کافه تلخ

۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

نجوم و نقشه برداری پیشرفته در هند باستان


 
ازمایشات و تحقیقاتی که زمین شناسان و محققان دیگر رشته ها از قبیل فسیل شناسی از صحرای گوبــــی بعمل اوردند مشخص شده که در گذشته بسیار دور این منطقه یک دریای وسیع بوده که با گذشت زمان به صحرای اینچنینی تبدیل شده است .!
( یکی از معروف ترین یافته های صحرای گوبی - فسیل یکی از جانواران ماقبل تاریخ یا همان اژدهای معروف شرق اسیا میباشد ) چند دهه قبل یک نقشه از اسمانها در داخل غاری در " بوهیستان " واقع در دامنه کوههای هیمالیا کشف شد که درستی و دقت ان مورد تائید بسیاری از کیهان شناسان قرار گرفت و در ضمن متوجه شدند که بر خلاف نقشه های مشابه امروزی ما, ان نقشه محل و موقعیت اجسام اسمانی را در 13000 سال قبل نشان داده است . موضوع شگفت انگیز دیگری که در این نقشه مشاهده می شد و در ان تاریخ در مجله علمی " نیشنال جیوگرافیک " ( جغرافیای ملی ) چاپ شده - ان است که خطوطی سیاره زهره را به کره زمین ما وصل میکرد .!

نجوم و نقشه برداری پیشرفته در هند باستان.!

بیش از دو قرن قبل یعنی در سال 1778 چند تن از مسیونرهای مذهبی که از هندوستان بازگشته بودند با خود تعدای الواح و نقشه های مختلف را به پاریس اوردند . ان زمان کسی به این لوح ها و نقشه ها توجه ای نشان نداد و این مدارک در صندوقی قرار گرفت و همراه وسایل دیگر راهبان در موزه کلیسای " ژایگون " در معرض دیده افراد بازدیدکننده قرار میگرفت .

در سال 1935 هنگامیکه میخواستند گلیسای ژایگون را مرمت کنند – تمام اشیاء فوق به شهرداری پاریس منتقل شد . پسر شهردار وقت پاریس " لاوین سیلوین بیلی " که یک ستاره شناس اماتور بود, بصورت تصادفی الواح و نقشه ها را دید .
او متوجه شد که نقشه ها در اصل یک نقشه کیهانی میباشند و این ماجرا را برای " امانوئل رویال " کیهان شناس و منجم معروف فرانسه بازگو کرد .
بعد از کسب اجازه از مقامات کلیسا کار و مطالعه به روی نقشه ها اغاز شد . دانشمندان فرانسوی متوجه شدند این نقشه ها چندین هزار سال قدمت دارند و در این نقشه ها ستارگان و سیارات دیگر به گونه مرموزی نشانه گذاری شده اند – اما یک نکته حیرت انگیز دیگر هم وجود داشت .!! 
دانشمندان با محاسبات دقیق متوجه شدند که تعدای از ستارگان درون نقشه – به هیچ عنوان در هندوستان که محل اصلی ان نقشه ها بحساب می امدند, قابل رویت نبودند .! چه کسانی این نقشه ها را کشیده بودند و چگونه توانسته بودند این ستارگان را رصد کنند .؟! طبق محاسبات " امانوئل رویال " ان نقشه ها می بایست در جائی در صحرای گوبی کشیده شده باشد.! و چنین نتیجه گرفت که هندوها میباید انها را از بعضی تمدنهای بسیار پیشرفته قدیمی تر از خود بدست اورده باشند .

با اتمام هر " هـــــزاره " و تا 15 سال بعد از ان , انسانها در انتظار پایان جهان و " اخر زمان " هستند . این روزها در اروپا و امریکا " اخر زمان " به یکی از سوژه ها و تیترهای مهم مطبوعات تبدیل شده است – این در صورتی بود که با وجود انتخاب نمایندگان گنگره امریکا این موضوع حتی برای یک روز نادیده گرفته نشد . 

