کافه تلخ

۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

انکار راز چهارم فاطيما توسط واتيکان










واتيکان در تلاش براي رد نظريه توطئه يي که براي چندين دهه کليسا را متهم به سانسور کردن پيش بيني هاي مربوط به آخرالزمان مي کرد توضيحاتي در اين خصوص ارائه کرد.




کاردينال تارسيسيو برتون، نماينده پاپ طي سخناني اين موضوع را که کليسا پيش بيني هاي مريم مقدس در مورد آخرالزمان را به صورت محدود منتشر کرده است رد کرد. فاتيما نام محلي در پرتغال است که 90 سال پيش در آن مريم مقدس بر سه کودک چوپان ظاهر شد و با آنها سخن گفت. «رازهاي فاطيما» نام کتابي است که يکي از اين کودکان، «لوسيا داس سانتوس» که بعدها راهبه شد در مورد اتفاق آن روز نوشت و در پاکتي مهر و موم شده به واتيکان فرستاد. دو راز از رازهايي که گفته مي شود مريم مقدس براي آن سه کودک روايت کرد در اختيار عامه مردم قرار گرفت که پيش بيني هايي در مورد جنگ هاي جهان در قرن 20، ديکتاتوري رايج و روي آوري مجدد روسيه کمونيستي به مسيحيت را در برداشت. پاپ ژان پل دوم سعي کرد به افکار عمومي بقبولاند راز سوم، دربردارنده پيش بيني سوءيقصدي بود که در سال 1981 به جان وي شد. اما اين ادعا نتوانست طرفداران نظريه توطئه را که معتقد بودند کليسا تنها بخشي از پيشگويي سوم را فاش کرده است راضي کند.


آنتونيو سوسي، خبرنگار کاتوليک و نويسنده کتاب «راز چهارم فاطيما» گفت که ابتدا حرف پاپ را پذيرفته بود، اما با انجام تحقيقات به اين نتيجه رسيد که پاپ تمام حقيقت را فاش نکرده است. او افزود بخش پنهان راز چهارم، يک بحران ايمان در غرب را پيش بيني مي کند و مي گويد با بروز موجي از کفر و ارتداد امپراتوري کليسا فرو خواهد ريخت. مارکوتوساتي، يکي از نيروهاي واتيکان و نويسنده کتابي به نام «پيش گويي هاي فاطيما» نيز در اين مورد گفته است به نظر مي رسد واتيکان موضوعي را پنهان مي کند و در مورد موضوعي که بايد،به ميليون ها مسيحي مومن هشدار نمي دهد طي روزهاي گذشته در نودمين سالگرد ظهور مريم مقدس و پيشگويي هاي او، ده ها هزار نفر در فاطيما، در 130 کيلومتري شمال ليسبون در پرتغال گرد هم آمدند و کاردينال برتون در جمع اين افراد به تاکيد گفت سخن از رازي که گوياي فجايع عظيم جهاني يا سقوط کليساي کاتوليک است صرفاً زاده تخيلات افراد بدبين است.


کاردينال برتون با حمله به تئوري هاي بدبينانه يي که کليسا را متهم مي کنند از جمله کتاب و فيلم «راز داوينچي» آنها را انباني از دروغ خواند. برتون در کتاب «آخرين پيشگويي فاطيما: ديدار من با خواهر لوسيا» نوشت خواهر لوسيا )يکي از کودکاني که پيشگويي مريم مقدس را شنيده بود( پيش از مرگش در سن 97 سالگي توضيح پاپ ژان پل دوم پيرامون راز سوم را تصديق کرده بود.


کاردينال برتون تصريح کرد: «راز چهارمي در کار نيست. همه آنچه اتفاق افتاد به طور کامل چاپ و منتقل شد.» و افزود تئوري هاي منفي بافانه منشايي جز افراد و گروه هاي ضدمسيحي ندارند. پيش بيني هاي فاطيما چنانکه منتشر شده اند به شرح زيرند:


«بانوي ما دريايي از آتش به ما نشان داد که زير زمين افروخته شده بود. شياطين و ارواحي با ظاهر انسان در آتش بودند و از هرم آتش به رنگ سياه درآمده بودند...»


-«اگر سخنان مرا به گوش بگيريد، روسيه بازخواهد گشت و صلح دوباره برپا خواهد شد، اگرنه اين هشدار به سرتاسر دنيا منتشر خواهد شد و جنگ و آشفتگي در کليسا را در پي خواهد داشت.»


-«اسقفي ملبس به رداي سفيد... چنانکه گويا گلوله باران شده است از آسمان به زمين خواهد افتاد.»


منبع : روزنامه اعتماد