کافه تلخ

۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

دجّالهای آخرالزمان

 

 دجّال بر شخصی بسیار دروغگو که ظاهری فریبنده  دارد، اطلاق می گردد.
بر اساس احادیث اسلامی، در آخرالزمان تعداد دجّالها رو به فزونی می نهد تا جایی که از ۳۰ و ۷۰ نیز می گذرد.
بنا بر روایتی از پیامبر اسلام (صلّی  الله علیه و آله)، مهمترین
دجّالهای آخرالزمان سه تای­اند:
۱. زیرکترین دجّال
۲. دروغگوترین دجّال
۳.  بزرگترین دجّال 
زیرکترین دجّال که طبق روایات اسلامی، پیشاپیش همۀ دجّالهاست و ایمان و اموال مردم را نابود می کند،  به علّت اسفهانی بودن و زیرکی زیاد، شناسایی اش بسیار مشکل است.
دروغگوترین دجّال، ظاهراً کسی جز جورج واکر بوش، رئیس جمهوری امریکا، نیست که داعیۀ برقراری دموکراسی، آزادی و عدالت در جهان را دارد و در پوشش مبارزه با تروریسم، در صدد فتنه انگیزی ، جنگ افروزی و سلطه جویی است. جورج بوش که خود در طرّاحی و اجرای حادثۀ ١١ سپتامبر ٢٠٠١ نقش داشت، با نسبت دادن این حادثه به مبارزان مسلمان، بزرگترین دروغ تاریخ را گفته است.
چنان که می دانید، مجلّۀ امریکایی نیوزویک ، در دسامبر ۲۰۰۶، با بیان چهار دروغ بزرگ جورج بوش، می نویسد:
« بوش دروغگوترین فرد سال ۲۰۰۶ است».
بزرکترین دجّال یا دجّال یک چشم، آخرین فرمانروای شیطانی است که جهان را با کارهای زشت و نیرنگهای خویش به بدی گرفتار و مردمان را به کژی رهنمون می سازد. وی، پس از ظهور امام مهدی(علیه السلام)، هنگام بروز قحطی شدید و زمانی که مسلمانان، شهر استانبول (قسطنطنیّه) را فتح کرده اند و در حال پیشروی به سوی اروپا هستند،  خروج می کند و سوار بر خری درخشان (هواپیما یا بشقاب پرنده) در میان مردم ظاهر می شود. پیروان دجّال را گروههای مختلف مردم، به ویژه یهودیان و زنان ، تشکیل می دهند و همراه او شیاطینی (جنهای شروری) هستند  که  با  مردم نقاط مختلف دنیا به زبانشان سخن می گویند. دجّال ، پس از یک دورۀ چهل روزه فتنه گری، به فرمان امام مهدی (علیه السلام) و با  دست عیسی مسیح (علیه السلام) نابود می گردد.
آخرین دجّال که مهمترین آنان نیز هست، نزد ایرانیان قدیم و زرتشتیان ، اَژدَهاک (ضَحّاک) و معاصر با سوشیانس و بین یهودیان و مسیحیان، اَنتای کرایست (ضدّ مسیح) و معاصر با عیسی مسیح (علیه السلام) و میان مسلمانان، دجّال یک چشم و معاصر با امام مهدی و عیسی مسیح (علیهماالسلام) است.