کافه تلخ

۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

آرزوهايتان اجابت مي شوند.


درخواست كنيد به شما داده خواهد شد. 

جستجو كنيد آن را پيدا خواهيد كرد. بكوبيد به روي شما باز خواهدشد. زيرا هر چه طلب كنيد دريافت مي‌كنيد. آنچه جستجو كنيد مي‌يابيد و در به روي كسي كه مي‌كوبد، باز مي‌شود. رؤياها و آرزو‌هايتان هر چه باشد راه رسيدن به آن يكي است، و آن تجسم خلاق است.
 تجسم خلاق به شما كمك مي كند تا به آرزوهايتان دست يابيد. اگر آنچه را كه امروز مي شنويد ، انجام دهيد، زندگيتان را دگرگون مي‌سازد. تجسم خلاق به شما مي آموزد جهان در انتظار تجسم و اراده شماست تا رام اراده و تجسم شما گردد، پس اول تجسم كنيد و سپس اراده كنيد. مكانيزم تجسم خلاق آن را براي شما برآورده مي‌كند. بخواهيد، به شما داده خواهد شد.
1- ابتدا بايد آرزوهايمان را آشكار سازيم. آرزوهايتان و خواسته‌تان را به صورت صريح و روشن بنويسيد، بدون ابهام. بهتر است قبل از ادامه، قلم و كاغذ برداريد تا با هم بتوانيم آرزوهايمان را دنبال كنيم. به عنوان مثال من مايلم در دهكده كوچكي زندگي كنم. مي‌خواهم خانه‌اي براي خود بسازم. مايلم در آمدم را تا 2 سال آينده 2 برابر كنم. يا از كشور هند ديدن كنم.
پس از اينكه آرزوهايتان را نوشتيد به اين موضوع فكر كنيد كه چرا اين آرزو را كرده ايد. اين آرزو چطور مي‌تواند به شما كمك كند تا شما خود واقعي يا برتر‌تان را پيدا كنيد. آيا اين آرزوي شما ضرري هم دارد. با خودتان صادق باشيد، به خودتان بگوييد كه آرزوي واقعي و علت آرزوي قلبيتان چيست؟ از آرزوهايي كه مي‌خواهيد روي ديگران تأثير بگذارد و منشاء آن نفس است دوري كنيد. هر آرزويي كه منشاء آن نفس است بي ارزش است و در خواست آن تقاضا به شمار نمي‌آيد و ممكن است به اين درخواستتان نرسيد.
مسئله اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه الان در حال انجام كداميك از آرزوهايتان هستيد. تفكراتي كه هم اكنون در حال انجام آن هستيد چه آينده اي را براي شما فراهم مي‌كند. اگر شما كارمند جزء هستيد و آرزو مي‌كنيد كه مدير شويد جهت به انجام رسيدن اين آرزو چه كاري را انجام مي‌دهيد؟ اگر در آرزوي رابطه جديد و صميمي هستيد، آيا سعي كرده ايد با افراد جديدي آشنا شويد. الان داريد چكاري انجام مي‌دهيد؟
حالا نوبت آن رسيده است كه باور هاي خود را آزمايش كنيد. اگر آرزويي داريد، آيا با باور كنوني ما در تضاد است. اگر خواهان پول و ثروت بيشتر هستيد نظرتان در مورد كساني كه پول دار هستند، چيست؟ اگر مي‌خواهيد تفريح كنيد نظرتان در مورد كسانيكه تفريح و گردش مي‌كنند چيست؟ آيا آنها كار خوبي مي‌كنند يا اينكه وقتشان را تلف مي‌كنند. در مورد آزمون باورهاي خود صادق باشيد.
به دنبال هر خواسته يك مسئوليت يا يك جايگاه جديد در ما بوجود مي‌آيد با رسيدن به آرزوي جديد آيا چيزي را از دست مي‌دهيد. به همين دليل بايد به اين مسئله توجه كنيد كه سدهايي را كه در مقابل خود ساخته ايد را از ميان برداريد. مثلا اگر من درآمد بالايي داشته باشم از چه چيزي مي‌ترسم، ‌آيا نگران چيزي هستم. هر چه به ذهنتان مي‌آيد را روي كاغذ بنويسيد. اينها نظرات و موانع به انجام رسيدن آرزوهايتان هستند.
يكي از موانع، نوع برداشتي است كه از خودمان داريم. همه ما از خودمان برداشتي داريم اين برداشتها بصورت يك تصوير در ذهن ذخيره مي شود. ما در برابر هر احساس، آرزو و باور تصوير ذهني مشخصي داريم. چنانچه تصوير ذهني با كاري كه انجام مي‌دهيم هماهنگ نباشد، تصوير ذهني اتفاق مي افتد و تصوير ذهني برنده است. بايد نوع تصوير ذهني كه از خود داريم را تغيير دهيم. چشمانتان را ببنديد و در مورد كار يا وضعيتي كه داريد فكر كنيد. تصويري كه به ذهنتان مي آيد چيست؟ آيا اين تصوير مي تواند شما را موفق كند؟ مثلاّ چنانچه شما بخواهيد برنده مسابقه كشتي يا وزنه برداري شويد زمانيكه چشمتان را مي بنديد و به خودتان فكر مي كنيد چه چيزي را مي بيند يك فرد قوي يا يك فرد ضعيف و ناتوان؟ آيا خودتان را بزرگ مي بينيد يا كوچك. كداميك مي تواند به شما كمك كند. تصوير ضعيف و كوچك يا تصوير قوي بزرگ و نيرومند؟ بايد تصوير ذهني با اهداف و آرزوهايتان هماهنگ باشد تا تصوير ذهني بتواند در به انجام رساندن اهدافتان به شما خدمت كند.