در این مطلب سعی شده است تا بطور خلاصه این موضوع را که چرا هـــــزاره یا همان 1015 سال اینقدر نزد انسانها مهم است را بازگو کنیم . در این مطلب گوشه ای از کتاب " آپوکالیس " یا " اخر زمان " بقلم "استفن اسکینز " را برای شما در نظر گرفته ام . اما در این مطلب به یک موضوع دیگر هم پرداخته ام – موضوعی که قول انرا نزدیک یکسال پیش به شما داده بودم . " اهرام چگونه پیشگوئی می کند " این موضوع برای اولین بار در Yahoo2 به دوستداران و علاقه مندان هدیه میشود .

چرا هـــــزاره ....؟

کرونولوژی, علم زمان مبتنی بر حرکات سیارات هستند و در چهارچوب قواعد قراردادی عمل نمی کنند . حرکت بسیاری از ستارگان پنهان است و پی بردن به ان از راه چشم و یا دستگاههای ساخته شده کنونی انسان غیر ممکن است . انسانها برای اینکه نظمهای طبیعی را پیش بینی کنند و مناسک مذهبی یا امورات مختلف زندگی را اجراء نمایند – نیاز به تقویـم پیدا کردند . انها با سه چرخه اساسی :

گردش زمین به دور خود ( روز و شب) گردش کره ماه به دور زمین (ماه های قمری ) و گردش زمین به دور خورشید که سال را مشخص میکرد, تقویـم خود را ساختند. به این ترتیب دو گونه سال حاصل گردید :
سال شمسی و سال قمری . اما جای یک محاسبه در تقویم انسان خالی بود .!! هــزاره ... اما چه چیز باعث شد که هــزاره اینگونه در زندگی انسانها حائزء اهمیت بشود.؟!
دوره هزارساله در دین یهود و دین مسیحیت دارای معنا و مفهوم خاصی میباشد . برای مسیحیان معتقد, مقدمه فرجام ادمی و بازگشت ثانی عیسی مسیح (ع) میباشد . روزیکه برای داوری زندگان و مردگان باز میگردد و رهبران جهان را که کسی جز شیطان نبود برکنار میسازد . 
هر چند این رویاروئی باعث هرج و مرج فراوانی میشود و اژدها یعنی مار قدیم را که ابلیس و شیطان میباشد گرفتار کرده و او را هزار سال در بند می نهد .
پس از ان حاوی امید برای مسیحیت است, اسمانی جدید و زمینی جدید بر پا میشود و خیمه خدا با ادمیان است . دیگر موتی نخواهد بود, نه رنج و ماتم ( یوحنای رسول 3-1-21 ) در کتاب رساله دوم پطرس رسول (3:8) چنین امده است.:
لکن ای حبیبیان این یک چیز از شما مخفی نماند که یک روز نزد خداوند چون هزارسال است و هزار سال شما چون یکروز – خداوند در وعده خود تاخیر نمی نماید . اما اینگونه پیامها و وحی ها مختص یهودیان و مسیحیان نیست . در کتاب قران کریم و در سوره حج ایه 47 میخوانیم : بشتاب می خوانند از تو عذاب را و هرگز خلاف نکند خدا وعده خود را و به درستی که روزی نزد پروردگار تو چون هزار سال است از انچه میشمارید .
در سوره سجده ایه 5 امده است .: تدبیر می کند امر را از اسمان بسوی زمین پس عروج می کند بسوی او در روزی که باشد مقدارش هزارسال از انچه میشمارید
از انجا که امرها و فرمانهای الهی گوناگون است و بر هر گوناگونی ولی مقرر است . شاید این فکر نهفته باشد که یکی از این ولی های خاص, تدابیرش از اسمان بسوی زمین است و پس از هزار سال به سوی خداوند عروج می کند . ایات بسیاری وجود دارد... به سوره بقره ایه 96 – به سوره عنکبوت ایه 14 و غیره.. بنگرید -.... این مثالها را ذکر کردم تا بدانید در چرخه هزارساله اسراری نهفته است که هنوز راز ان کشف نشده است . با این وجود ما باید به طلوع هزاره احترام بگذاریم چون شروع یک روز خداوند است .