کافه تلخ

۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

زمین هشدار می‌دهد


 
گاه بهتر است لحظه‌ای بایستیم و به عقب برگردیم. گذشته را مرور کنیم و نگاهی دقیق‌تر به اطراف‌مان بیندازیم. نگاهی دلسوزانه و از روی آگاهی، به خودمان و به دنیای اطراف‌مان. به زمینی که روی آن ایستاده‌ایم و به آسمانی ه ما را احاطه کرده است.
به راستی ما کجا هستیم؟ 
با خودمان و دنیای اطراف مان چه کرده‌ایم و چه می‌کنیم ؟ چه هدفی داریم و در نهایت به کجا خواهیم رسید ؟! هزاره سوم در حالی شروع شده که فساد و فحشاء بیش از پیش دنیای ما را فرا گرفته است. جنگ و خون‌ریزی بیش از هر زمـانی به چشم می‌خورد. بسیارند زنان و مردان و کودکانی که فـریاد می‌کشند و از درد و رنج گرسنگی و بی‌خانمانی می‌نالند و می‌گریند.

انحرافات جنسی و رابطه‌های نامشروع، بی‌حرمتی و بی‌حیایی و مسائلي بي‌شمار اکثر انسان‌ها را در خود بلعیده است. کاملاً طبیعی است زمانی که انسان‌ها به خودشان رحم نمی‌کنند، به محیط زندگی و زمینی که بر روی آن ایستاده‌اند نیز توجه لازم را نخواهند داشت. ما با سرعت هر چه تمام‌تر کره زمین و محیط اطراف‌مان را تخریب می‌کنیم، بشر امروز بدون هیـچ گونه آینده‌نگری در حال مصرف منابع طبیعی است. در نتیجه آن نابسامانی‌های بوم شناختی چون اثـرات گلخانه‌ای، سوراخ شدن لایه اوزون، فعال شدن آتشفشان‌ها، زمین لرزه‌ها، سیل‌ها و دیگر مسائل طبیعی رو به افزایش است.

             

در واقع ما نسبت به واقعیت‌های تلخی که توسط طبیعت به شکل بلایای طبیعی ظاهر می‌شوند غافل یا بی‌تفاوت هستیم . حوادث طبیعی مکرر و تخریب کننده اخیر یاد آور پیش بینی‌های بسیاری است که به تغییر و تحولات بزرگ زمین اشاره کرده‌اند. به عقیده زرتشتیان در پایان هر هزاره حوادثی چون نقصان آب، کمبود محصول، آفت، بیماری، زلزله، طوفان و آتشفشان موجب ویرانی جهان خواهد شد .( 1 ) هندوها معتقدند که ما اکنون در دوره کالی یوگا که آخرین دوره از دوره‌های چهارگانه است قرار داریم. بر اساس اعتقاد آنان تا پایان آخرین یوگا، خداوند ویشنو همه چیز را نابود می‌سازد تا چرخه‌ای جدید آغاز گردد.

اشعیاء نبی در بخشی از این پیش بینی‌ها در تورات چنین می‌گوید: " مدت مدیدی است که او سکوت کرده و جلوی خشم خود را گرفته است اما دیگر ساکت نخواهد ماند، بلکه مانند زنی که درد زایمان او را گرفته باشد فریاد خواهد زد. او کوه‌ها و تپه‌ها را با خاک یکسان خواهد کرد و تمام گیاهان را از بین خواهد برد و همه‌ي نهرها و رودخانه ها را خشک خواهد کرد.(2) انجیل، کتاب مقدس مسیحیان نیز در بر گیرنده پیش بینی‌های بسیاری است که هر یک تأئید کننده سخنان انبیاء پیشین خود می‌باشند. متی شاگرد حضرت عیسی (ع) به نقل از آن حضرت، از وقایع عصر تاریکی چنین می‌گوید: قوم‌ها و ممالک جهان با یکدیگر به ستیزه برخواهند خواست.

در جاهای مختلف، قحطی و زمین لرزه روی خواهد داد، ولی اینها پیش در آمد بلایای بعدی است و سرانجام نشانه آمدن من در آسمان ظاهر خواهد شد.(3) در قرآن کریم در خصوص تخریب زمین به دست مردم می‌خوانیم: " به سبب اعمال مردم، فساد در خشکی و دریا آشکار شد تا به آنان جزای بعضی از کارهایشان را بچشاند، باشد که بازگردند." (4) در زمینه‌ي انقلاب طبیعت نیر پیش بینی‌های بسیاری از گذشته‌های دور و نزدیک به چشم می‌خورد. بسیاری از این پیش بینی‌ها هم اکنون به صورت کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و ما تنها به چند مورد از آنان اشاره می کنیم: نستر آداموس بدون شک یکی از بزرگ‌ترین پیشگویان قرن پیش بوده بسیاری از پیش بینی‌هایش به وقوع پیوسته است.