آرزو كنيد، تجسم كنيد، آرزوهايتان را به تصوير بكشيد حالا منتظر باشيد، انتظارش را بكشيد تا اتفاق بيفتد. ما داراي يك كامپيوتر زنده هستيم. اشتباه نشود ما كامپيوتر نيستيم بلكه داراي يك كامپيوتر زنده هستيم، ما برنامه ريز اين كامپيوتر هستيم. اين كامپيوتر كاري ندارد كه اين كار خوب است يا بد. فقط مسئول اجراي آن است. چه مثبت چه منفي آن را برايمان به انجام مي رساند.
ذهن ناهوشيار ما بين آرزو و ترس، بين رؤيا و كابوس، بين واقعيت و تخيل نمي تواند تفاوت بگذارد. هميشه سعي مي كند انتظارات ما را برآورده سازد. زني مي گفت كه هميشه هراس داشت كه منزلش روزي به آتش كشيده شود. اين بدترين كابوسي بود كه او مي توانست تصور كند و اين قدر بر روي اين تصوير ذهني بصورت خود آگاه و نا‌خود‌آگاه فكر كرد تا اينكه روزي به دليل بي احتياطي و اتصال برق منزلش دچار آتش سوزي شد. خودش مي‌گفت كه مي دانسته اين اتفاق مي‌افتد.
ترسهاي او عاقبت به وقوع پيوست. ترس‌هاي ما هم ممكن است به وقوع بپيوندد. علت آتش سوزي ترسهاي او و ذهن او بود نه يك اتفاق معمول. باورهاي او- ترس از آتش سوزي -موجب آتش سوزي شد.
هدفتان را با تمام جزئيات تصور كنيد. به جزئيات توجه كنيد، بگذاريد غرق در جزئيات شويد. اگر مي‌خواهيد باغي داشته باشيد، باغي را تصور كنيد. در آن باغ قدم بزنيد. بگذاريد بوي گلهاي داخل آن، عطر گلها، بوي خاك و... را احساس كنيد. ببيند سايه درختان چطور همه جا پخش شده است، به گربه اي فكر كنيد كه داخل باغ بازي مي‌كند به طرف گربه برويد، موهاي نرم گربه را لمس كنيد. تصاوير را تغيير دهيد تا تصويري مطابق ذوق و سليقه تان بوجود آيد. هيچ چيزي واقعيت نمي‌يابد مگر اينكه ابتدا به تصوير كشيده شود. هرگاه فرصتي پيدا كرديد به اين تصوير و آرزو فكر كنيد. آنچه را واقعاّ دوست داريد به تصوير بكشيد. اگر به خودتان بگوئيد اين فكر احمقانه اي است و چنين چيزي امكان ندارد. طبعاّ اتفاق نخواهد افتاد. واقعيت افكار ما را تأئيد مي‌كند. هر زمانيكه نياز داريد موضوعي اتفاق بيافتد بايد سه موضوع را در نظر بگيريد:
آرزو كنيد، تجسم كنيد، انتظار وقوع آن را داشته باشيد.
تجسم خلاق به شما كمك مي‌كند تا آرزو وقوع بپيوندد. تجسم خلاق راه ميان بر رسيدن به آرزوهاست. سه كلمه را در ذهن تجسم كنيد.آرزو، تجسم، انتظار وقوع. مطمئن باشيد نا‌ممكن ممكن مي‌شود.
چطور به طور عملي مي‌توانيد آرزوهايتان را به وقوع بپيونديد.
من در دوره‌هاي تجسم خلاق و نوارهايي كه آماده كرده‌ام اين تكنيك را به طور كامل پياده كرده‌ام. اين تكنيك كاملاّ مؤثر است و بعضي مواقع مي تواند خيلي سريع آرزوها و خواسته‌هايتان را برآورده كند. ممكن است اين آرزو پيدا كردن جاي پارك باشد يا اينكه بخواهيد شغلي با درآمد خوب و عالي را پيدا كنيد.
اشتياق، تجسم خلاق و انتظار وقوع، راه رسيدن به آرزوهاست.
ابتدا صحنه اي را تجسم كنيد. صحنه‌اي را تجسم كنيد كه گوياي آرزوي شما باشد اين موضوع را مي‌توانيد به دوران كودكي يا موفقيت‌هاي قبلي خود ارتباط دهيد مثلاّ اگر مي‌خواهيد موفق شويد، به زمان فكر كنيد و زماني را تجسم كنيد كه در كنكور موفق شده بوديد يا اينكه در دوران مدرسه درس را خوب جواب داده بوديد و خوشحال بوديد اين صحنه را به صورت روشن و واضح تجسم كنيد.
به صحنه از بيرون نگاه كنيد. فيلم اين اتفاق را ببينيد.حالا به درون تصوير برويد. به جزئيات دقت كنيد. دوباره از بيرون به آن نگاه كنيد. حالا وارد صحنه شويد. آنقدر اينكار را انجام دهيد تا كاملاّ برايتان تداعي شود و بتوانيد تصوير را با تمام جزئيات تجسم كنيد.

