که از اسکندریه دور میشویم ابها و خشکی ها شکل خود را از دست می دهند . ایا میدانید علت چیست.؟
علت گردی زمین است و هر چه که از مرکز عکس دور میشویم – دریاها و خشکی ها کج و معوج تر بنظر میرسند .
این عیب در تصاویر ماهواره ای و سفینه های فضائی نیز مشاهده میشود . اجازه دهید اخرین نتایج مطالعه بر روی این نقشه اسرار امیز را که من سال گذشته در وبلاگ قرار داده بودم را نیز با هم دنبال کنیم .
در بررسی های که در دهه گذشته توسط یک مهندس نقشه کش بنام " تونی مالری " و نقشه کش دیگری بنام" والترز " نقشه بردار) کارتو گرافر ) انجمن هيدروگرافيک نيروی دريايی امريکا صورت گرفت - نتایج حیرت انگیز دیگری نیز کشف شد .! در این نقشه بطور مطلق و دقيق و با دقت بی نظير نه تنها در مورد دريای مديترانه و بحرالميت بلکه تمام سواحل امريکای شمالی و جنوبی و حتی کرانه های قطب جنوب روی نقشه " پيررئيس " کاملا" مشاهده میشود .
نقشه نه تنها حدود قارها را تعيين کرده بلکه حتی توپوگرافيک داخلی را نيز با دقت نشان می دهد .!! مطمئنا" وقایعی در ایام قدیم رخ داده است که امروزه علوم جدید قادر به توجیه انها نیست

ایا انها که نقشه اصلی را تعیه کردند – همانها نیستند که در " نازکا " ان تصاویر حیرت انگیز را بر روی زمین مسطح خلق نموده اند .؟! ایا انها سازندگان هرم " خئوپس " نیستند .؟! کره خاکی ما سرشار از ناگفته ها میباشد... شاید روزی تکنولوژی بتواند به ما در حل این معماها کمک کند
فرعونی که تاریخ قادر به فراموش کردن او نیست.