 وی در نامه‌ای به پسرش، از وقایعی که در آینده رخ خواهد داد چنین می‌گوید: آنچه من در باره‌ي دنیا مکاشفه کرده‌ام (این است که) قبل از انقلاب جهانی، طوفانی شبیه به طوفان نوح می‌شود و طغیان‌های آب چنان عظیم خواهد بود که دیگر زمینی از آب بیرون نخواهد ماند. همچنین پیش از چنین طوفانی و پس از سیلاب‌ها، در قاره‌ای بی‌شمار، باران ها دچار نقصان خواهند شد (5) کتاب " بانوی بزرگ عالم " نیز حاوی پیش بینی‌های بسیاری است که در آن بانوی عالم با پیش بینی‌های دقیق، از تغییراتی که در زمین ایجاد خواهد شد سخن می‌گوید. برخی از این پیام‌ها هم اکنون نیز در حال به وقوع پیوستن است.

او از تغییراتی در سیستم آب و هوایی خبر می‌دهد که شامل طوفان های سهمگین، زمین لرزه، انفجارات آتش فشانی و بالاخره چرخش کره زمین بر محور دیگری است. هسته مرکزی زمین شروع به چرخیدن نموده است. نخست هیچ تأثیری بر روی زمین مشاهده نخواهد شد. اما هنگامی که این چرخش بیشتر شد، انسان‌ها قـادر به مشاهده جنبش و لرزه این جسم کـروی خواهند شد. همـین لرزش‌ها و جنبش‌ها علت اصلی تغییر جهت دادن جریان آب‌های اقیانوس‌ها است. کره زمین از هم اکنون در برابر این لرزه‌ها و جنبش‌های درونی در هسته مرکزی زمین دچار واکنش شدید شده است. تمام وقایع جدید همراه نوعی زیر و رویی و بلوا خواهد بود. (6) شری. ام. آر. ناراندا نیز جزو محققانی است که به جمع‌آوری پیش بینی‌های بسیاری همت گماشته است. وی مطالب متعددی از هر دو عصر باستان و جدید گردآوری نموده و در کتاب خود به نام " پرالایا " (7) به چاپ رسانده است.

 وی پس از معرفی مختصر هر یک از پیشگویان به بررسی پیش بینی‌هایشان پرداخته است که از وجه اشتراک بسیاری برخوردارند و از جملۀ آن به موارد زیر می‌توان اشاره نمود . تغییر قطب‌ها و یا جابه جایی زمین، انقلاب مغناطیسی و جوی، خشکسالی، زمین لرزه، آتشفشان ها، سیل و تند باد. آزاد شدن انرژی‌های منفی و خرابی‌های بزرگ، امواج بزرگ جذر و مدی که بسیاری از زمین‌ها را به زیر آب خواهد برد، هلاکت عده‌ی بسیاری از مردم در طی اين تغییرات، ظهور سرزمین‌های جدید از زیر آب، ظهور عصری نوین.

اکنون برای ما زمانی است که بهترین استفاده را از این هشدارها ببریم و با گام برداشتن در مسیر آگاهی خود را برای استقبال از این دوره آماده سازیم .

با مرور كتب آسماني خصوصاً‌ قرآن كريم مي‌توان به علل بسياري از اين وقايع پي برد و با خود انديشيد كه چگونه مي‌توان از اين مهلكه جان سالم به در برد.

"و چه بسيار شهرهايى را كه [از شدّت رفاه‏] در زندگى خويش طغيان كرده بودند هلاك كرديم، و اين خانه‏هاى آنهاست كه بعد از ايشان جز اندكى مورد سكونت قرار نگرفت، و ماييم که وارثانيم. و پروردگار تو هرگز ويرانگر شهرها نبوده است تا آن‏گاه كه در مركز آنها پيامبرى برانگيزد كه آيات ما را بر ايشان تلاوت كند و ما ويران كننده‏ى شهرها نبوديم مگر آن كه مردمش ستمكار بودند." (قصص58 و 59 )



پي‌نوشت:

1ـ برداشتی از جاماسب نامه فارسی، ص 85 2ـ عهد عتیق اشعیا، باب 42 آیه 15، 14 3ـ انجیل متی باب 24 آیات 7و 8 و آیه 29، 30 4ـ سوره روم آیه 41 5 ـ پیش بینی های نستر آداموس 6 ـ بانوی بزرگ عالم ص 27 7 ـ پرالایا نامی است که به مجموعه حوادث ( طوفان ، سیل و ... ) در آخر الزمان اطلاق می شود .8- قرآن كريم سوره قصص آيات 58 و 59