کافه تلخ

۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

نوستراداموس



میشل نوستراداموس ” یک پیشگوی ایتالیائی – فرانسوی است که درسالهای 1503 و 1566 زندگی می کرده است .
او در سال 1503 در جنوب فرانسه متولد شد ، و تا میانه عمرش در آنجا بود ؛ سپس به ایتالیا رفت و تا آخر عمرش در آن کشور اقامت داشت .
وی یکی از 9 فرزند تاجری یهودی به نام ” جوی گاسونیت ” بود که این فرد حول و حوش سال 1455 به دین مسیح گرایش یافته بود و دین میراثی اش را تغییر داد . او بعد از تغییر دین میراثی ، با نام ” پی یر نوسترا دامه ” به کار تجارت و محضرداری خودش که سابقأ به آن اشتغال داشت ادامه داد .



از زمان کودکی ” نوستراداموس ” مطالب گفتنی زیادی در دسترس نیست ، به نظر طرفداران و حامیانش ، او خیلی از مسائل و رویدادهای مهم دنیا را ، که به وقوع پیوسته را پیشگوئی نموده است ، ازجمله واقعه های سه جنگ جهانی که دو نمونه آن را خوشبختانه پشت سر نهاده ایم .
می ماند جنگ سوم جهانی ، که بعید نیست به همین زودیها رخ بدهد . این پیشگوی اروپائی ، همچنین تولد جنگاوران معروفی همچون ” ناپلئون بناپارت ” و ” آدولف هیتلر ” و ظهورپدیده هائی مانند ” کمونیسم ” و ” تروریسم ” را نیز از قبل و



!!در زمان حیات خودش بیان کرده است


یکی از چیزهای مهمی که توسط ” نوستراداموس ” پیشگو ، عنوان گردیده است ؛ به دنیا آمدن فردی است به نام ” چرین ” یا ” شرین ” ، که ظاهرأ به نظر ” نوستراداموس ” باید در فرانسه هم متولد می شد . ( احتمالأ اگر جنگ سوم جهانی در پیش رویمان باشد ، هم اکنون متولد شده است ) .
زیرا وی ، این آقای چرین ، بعد از وقوع سومین جنگ جهانی ، قیام می کند و حدود ده هزار سال ، دنیا را در سکوت دلاویزی بدون جنگ وخونریزی نگه می دارد ، ممکن است این حرکت بسیار مهم توسط دنباله روهای وی تا به انتها خواهدبرسد ؛ یعنی به ده هزار سال قدمت بیابد . ( احتمالا صلحی که ” چرین یا شرین ” فرانسوی ، به دنیا هدیه خواهد کرد،باقی مطلب را در بلاگشون بخوانید



برخی ازخصوصیات اخلاقی ” نوستراداموس ” از دیدگاه دانشمندانی که همزمان با او می زیسته اند ، و یا درقرنهای بعد با مطالعه آثار وی به او نسبت داده اند به قرار زیرمی باشند
1-
اکثر شبها نمی خوابید ، بر روی یک صندلی شبیه به صندلی راحتی که جلوس کننده بر روی خودش را به عقب و جلو تاب می دهد ، می نشست . این صندلی بزرگ جنسش از ” برنز ” بوده و امکان دارد که ” نوستراداموس ” به این روش در حالت سختی کشیدن و ریاضت می توانسته که خواب را از چشمان خودش دور بکند و درعوض به تفکر و پیشگوئی های خودش بپردازد . .
2-
شبها با استفاده از کورسوی نوری که از درز درب و یا پنجره چوبی خانه اش به درون اتاقش می تابیده ، به مرور دانسته هایش می پرداخت .
3- ”
نوستروداموس ” معتقد بود ، در تنهائی و در دل تاریکی شب ، راحت تر می توان برای زدایش خلق و خوی ناپسند از وجود خود کاری کرد . بر همین اساس عمدأ برای اینکه خوابش نبرد ، به تنهائی در سکوت و آرامش شب بر روی آن کرسی برنزی قرار می گرفت و برای تهذیب نفس خودش تلاش می کرد .
4-
به نظر او ، غرور بی جا و خود پسندی ، خصیصه های بسیار بدی هستند که شخصیت انسانی آدمی را ، با نادانی حیوانی بدون تعقل ، برابر می سازند .
5-
از کلمات قصار این پیشگو ، عبارات زیر است که بسیار آموزنده
می باشند : ” عصای توانمندی را در دست بگیرید و در میان وظایفی که بر عهده شما محول شده است ، بگردید و آنها را به درستی به انجام برسانید
6-
مانند آب باشید ، سیال و نفوذ کننده . درچنین حالتی می توانید برسنگ هم اثرگذار باشید .
7-
اگر ترس بر شما غلبه کرد ، دستهایتان را به طرفین خودتان باز کنید ، سپس با صدای بلند و با همه نیروی خودتان ، خدا را که همیشه در نزدیکی شما است بخوانید؛ که از توانائی خودش به شما بدهد .
8-
از کار خسته نشوید ، به راحتی می توان خستگی کار قبلی را با انجام دادن کار بعدی از بدن خارج ساخت .
9-
اگر می خواهید همیشه پیروز باشید ، هرگز به شکست نیندیشید ؛ اندیشه های منفی انرژیهای مثبت وجود آدمی را می کاهند .
10-
با خودتان صادق باشید ، در صورتی که از عهده انجام دادن کاری بر نمی آئید ؛ برای خویشتن کار دیگری دست و پا بکنید . اوقاتی را که برای انجام دادن یک کار که در تخصص شما نیست هدر می دهید ؛ گرانبهاتر از نتیجه ای می باشد که از آن به دست خواهید آورد “.
بدون شک از او گفته های دیگری هم در دسترس علاقمندانش بوده و می باشد . اما بد نیست که نکات فوق را هم به آنها ضمیمه کنند






.