کافه تلخ

۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

قرآن و خودهيپنوتيزم


پيش بيني هاي علمي و جهاني قرآن بر كسي پوشيده نيست و هيپنوتيزم و خودهيپنوتيزم هم در قرآن دقيقا،كلمه به كلمه و حتي با جرات ميتوان گفت:نقطه به نقطه تعريف شده است.

براي روشن شدن اين حقيقت تعريفي را  كه دانشمندان و متخصصين بزرگ روانشناسي هيپنوتيزم از هيپنوتيزم و خود هيپنوتيزم كرده اند تكرار ميكنم و آيه هائي هم در قرآن در اين باره وجود دارد بيان ميكنيم،تا مقايسه اي بين آنها بعمل آيد.

تعريف هيپنوتيزم در روانشناسي جديد:

دكتر اس-جي-وان پلت يكي از متخصصين بزرگ هيپنوتيزم انگليسي است،كه در كتاب روانشناسي هيپنوتيزم در حدود شصت صفحه درباره معرفي ايشان،تاليفات و عقايد و تعاريف هيپنوتيزم طبق نظريه ايشان بحث شده است.

طبق تعريفي كه (وان پلت) از هيپنوتيزم مي كند(هيپنوتيزم عبارت از تمركز فوق العاده ذهن است.)

فكر يا ذهن را چگونه ميتوان متمركز كرد؟ در اين باره در فصل هاي آينده در همين وبلاگ در مبحث تمركز فكر مفصل بحث خواهد شد،در اينجا به طور اختصار اشاره ميشود،خيره شدن به نقطه سياه،خيره شدن به شمع,به خورشيد صبح و خورشيد غروب،گوش كردن به ضربان قلب و تنفس و صداي قرآن و نظاير آن فكر را متمركز  مي نمايد.

يكي از راه هاي دگر  هيپنوتيزم شدن ،ذكر گفتن است،ذكر (هو) و (حق) كه درآويش و عرفا ميگيرند يكي از راه هاي وصول به (الله)يا خود هيپنوتيزم شدن است. تكرار ذكر هاي ديگر نظير (سبحان الله)-(لا الله الي الله)-(الله اكبر) ذاكر را به وصول حق رهنمون ميسازد، و ذاكر وقتي يكي از اين ذكر ها را طبق دستور و شرايط معيني زياد مثلا تا 1000 بار تكرار كرده،به حالت خلسه و جذبه يا خودهيپنوتيزم در مي آيد،كه اين حالت خاص روحي و رواني داراي دو فايده است،يكي حالت روحاني و مذهبي و ديگري حالت آمادگي براي تلقين پذيري و معالجه.

گفتار قرآن در باره ذكر:

گفتيم كه تكرار ذكر(حق) ذاكر و مومن را به حالت خاصي به نام خلسه و جذبه يا (خود هيپنوتيزم) در آورده و به احديت نزديك ميكند و هر مسلماني كم و بيش آگاه است، كه در قرآن اشاره و شواهدي روشن و واضح در اين باره وجود دارد، پيغمبر (ص) و امامان نيز در اين باره گفتارهاي زيادي دارند،و حالا به طور اختصار چند آيه از قرآن كريم ميآوريم.

اول:

خداوند مي فرمايد:(فاذكروني اذكركم) يعني (پس مرا ذكر گوييد تا من هم شما را ياد كنم)

دوم:

آيه ديگر از قرآن :(الذين يذكرون الله قياما قعودا و علي جنودهم) يعني (مومنين از جمله هستند كه در حال ايستاده و نشسته و خوابيده ذكر خداي را مي گويند)

سوم:

آيه ديگر از قرآن: (الذين يذكرون الله قياما و قعودا وعلي جنو بهم و متفكرون في خلق السموات و الارض) يعني ( كساني كه ذكر خدا را ميگويند در حال نشسته و ايستاده و يا حال سجده و فكر ميكنند در باره آفرينش آسمانها و زمين)

چهارم:

نشانه ديگر از گفتار خدا(واذكرربك في نفسك تضرعا و خفيه و دون الجهر من القول با لغدو والا صال ولا تكن من الغافلين) يعني (ذكر بگو خداي خود را در ضمير خود در حال گريه و پنهاني آشكار نباشد در گفتار صبح و شام و مباش از غفلت كنندگان)

در كتاب تاريخ تصوف دكتر قاسم غني تحت عنوان منشا اسلامي تصوف به آيه هاي بسيار زيادي از قرآن اشاره شده است  و در قرآن نيز آيه هاي بسيار ديگري در خصوص ذكر و تفكر وجود دارد،پيغمبران و امامان نيز اساس تعليمات و راهنمايهايشان بر مبناي تمركز فكر بوده كه كليد آرامش فكر و روان است.

گامي پيش تر (پانصد سال جلو تر)

(خودهيپنوتيزم)به همه مردم جهان سرايت خواهد كرد,همه مردم جهان را فرا خواهد گرفت زيرا شبيه پوشش و كفش و لباس همه مردم بدان نيازمند هستند.

(خودهيپنوتيزم)كليد مغز،عواطف و احساسات است,بعبارت ديگر (خودهيپنوتيزم)نسخه خوشبختي و داروي خونسردي و آرامش در مقابل همه بحرانها و رويداد هاي ناگوار و تلخ زندگي است.

(خودهيپنوتيزم)كشف تازه اي است، شبيه كشف ماشين سواري كه چون همه مردم جهان بدان احتياج دارند،لذا همه تلاش ميكنند آن را براي خودتهيه كنند،همانطور كه همه مردم جهان به برق احتياج دارند، به (خودهيپنوتيزم)نيز احتياج دارند،شايد بتوان گفت احتياج به (خودهيپنوتيزم)بيشتر و بالاتر از برق و ماشين است،شايد هم معادل هردو،زيرا برق و ماشين احتياجات مادي را رفع ميكنند،ولي (خود هيپنوتيزم) احتياجات معنوي را تامين مينمايد.

فقط با داشتن ماشين و برق نمي توان خوشبخت،خوشحال،آرام،خونسرد و سالم بود،ولي با دانستن فن خودهيپنوتيزم بدون داشتن ماشين و برق ميتوان،خوشبخت،خوشحال،آرام،خونسرد و سالم بود.

(خودهيپنوتيزم)چه وقت همه جامعه ما را فرا خواهد گرفت؟(خودهيپنوتيزم)چه وقت،ساير كشورهاي جهان و همه كشورهاي جهان را فرا خواهد گرفت؟صد سال؟دويست سال؟پانصد سال؟من حداكثر پانصد سال پيش بيني ميكنم،شايد هم خيلي زودتر بتواند فراگير همه گردد.
           
 



( بنيانگذار هيپنوتيزم در ايران)