کافه تلخ

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

همه چيز درباره رنگ صورتي


به رزهاي صورتي نگاه كنيد. مي‌بينيد رنگ صورتي تا چه حد گرم و روح‌بخش است؟! صورتي رنگي است كه از اثبات زيادي برخوردار است و هر جا كه باشد زندگي و نشاط را در آن مكان القا مي‌كند. صورتي خفيف شده و ملايم شده رنگ قرمز است. اين رنگ در طيف‌هاي ملايم آرام‌بخش و در طيف‌هاي تيره تر محرك و انرژي زاست. صورتي رنگ شادي و نشاط است، وقتي ما خوشحال هستيم اگر از ما پرسيده شود « حس مي‌كنيد چه رنگي هستيد؟ به احتمال زياد جواب خواهيم داد: صورتي

همه چيز درباره رنگ صورتي
صورتي رنگ لطافت، عشق، احساسات رماتيك و عاشقانه است. صورتي رنگ خانم‌هاست! در جوامع غربي وسايل و اثاثيه صورتي از طرفداران زيادي برخوردارند، صورتي علاوه بر چيزهايي كه گفته شد رنگ راحتي و آرامش نيز مي باشد. جوامع غربي در دوران باستان معتقد بودند كه دختران د رگلبرگ‌هاي صورتي گل رز متولد مي‌شوند كه اين اعتقاد بسيار زيبا و لطيفي است. روانشناسان رنگ بر اين باورند كه صورتي رنگ بسيار قدرتمندي است. اين رنگ علاوه بر اينكه احساس آرامش و راحتي را القا مي‌كند به شدت ضد افسردگي و گوشه‌گيري است. صورتي كليد در احساسات خاموش است كه اين امكان را برايمان فراهم مي‌كند تا احساسات نهفته خود را رها سازيم و آن‌ها را ابراز كنيم. از نظر علم انرژي درماني، صورتي سمب عشق و احساسات عاشقانه است. اين علم مي‌گويد صورتي براي بينندگان خود آرامش به ارمغان مي‌آورد. صورتي نسبت به قرمز خيلي راحتر و ساده‌تر خود را با شما وقف مي‌دهد. استفاده از صورتی سیر را فراموش نکنید. این رنگ گرم و شاد در کنار شکلاتی, آبی آسمانی و زرد موزی بسیار زیبا و چشم نواز می شود.

همه چيز درباره رنگ صورتي
صورتي بر خلاف خواهر بزرگترش قرمز، كاهش دهنده اشتهاست! طي تحقيقاتي كه در دانشكده پزشكي جان هاپكينز صورت گرفته اين نتيجه به اثبات رسيده است. در آثار هنري تاريخي حضور صورتي هم چون رنگ سفيد زياد به چشم مي‌خورد. صورتي محبوبيت جهاني دارد و اين نمايانگر قدرت رنگ صورتي مي‌باشد. هيچ رنگي به اندازه اين رنگ زيبا نمي‌تواند احساس عشق، نشاط و خوبي را در شما القا كند.

استفاده از صورتي در خانه

هر گاه نام اين رنگ را مي‌شنويم سريعاً به ياد اتاق كودك و اتاق دختر بچه‌ها مي‌افتيم! اما ديگر زمان آن رسيده كه از اين رنگ زيبا، عاشقانه و پرنشاط در ديگر جاهاي خانه نيز بهره گيريم. براي تمام اتاق خواب‌ها چه متعلق به كودك كوچك باشد، چه فردي بالغ صورتي رنگ مناسبي است. اگر شما اين رنگ را براي اتاق خواب خود برگزيده‌ايد توصيه مي كنيم براي زيادتر شدن جلوه آن مقداري رنگ مشكي در كنار صورتي قرار دهيد؛ و اما اگر قصد داريد اتاق خوابي فانتزي و آرام داشته باشيد مي‌توانيد از تركيب صورت و آبي ملايم براي ديوارها و سرويس خواب سفيد و كوسن‌هاي گلدار استفاده كنيد. طيف‌هاي رنگ صورتي در اتاق نشيمن به شما اين امكان را مي‌دهد كه مهمانان و اعضاي خانواده را به آرامش و راحتي دعوت كنيد.