روش 33 ثانيه
تصوير ساده را در ذهن تجسم كنيد اين تصوير نشان دهنده روياي شما باشد. آن تصوير را 33 ثانيه در ذهن نگاه داريد تا حداكثر اثر خود را بر روي ناخود آگاه بگذاريد. ضمن تجسم صحنه همه شوق و شادي و هيجان ناشي از تحقق اين آرزو را احساس كنيد. سپس آن تصوير را از ذهن بزدايند.
حالا با رؤيايتان زندگي كنيد. اگر مي خواهيد سفر كنيد. اگر خارج از كشور است زبان ياد بگيريد. پاسپورتان را آماده كنيد. از جاهايي كه بايد بازديد كنيد، اطلاع پيدا كنيد. اين‌ها را به بازي نگيريد. به همين سادگي جهان در خدمت آرزوهاي ماست. مي‌توانيد آرزوهايتان را بسازيد. نگران نباشيد. جهان از افكار و باورهاي ما حمايت مي‌كند.
از موقعيت‌هاي خود استفاده كامل را بنمائيد. مثلا اگر ماشين نوي را آرزو داريد، به ماشين قديمي خود برسيد،آن را برق بيندازيد. بعضي‌ها مي‌گويند كه چنانچه از موقعيت خود راضي باشيم و بتوانيم لذت ببريم جهان شرايط بهتر ي را برايمان فراهم نمي‌كند ولي جهان و طبيعت چيزها را به كسي مي‌دهد كه قدرش را بداند و بتواند از آنها استفاده كند. اين روش و عمل مي تواند تمريني براي رسيدن به اهداف بالاتر باشد.
بايد يادتان باشد كه ديگر نمي‌خواهيد با موقعيت قبلي باشيد، ولي از آن موقعيت استفاده كنيد. زندگي هديه و ارمغاني است كه بايد بياموزيم چگونه آن را دريافت كنيم، نه مثل روزي به دستش آوريم؟ پشتكار و برنامه ريزي هميشه موفق بوده است. ما هميشه آنچه مي خواهيم بدست مي‌آوريم نه آنچه درخواست مي كنيم. بنابراين اگر چيزي را درخواست كردي و به آن نرسيدي، خود را سرزنش نكن از خودت بپرس چرا من به آن نرسيدم. شايد در باورهاي تو(تصوير ذهني) مشكلي وجود دارد. بيائيد به جاي پاك كردن صورت مسئله، بياموزيم چگونه مسائلمان را حل كنيم. 

به جاي فراموش كردن آرزو، ياد بگيريم كه چگونه آن را فراهم كنيم. دلايل شكست و عدم موفقيت هر چه باشد بايد پيدا شود. بايد حتي دلايل موفقيت خود را متوجه بشويد.