کافه تلخ

۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

هرم باستانی بوسنی



هرم بوسنی اولین هرمی بود که در اروپا کشف شد. در قلب کشور بوسنی در حومه شهر ویسکو. 
حتما بیشتر شما تا به حال در مورد این هرم چیزی نشنیده اید و دوست دارید بیشتر بدانید. طبق معمول کسانی که دوست ندارند توهمی که از تاریخ انسانیت در ذهن ما سر هم کرده اند از بین برود، همواره با تئوری هایی که بیشتر شبیه به شوخی می ماند قدم به جلو می گذارند و تلاش دارند ثابت کنند این اکتشافات اشتباه است و این هرم یک پدیده طبیعی است و ساخته دست انسان نیست. اما در اینجا هرچقدر هم تلاش کنند و توهم سازی کنند و پنهان کاری کنند، نمی توانند مدارک روشن را از دید ما پنهان کنند. این هرم دارای تمام پایه و سازه اصلی می باشد: چهار دیوار شیب دار بدون خطا که رو به چهار جهت اصلی هستند، نوک یکدست و ورودی پیچیده. همچنین در نوک هرم ویرانه دیوارهای قرون وسطایی وجود دارد که در زمان پادشاه بوسنیایی "تِورکو کوترومانک" (1338-1391 میلادی) بر روی هرم ساخته شده بوده است.

خصوصیات این هرم بسیار نزدیک به هرم خورشید در "تئوتیهواکان" در مکزیک است و به همین دلیل نام این هرم را "هرم خورشید بوسنی" نام نهاده اند.
در این منطقه همچنین چهار سازه باستانی دیگر وجود دارد. هرم ماه بوسنی، هرم اژدهای بوسنی، هرم عشق بوسنی، و معبد زمین.
باستان شناس آمریکایی-بوسنیایی "سِمیر اوسماناگیک" که پانزده سال از عمرش را به مطالعه هرم های آمریکای لاتین پرداخته است می گوید: ما بلوک هایی را کشف کرده ایم که بسیار کیفیت متفاوتی با بلوک های ما دارند و من باور دارم بخشی از دیواره هرم بوده اند. حتی ورودی هایی با کف سنگفرش شده و تونل های زیر زمینی نیز کشف کرده ایم. (اوکتبر 2005)
مدرکی که می تواند طلسم فریب های دروغین در مورد تاریخ انسانیت که به خورد ما داده اند را بشکند. پیامی روشن که دوست ندارند شما در مورد آن بدانید.


اردوی تابستانی داوطلبان بین المللی:

هنگامی که نخست در سال 2005 هرم بوسنی کشف شد (و احتمالا بیشتر شما چیزی در این مورد نشنیدید) محققان با توجه به خاک و پوشش گیاهی انباشته شده بر روی سطح آن، عمر هرم را ارزیابی کردند. آزمایشهای رادیوکربنی نشان دادند که پوشش انباشته شده 12000 سال عمر دارد. اما آزمایشهای تازه نشان دادند که عمر هرم بسیار بیشتر از اینهاست.

اما یکی از بزرگترین اکتشافاتی که در سال 2012 در ماه ژوئن، در اولین شیفت داوطلبان بین المللی انجام شد در حالی بود که تیم توسط باستان شناسان ایتالیایی، دکتر "ریکاردو برت" و "نیکولو بیسکونتی" هدایت می شد. آنها توانستند لایه ای فسیل شده بر روی یکی از بلوک های کانکریت را کشف کنند که زمانی این لایه سراسر هرم را پوشانده بوده است.
ماده آلی کشف شده به آزمایشگاه رادیوکربن در اوکراین فرستاده شد و آزمایشها نشان دادند که این لایه حد اقل 24800 سال (+ یا – 200) عمر دارد.

هرم خورشید بوسنی اکنون با قدمتی بیش از 25000 سال پابرجاست. مدرکی که می تواند دیدگاه اشتباهی که ما نسبت به گذشته خودمان داریم را متلاشی کند و با تکانی شدید ما را بیدار و وادار به جستجوی بیشتر کند. جستجو برای به یاد آوردن اینکه ما واقعا که هستیم.

ما دریابنده‌ایم - خوانندگان بی‌کرانگی







بررسی آیین جنگاوران هم‌چون الگویی فلسفی ـ علمی

    سومین گزاره‌ی آیین جنگاوران این است: 
باید برای تمامیت ادراک قصد شود. دون‌خوان گفت که ادراک، ادراک است، و آن تهی از شر و خیر است. وی این گزاره را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آیین جنگاوران معرفی کرد، ترتیبی ذاتی که همه‌ی ساحران باید بدان گردن نهند. وی برهان آورد از آن‌جه که گزاره‌ی نخستین آیین جنگاوران این است که ما دریابنده‌ایم، هرآن‌ چه را که در می‌یابیم باید هم‌چون ادراک به تنهایی فهرست شود، بدون آن‌که هیچ ارزشی مثبت یا منفی، بر آن تحمیل شود.
  گرایش طبیعی من پافشاری بر این بود که خیر یا شر می‌بایست از شرایط ذاتی کیهان باشند نه عرَض. هرگاه می براهینم را به وی ارائه می‌دادم، که ناخواسته پاد- گفت بودند، خاطر نشان می‌کرد که براهین من فاقد دامنه‌اند، واین که صرفا با هوس‌های خِرد و وابستگی من به آرایه‌های نحوی معینی به من تقدیر شده‌اند.
او گفت: 
  برای تو تنها واژگانی چیده شده در نظمی خوشایند؛ نظمی که مطابق آرای زمانه‌ی توست. چیزی که به تو می‌دهم تنها واژگان نیستند، بل‌که اشاراتی دقیق از کتاب جهت یابی من هستند.

دون خوان گفت: استعاره چشم من!
    کتاب جهت یابی یک ساحر مانند هیچ یک از آرایه‌های کلامی شما نیست. آن یک رخ داد نگاشت است. آن گزارشی‌ست از همه‌ی چیزهایی که ساحران در سفر خود به بی‌کرانگی درمی‌یابند. در بی‌کرانگی ساحران نقاط بنیادی کمی می‌یابند. جایگشت‌های آن نقاط بنیادی نامحدود است، اما همان‌گونه که امید دارم روزی در خواهی یافت، آن جایگشت‌ها مهم نیستند. انرژی بی‌اندازه دقیق است.

 

آیین شمنی







در جهان نیروی بیکران و وصف ناپذیر وجود دارد که شمنان قصد می‌نامند و مطلقا آن چه در کیهان موجود است با پیوندی به قصد پیوسته است. 
سالکان مبارز نگران بحث کردن، فهمیدن و استعمال این پیونداند. 

بویژه نگران تطهیر این پیوند از اثرات فلج کننده‌ای هستند که نگرانی‌های عادی زندگی روزمره را به همراه دارد.

       آیین شمنی در این سطح می‌تواند به عنوان طرزعمل تطهیر پیوند شخص با قصد تعریف شود.





          کارلوس کاستاندا

خود بزرگ بینی بزرگ‌ترین دشمن ما






دانلود - کتاب صوتی - ملاقات با ناوال - آرماندو تورز - کارلوس کاستاندا . زبان پارسی



           خود بزرگ بینی بزرگ‌ترین دشمن ماست.
 فکرش را بکن، چیزی که ما را ضعیف می‌کند احساس رنجش نسبت به کردار و سوء‌کردار هم‌نوعان ماست.
خود بزرگ بینی ما سبب می‌شود که در بیشتر اوقات زندگی‌مان از کسی رنجیده باشیم.




       کارلوس کاستاندا