يادداشتي دربارة كتاب «فرازمينيها در آيات و روايات»
مجيد راسخيكتاب فرازمينيها در آيات و روايات، پژوهشي تازه و تحقيقي نو در عرصه دينپژوهي به شمار ميآيد. اين كتاب درصدد بررسي موجودات فرازميني و مسئله بشقاب پرندهها و ارتباط آنها با ساكنان زمين است. در بخش اول كتاب نويسنده محترم به بررسي تاريخچه وجود بشقابپرندهها در غرب ميپردازد و با ذكر شواهد و مدارك مربوط به وجود بشقاب پرندهها، وجود چنين موجوداتي را كاملاً پذيرفتني ميداند. مشاهدة بشقابپرندهها توسط افراد مختلف پيش از دهه چهل ميلادي و بعد از آن، وجود شكلهاي عجيب و غريب هندسي در نقاط جهان و بررسي صحبتهاي كساني كه ادعاي ربوده شدن توسط موجودات فضايي را داشتهاند، از جمله مدارك و شواهد كتاب به شمار ميرود.
در ميان اين شواهد، تأكيد بيشتر كتاب بر حادثه شهر روزول1 آمريكا است كه براساس آن جمعي موفق ميشوند سقوط يك بشقابپرنده همراه با انعكاس صدا و نور شديد آن را مشاهده كنند. اظهارات يك سروان آمريكايي به نام جسي مارسل، مأمور بررسي اين حادثه، بر قوت وجود موجودات فضايي در اين قضيه ميافزايد. وي در سال 1979 طي يك مصاحبه ويدئويي صراحتاً اظهار داشت: «آن شي نه يك بالون هواشناسي، نه يك موشك و نه يك هواپيما بود.» وي در بارة جنس اين شي اظهار داشت: «قطعاتي از آن را تحت حرارت شديد قرار دادند كه حتي گرم نشد! همچنين اين قطعات باوجود بزرگي، وزن بسيار پاييني داشتند و از نظر ضخامت نيز نازكتر از فويل آلومينيوم داخل پاكت سيگار بودند. من سعي كردم اين قطعات را خم كنم؛ اما عليرغم نازكي فوقالعاده آن، هرگز نتوانستم. ما حتي سعي كرديم به كمك يك پتك شانزده پاوندي (248/7 كيلوگرم) آن را سوراخ كنيم يا تغيير شكل دهيم؛ اما موفق نشديم … آنها از خارج از كره زمين آمده بودند.2 همچنين اظهارات يك پرستار زن درباره همكاري در كالبدشكافي موجوداتي كه هيچ شباهتي به بدن انسان نداشتند از جمله شواهد ديگر حادثه شهر روزول است.3 نويسنده در ادامه كتاب، شواهدي را ذكر ميكند كه حكايت از پنهانكاري دولت آمريكا در اين قضيه دارد.
در فصل بعدي كتاب نويسنده به بررسي موجودات فرازميني در آيات و روايات و ارتباط اين موجودات با مسئله ظهور ميپردازد. آيات و رواياتي را بيان ميكند كه با اشاره يا تصريح، از موجوداتي پرده بر ميدارد كه در فضا و سيارات ديگر زندگي ميكنند و در انواع و اقسام مختلفي هستند. به گفته مؤلف، گوياترين روايت، روايت زير است كه امام صادق عليه السلام ميفرمايند: «در وراي اين خورشيد شما، چهل خورشيد است كه در آنها مخلوقات بسياري وجود دارند و در وراي اين ماه شما، چهل ماه است كه مخلوقات بسياري در آن زندگي ميكنند.» 4
همچنين نويسنده به رواياتي اشاره ميكند كه وجود و تمدن موجودات فضايي به نام «جابلقا» و «جابرسا» را بازگو ميكنند و در مورد نحوة زندگي آنها توضيح ميدهند.
