کافه تلخ

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

طی الارض از دیدگاه علم روح شناسی



طی الارض از دیدگاه علم روح شناسی ... طی الارض از دیدگاه علم روح شناسی ,
طی الارض یا انتقال با جسد فیزیكی.حالتی هست كه بعضی ها میتونن با جسم مادی خود به جاهای دور برن و حتی از دیوارها و سقف ها و صندوق های بسته عبور كنند و یا جابجایی و انتقال یك شی رو از مكانی به مكان دیگه در آن واحد .طبق این تعریف طی الارض رو نمیتوان همون( برون فكنی روح)(جدایی و خلع روح از بدن)دانست.
حالا اینكه بعضی ها چنین توهمی كردند كه برون فكنی همون طی الارض هست.ولی این دو تا با هم تفاوت دارن چون در برون فكنی روح حركت و جابجایی روح با جسد مثالی (بدن روحی)است.
ولی در طی الارض انتقال و جابجایی جسم مادی و فیزیكی هست.به عبارت دیگه در برون فكنی سفر روحی است ولی در طی الارض جسمانی هست.
حالا اینكه بعضی ها میگن طی الارض همون برون فكنی روحه اینه كه اونا معتقدند انتقال انسان از یه مكان بعید در یك لحظه با بدن عنصری مادی ممكن نیست.
چون با بدن مثالی برزخی(بدن روحی یا اثیری)امكان پذیره.
همین طور كه محققان علم روح شناسی گفتن این مساله توجیه مادی و طاهری نداره و نمیتوان آن را با امور مادی تجزیه و تحلیل كرد بلكه باید اینو جزو خرق عادت دانست.
یعنی اموری كه وقوع آنها از نظر عقلی ممتنع و محال نیست.ولی غیر عادی است. و از همه كس سر نمیزنه.
علمای روحی عامل به وجود آورنده ی این حالت.یعنی انتقال با جسد فیزیكی رو وجود نیروهای مغناطیسی و كهربایی در اعضای انسان میدانند.( این از نظر علم روح شناسی)
-----------------------------------------------------------


طی الارض یك موهبت و كرامت خداست و عنایت الهی است .
كه اینو بدونید كه به هر كسی نمیدن.بلكه اختصاص به نفوس قدسیه الهیه و بندگان پاك و خالص الهی دارد.
از این رو كسایی كه به درجات كمال معنوی دست یافته اند و لیاقت و ظرفیت اونو پیدا میكنند.
آنان كسانی هستند كه با جوهر عبادت و بندگی به مقام قرب و ولایت الهی نایل آمدند و محبت و محبوب او شدن.و خداوند هم اونا رو صاحب ولایت تكوینی و كرامات معنوی نموده كه از آن جمله .رسیدن به مقام طی الارض هست.كسایی كه صاحب این مقام و كرامت شدن بسارند و نمونه های آن فراوان یافت میشه.كه بهترین دلیل بر امكان وقوع طی الارض میباشد.

محمد