کافه تلخ

۱۳۹۲ آبان ۲۰, دوشنبه

تغذیه جنیان



 و کاین من دابه لا تحمل رزقها الله یرزقها و ایاکم و هو السمیع العلیم (عنکبوت/60) :
 
و چه بسیار جنبنده ای که قدرت حمل روزی خود   را ندارد، خداوند او و شما را روزی می دهد و او شنوا و داناست.
 جنیان از آب ، استنشاق انواع غذاها ، عطرها و گیاهان به شکل متفاوت از انسان بهره می برند. چون خاکی نیستند به دستگاه گوارش   شبیه ما محتاج نمی باشند. ولی دارای ساختار آناتومیکی متناسب با خلقت خویش جهت جذب انرژی هستند .
تغذیه در شکل غیر خوراکی منحصر به جنیان نیست و این شکل از تغذیه در ساختار فیزیولوژی اندام انسان نیز بررسی و کشف شده است . بعنوان مثال بدن خاکی انس دارای مکانیسم تغذیه نوری از اشعه خورشید بمنظور تامین ویتامین D از طریق تمام سطح پوست خویش می باشد .
  
در قرآن خصوصا در سوره رحمن به زیبائی تمام ، توصیفات جن و انسان و تعلقات تغذیه ای ایشان در مبحث  وعده پاداش اخروی ذکر شده است.
تمایلات تغذیه ای جنیان در کنار انسانها در آیات زیر به خوبی ، راه را برای تحقیقات بشری هموار می نماید. آیات زیر وعده هائی ست که به هر دو گروه جن و انسان داده شده است. قبلا آورده شد که گروه جن به آب نیاز دارد و اینک نیاز آنها به تغذیه بررسی می گردد:
فیها فاکهه و النخل ذات الاکمام -  و الحب ذو العصف و الریحان – (رحمن/11و 12) :
که در آن میوه ها و نخلها ی پرشکوفه است – و دانه هائی و گیاهان خوشبو
ذوتا افنان – فیهما عینان تجریان – فیهما من کل فکهه زوجان – متکئین علی فرش بطائنها من استبرق و جنی الجنتین دان(رحمن 48و50و52و54) :
دارای انواع نعمتها و درختان پرطراوت است – در آنها همیشه چشمه ها جاریست – در آن دو (برای دو گروه جن و انس ) از هر میوه ای دو نوع وجود دارد – این در حالی است که آنها بر فرشهائی تکیه کرده اند با آسترهائی از دیبا و ابریشم و میوه های رسیده آن باغهای بهشتی در دسترس است.
آیا راستگوتر از خالق و روح القدس جبرئیل و محمد امین و کتاب قرآن خواهید یافت ؟
افلا یتدبرون القرآن و لو کان من عند غیر الله لوجدوا فیه اختلافا کثیرا (نساء/82).
از آیات فوق در سوره رحمن که به دو گروه جن و انس بطور واضح وعده بهشت و توصیفات خوراکیهای متنوع و چشمه های آب داده شده است ، میتوان در شکل خوراکیهای جنیان به علم دست یافت.
چنانچه مرکزی تحقیقاتی در زمینه شعور و ادراک غیر بشری در ایران تشکیل می شد، قرآن می توانست به عنوان منبعی موثر جهت پیشبرد اهداف شعور ماوراء مورد استفاده قرا گیرد.
کسانیکه از طریق ریاضت ، شاهد دنیای جنیان بوده اند ، مدعی اند که تغذیه پرندگان و حیوانات جن در   برخی موارد از پسماندهای غذای بشر بصورت استنشاق  نیز صورت می پذیرد.
آیا همانطور که در تغذیه حیوانات ، پرندگان و حشرات دنیای قابل رویت ما ، تنوع شکلی – حرکتی بینهایتی به بروز و ظهور رسیده ، در تغذیه حیوانات و پرندگان دنیای نا مرئی جن نیز این تنوع شکلی – حرکتی موجود است ؟ 
همانطور که میدانید دامپروری در جوامع مورچه ها نیز دارای رونق می باشد .
و منحصر به انسان نیست!



آیا تسخیر حیوانات و پرندگان در شکل اهلی به منظور بهره مندی خوراک و حمل بار در هر دو دنیای جن و انس به اراده الله امکان پذیر است؟ ضمن آنکه حیوانات و پرندگان در اشکال غیر اهلی (وحشی) در هر دو حالت به وفور یافت می شوند!
و ان لکم فی الانعام لعبره نسقیکم مما فی بطونه من بین فرث و دم لبنا خالصا سائغا للشاربین(نحل/۶۶):
و در وجود چهارپایان، برای شما عبرتی است؛ از درون شکم آنها، از میان غذاهای هضم شده و خون، شیر خالص و گوارا به شما می نوشانیم.
جنسیت در جنیان