در بين اين روايات، روايات زيادي به چشم ميخورد كه از نزول موجودات فضايي هنگام ظهور و قرارگرفتن در صف ياوران امام عصر (عج) حكايت دارد. يكي از اين روايات را ميخوانيم: «از ميان آنها گروهي هستند كه از زمان انتظار ظهور قائم ما اسلحة خويش را برداشتهاند و از خدا ميخواهند تا وي را به آنها نشان بدهد … آنها در زمان قيام مهدي، خروج خواهند كرد … آنها شمشيري آهني متفاوتي دارند بهگونهاي كه اگر هركدام از آنها با شمشيرش به كوه بزند آنرا شكافته و پاره پاره ميكند و با آن سلاحها در كنار امام مهدي با هند، ديلم، كردها، روم، بربر، فارس و كساني كه ميان جابرسا و جابلقاء ـ دو شهر كه در شرق و غرب هستند ـ ميجنگد.5
در فصلهاي بعدي كتاب، مؤلف با توجه به روايات اسلامي به سؤالاتي كه پيرامون بشقابپرندهها مطرح است پاسخ ميگويد. به اعتقاد وي وجود بشقابپرندهها در غرب حكايت از نزديكي ظهور و آمادگي اين نيروها براي دخالت و مباشرت در اين امر دارد. نويسنده كتاب، با استفاده از اين روايت كه: «بر دروازههاي شهرهاي آسمان، دوازده هزار جنگجو قرار دارد و در حالي كه اسبها را آماده و سلاحها را كشيدهاند منتظر قيام قائم ما هستند.»6 اينچنين مينويسد: «از اين فراز معلوم ميشود كه موجودات فرازميني پيش از قيام حضرت، فقط حضور فيزيكي و غيركامل در اطراف ما خواهند داشت و هنگام قيام امام عصر ما شاهد حضور كامل و آشكار آنها در اطراف امام و ياريرساندن ايشان خواهيم بود.»7 يكي ديگر از مسائلي كه كتاب مطرح ميكند مسئله جنگ ستارگان است كه در آن نيروهاي رحماني آسماني با نيروهاي شيطاني در زمان ظهور درگير ميشوند و مؤلف بر اين نكته اصرار دارد كه «امام عصر نه تنها بادشمنان زميني ميجنگند بلكه با تمامي سركشان آسماني از جمله يأجوج و مأجوج و اجنه و نسناسها نيز خواهند جنگيد»8 و در پايان نتيجه ميگيرد كه «نيروهاي فرازميني شرور با هدف پيشگيري از ظهور و ايجاد تفرقه و جنگ در سطح زمين، فعاليت خود را بر آمريكاي شمالي و بهخصوص ايالات متحده آمريكا متمركز نمودهاند»9 شايد اتفاقي نباشد كه موارد بشقابهاي پرنده بيش از هرجايي در آمريكاي شمالي و بهخصوص ايالات متحده آمريكا واقع شده است، اين رخداد بدون دليل نيست؛ زيرا به دليل توان نظامي و تأثيرگذاري آمريكا در جهان، نيروهاي فرازميني، فعاليت خويش را بر اين منطقه حساس جهان متمركز كردهاند تا با استفاده از قدرت و نفوذ آمريكا جلوي وقوع ظهور امام عصر گرفته شود.
در نگاه كلي ميتوان گفت كتاب درصدد پاسخگويي به مسائل و حوادث روز با استفاده از آيات و روايات است و همانطور كه مؤلف محترم به آن اشاره دارد ميكوشد تا تعارض ميان وجود بشقابپرندهها و پذيرش اعتقادات ديني را حل كند؛ عرصهاي جديد كه كمتر به آن پرداخته شده، كتاب را در نوع خود كم نظير ميكند.
يكي از نقاط قوت كتاب، جمعآوري و احصاء چشمگير روايات و دقت در الفاظ و معاني آنها، وسعي در به دست آوردن مفهومي واحد و سيري منطقي از روايات است هرچند دور از ذهن بودن پارهاي از برداشتهاي ايشان از روايات را نميتوان ناديده گرفت.
از ديگر فصلهاي جذاب و خواندني كتاب، فصلي است كه نويسنده به پرسشهاي زياد و متنوعي كه درباره وجود بشقابپرندهها مطرح است، پاسخ ميگويد. تحليلهايي كه مؤلف در اين فصل بيان ميكند كاملاً تازگي دارد و با نگرش و رويكرد به مسئله ظهور، ارائه شده است.
در قسمت پاياني كتاب شاهد عكسها و تصاويري جذاب از عرصه پررمز و راز بشقابپرندهها خواهيم بود. تلاش و كوشش مؤلف محترم كتاب را در زمينه اين تحقيق فراگير ارج مينهيم و به خوانندگان، مطالعه اين كتاب را توصيه ميكنيم.
http://www.hawzah.net/Per/Magazine/di/059/di05928.asp
موجودات زنده در آسمان در آیات قرآن و احادیث!
