کافه تلخ

۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

تعميد روح القدس




بعضی بر اين عقيده هستند که تعميد روح القدس را شما در صورتی مي آبيد که به زبان های غير صحبت کنيد، و بعضی ديگر بر اين عقيده که هر کس بعد از ايمان آوردن به مسيح با تمامی دل و قبول کردن عيسی مسيح به عنوان نجات دهنده خود از روح پر ميشوند و روح القدس در او ساکن ميشود.

کتاب مقدس شرح کاملی بر روی تعميد روح القدس نميدهد، يکی از اين مثال ها در متی ۳ آيه ۱۱ ميباشد که مشابه آن را ميتوان در مرقس ۱ آيه ۸، لوقا ۳ آيه ۱۶ و يوحنا ۱ آيه ۳۳ مشاهده کرد، وقتی که يحيی درباره تعميد خود و تعميدی که عيسی خواهد داد صحبت ميکند.
متی ۳ آيه ۱۱

من‌ شما را به‌ آب‌ به‌ جهت‌ توبه‌ تعميد مي‌دهم‌. لكن‌ او كه‌ بعد از من‌ مي‌آيد از من‌ تواناتر است‌ كه‌ لايق‌ برداشتن‌ نعلين‌ او نيستم‌؛ او شما را به‌ روح‌القدس‌ و آتش‌ تعميد خواهد داد.

و جای ديگری که می ميتوانيم در کتاب مقدس درباره تعميد روح القدس بشنويم در اعمال رسولان ۱ آيه ۵ ميباشد، جايی که عيسی با شاگردان خود صحبت ميکند.

اعمال رسولان ۱ آيه ۵
حیی با آب تعمید میداد اما بعد از چند روز شما با روح القدس تعمید خواهید یافت.
و فقط ده روز بعد از اين سخنان عيسی ما ميتوانيم کامل شدن کلام او را در روز پنطيکاست مشاهده کنيم (برای بررسی کامل اعمال رسولان باب 2 را بخوانيد). و جای ديگری که ما ميتوانيم تعميد روح القدس را مشاهده کنيم وقتی است که کرنيليوس که يک غير يهودی بود ايمان آورده و از روح خدا همانطوری که در روز پنطيکاست اتفاق افتاد پر ميشود، و وقتی پطرس اين را برای شاگردن ديگر شرح ميدهد در اعمال رسولان ۱۱ آيه ۱۶ ميگويد:

و آنگاه به خاطر آوردم که خداوند فرموده بود: « یحیی با آب تعمید میداد اما شما با روح القدس تعمید خواهید یافت .»

واضح ترين شرحی که ما در کتاب مقدس ميتوانيم درباره تعميد روح القدس پيدا کنيم، در اول قرنتيان باب ۱۲ آيه ۱۳ ميباشد، در اين آيات پولس رسول برای کليسای قرنتس مينويسد، زيرا که کليسا در مورد عطايای روحانی دچار مشکل شده بودند. پولس رسول در اول قرنتيان باب ۱۲ آيه ۱۳ ميگويد:
پس همۀ ما خواه یهود ، خواه یونانی ، خواه برده ، خواه آزاد بوسیله یک روح در یک بدن تعمید یافته ایم و همه از همان روح پر شده ایم تا از او بنوشیم.

در اين آيات پولس رسول جای بحثی برای تعميد روح القدس نميگذارد، او به وازگی بيان ميکند که همگی ما از يک روح پر شده ايم، روح ما را عضوی از بدن مسيح ساخته است و تعميد روح القدس موقعی که ما عيسی مسيح را به عنوان نجات دهنده خود قبول ميکنيم و مردن او را به عنوان قربانی کامل برای گناهانمان ميپذيريم، انجام مپزيرد.

ما ميتوانيم تفسيرهای گوناگونی درباره تعميد روح القدس پيدا کنيم، ما حتی ميتوانيم آن را به خواست خود تفسير کنيم، اما حقيقت در اينجاست که تعميد روح القدس نشانی است برای ما که بدانيم خداوند با ماست، و بتوانيم به او اعتماد کنيم. عیسی مسيح خداوند، تعميد روح القدس را برای ما به شکل بسيار زيبايی شرح داد، او در اعمال رسولان باب ۱ آيه ۸ گفت:

اما وقتی روح القدس بر شما نازل شود قدرت خواهید یافت و در اورشلیم و تمام یهودیه و سامره و تا دورافتاده ترین نقاط عالم شاهدان من خواهید بود.

عيسی به وازگی به ما نشان داد که هروقتی که ما درباره او شهادت دهيم، اين بر اين معناست که روح او بر ما نازل شده است و ما از روح او پر شده و تعميد گرفتيم. و من فکر ميکنم، يکی از بهترين راه هايی که ما ميتوانيم خودمان را مورد آزمايش قرار دهيم تا ببينيم که از روح تعميد گرفته ايم يا نه اين است که به زندگی خو نگاه کنيم و از خود بپرسيم: آيا من حاضرم هر چيزی را که ممکن است بعد از شهادت دادن مسيح بر سرم بيايد را به جان خريده و اين کار را بکنم؟

اگر جواب شما بله باشد، اين بر اين معناست که روح خدا در ما ساکن است، اما مهمترين چيز اين است که بدانيم، روح خدا در زمانی که ما به او ايمان ميآوريم و مسیح را به عنوان کسی که قربانی گناهانمان شد، ميپذيريم و اين را قبول ميکنيم که به غير از مسيح راه ديگری به بهشت وجود ندارد به ما عطا ميشود.