آیات متعددی در قرآن هست که از وجود موجودات زنده در آسمانها خبر میدهند. بعضی از آیات آنها را بلفظ «دابــه» (جنبنده) آورده و بعضی بلفظیکه دلالت بر اولو العقل بودن آنها دارند : « ولله یسجد ما فی السموات و مافی الارض من دابه و الملائکه و هم لایستکبرون»نحل 49 « هر چه در آسمانها و زمین از جنبندگان و فرشتگان است همه برای خدا سجده میکنند و تکبر نمی ورزند» ایه فوق صریح است در اینکه در آسمانها مثل زمین جنبندگانی هست و خدا را سجده میکنند . « واز نشانه های او آفرینش آسمانها و زمین است و آنچه را از جنبنده در آنها پراکنده ساخته است و او هر وقت بخواهد بر جمع آنها قادر است»شوری 29 ضمیر «فیهما» به آسمانها و زمین راجع است و با قاطیعت تمام روشن میدارد که در آسمانها جنبندگانی آفریده شده اند . و از جمله «علی جمعهم اذا یشاء قدیر» بدست میاید که روزی میان اهل زمین وآنها ارتباط برقرار خواهد شد ، اگر منظور از جمع ، رسیدن آنها به یکدیگر باشد . آیات دیگر از قرار ذیل اند : «هر که در آسمانها و زمین است همه از او حوایج میطلبند و او هر روز به شان و کاری پردازد» رحمن29 « وهرکه در آسمانها و زمین است ، از روی رغبت یا به جبر ، با سایه ها(وهمه آثار وجوی)شان ،هرصبح و عصر برای خدا سجده میکنند»رعد15 « و ربک اعلم بمن فی السموات والارض» اسراء 55 کلمه «من» man در این آیات دلالت بر افراد عاقل وذی شعوری دارد و بخوبی روشن میکند که در آسمانها مانند انسان موجودات زنده وعاقل زندگی میکنند و بخدای خود خاضع اند و حوائج خویس از او میخواهند.( قاموس قران جلد 4)
علی علیه السلام هم که می فرمایند : « إن هذه النجوم التی فی السماء مدائن مثل المدائن التی فی الأرض . = « این ستاره ها ( سیاره ها ؟ ) که در آسمان هستند ، شهرهائی مانند شهرهای زمین می باشند » ( نورالثقلین ، ج4 ، ص 400 )
عن ابی جعفر(ع) : « ان من وراء شمسکم هذا اربعین عین شمس ما بین شمس الی شمس اربعون عاما فیها خلق کثیر ما یعلمون ان الله خلق ادم اولم یخلقه»
امام باقر :« همانا پشت این خورشید چهل خورشید وجود دارد (چهل گویا به معنای کثرت) که ما بین هریک از آن خورشیدها چهل سال راه باشد ، در آن عوالم آفریدگاران بسیار بوند که از آفرینش انسان بی اطلاع و بی خبر بوند .» (بحارالانوار جلد 27صفحه 45)
http://gabrielmmjj.blogfa.com/page/hadis1.aspx
(ومِن آیاته خلق السماوات و الارض و ما بث فیها من دابّة; از نشانه هاى قدرت و حکمت پروردگار این است که آسمان ها و زمین و موجودات زنده را که در اوج آسمان ها و کره زمین پراکنده ساخته، آفریده است).29 شوری
* در حدیثى امام صادق(ع) فرمود: (اِنَّ من وراء عین شمسکم هذه اربعین شمساً فیها خلق کثیر و انّ من وراء قمرکم اربعین قمراً فیها خلق کثیر لایدرون انّ اللّه خلق آدم اَم لم یخلقه; تحقیقاً غیر از چشمه خورشید شما چهل خورشید وجود دارد که در منظومه هاى آن ها مخلوقات زیادى زندگى مى کنند، و هم چنین ماوراى ماه شما چهل ماه تابان دیگر وجود دارد که در کرات اطراف آن ها خلق فراوانى موجود است که نمى دانند; آیا خداوند آدم را در زمین آفریده یاخلق نکرده است).
(ومِن آیاته خلق السماوات و الارض و ما بث فیها من دابّة; از نشانه هاى قدرت و حکمت پروردگار این است که آسمان ها و زمین و موجودات زنده را که در اوج آسمان ها و کره زمین پراکنده ساخته، آفریده است).29 شوری
کلمه (دابّه) به معناى موجود زنده
است و در جنبندگان مادى به کار مى رود نه فرشتگان که حیاتشان روحانى و
عارى از ماده مى باشد، چرا که خدا در آیه اى دیگر مى فرماید: (والله خلق
کل دابة من ماء; خداوند تمام جنبندگان را از آب آفریده است).
مقصود از جنبندگان همین پدیده هاى زنده و مشهود یعنى پرندگان، حیوانات و
انسان ها هستند.این آیه هم قسمت اول آیه ی 45 سوره ی نور بود.
* در حدیثى امام صادق(ع) فرمود: (اِنَّ
من وراء عین شمسکم هذه اربعین شمساً فیها خلق کثیر و انّ من وراء قمرکم
اربعین قمراً فیها خلق کثیر لایدرون انّ اللّه خلق آدم اَم لم یخلقه; تحقیقاً
غیر از چشمه خورشید شما چهل خورشید وجود دارد که در منظومه هاى آن ها
مخلوقات زیادى زندگى مى کنند، و هم چنین ماوراى ماه شما چهل ماه تابان
دیگر وجود دارد که در کرات اطراف آن ها خلق فراوانى موجود است که نمى
دانند; آیا خداوند آدم را در زمین آفریده یاخلق نکرده است).
سالار
شهیدان حسین بن علی ( ع ) در دعا ونیایش خود به درگاه الهی چنین می
فرماید : الهم انی اسئلك بلكماتك ومعاقد عزك وسكان سماواتك وارضك …..
پروردگارا من به كلمات وسخنان ومراكز عزت وساكنان آسمانها وزمینت سوگند می
دهم ……. واین جمله نیز به روشنی می رساند كه آسمانها هم ساكنانی دارد .