اتاق نشيمن جاييست كه مي‌توان انواع سبك‌ها را در آن اجرا نمود. چنانچه تمايل داريد سبك مكزيكي را داشته باشيد مي‌بايست از تركيب صورتي، آبي فيروزه‌اي وسبز و اثاثيه چوبي استفاده كنيد و اگر سبك هندي را مي‌پسنديد تركيب صورتي و هلويي را بيشتر بكار گيريد. صورتي هم‌چنين رنگي مناسب براي سرويس‌هاي بهداشتي شما مي‌باشد كه بسيار توصيه مي‌شود. از آنجايي كه صورتي اشتها را كاهش مي‌دهد، استفاده زياد از آن در آشپزخانه توصيه نمي‌شود. اما اگر به وجود اين رنگ در آشپزخانه اصرار داريد مي‌توانيد تنها در حد يك تستر صورتي يا يك يخچال صورتي رنگ اكتفا نمائيد.


همه چيز درباره رنگ صورتي

بچه‌ها عاشق رنگ صورتي هستند! حتماً از اين رنگ بصورت تكي يا در كنار رنگ‌هاي ديگر در اتاق بازي بچه‌ها استفاده نمائيد. اين رنگ بازي‌هاي آن ها را شيرين‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد كرد. صورتی بهترین گزینه برای شروع یک روز شاد است. برای ایجاد یک جلوه متمایز صورتی تیره را در کنار قرمز گوجه ای و و زرد قرار دهید. صورتی رنگ شکوفه های زیبا ست وبنابراین با حضورش در خانه بهار را به آنجا می آورد. اگر فرزند دختر دارید حتما از صورتی در اتاق خوابش به وفور استفاده کنید. برای کوسن ها رنگ صورتی تیره رنگ بسیار مناسبی است.

صورتي در هارموني

صورتي از جمله رنگ‌هايست كه در كنار اكثر رنگ ها به زيبايي مي‌نشيند و جلوه‌هاي متفاوتي را خلق مي‌كند. باز هم يادآوري مي‌كنيم كه طبيعت بهترين الگو براي قراردادن و تركيب رنگ‌هاي مختلف كنار هم ‌مي‌باشد كه مي‌تون از آن بسيار الهام گرفت. باغچه‌اي پر از گل‌هاي رز صورتي را تصور كنيد خواهيد ديد كه صورتي و سبز در كنار هم تركيب چشم‌نوازي را بوجود مي‌آورند. حال اگر به تركيب صورتي و سبز مقداري آبي ملايم و قهوه‌اي اضافه كنيم تركيب پخته‌تري خلق مي‌شود كه داراي عمق نيز مي‌باشد. صورتي و سفيد تركيبي آرام‌بخش و كلاسيك را بوجود مي‌آورند تركيبي كه داراي لطافت خاصي مي‌باشد و يادآور شيريني خامه اي و بستني‌هاي سفيد و صورتي است!
همه چيز درباره رنگ صورتي
صورتي در كنار سياه جلوه‌اي خاص و كاملاً متفاوتي را خلق مي‌كند. صورتي و سياه فضا را به شدت عاشقانه و رمانتيك مي‌سازند و بسيار گرم و آتشين مي شوند. اضافه كردن مقداري طوسي به تركيب صورتي و سياه، تركيب رنگي شما را كامل‌تر مي‌سازد و به زيباتر شدن آن كمك مي‌كند.

صورتي و آبي در طيف‌هاي مختلف نيز بسيار چشم‌نواز و زيبا كنار هم مي‌نشينند و تركيبي سرد و آرام را خلق مي‌نمايند. چنانچه تمايل داريد كه تركيب صورتي و آبي شما داراي عمق شود، مقداري بنفش بادمجاني به آن اضافه كنيد.

صورتي هندوانه‌اي در كنار پرتغالي و ليمويي تركيبي خاص و فانتزي را بوجود مي‌آورند. هم‌چنين اگر به دنبال تركيبي زنده براي روح بخشيدن به فضاي خانه خود هستيد توصيه مي‌كنيم از تركيب صورتي، ارغواني و قرمز و مقداري سبز ليمويي استفاده نمائيد. کوسن ها ی زیاد با رنگ های متفاوت و متضاد در خانه احساس خوشایندی را برای اعضای خانه بوجود می آورد. طوسی و صورتی در کنار هم از ترکیبات بی نظیر و بسیار زیبا می باشند.صورتی ملایم هم چنین در کنار آبی ملایم و سبز صدری نیز به زیبایی می نشیند.
هر شب هنگاه خواب سر بر گلبرگ های گل های رز بگذارید.
اتاق خواب بهترین مکان برای استفاده از پارچه های گلدار می باشد.
صورتی به اتاق نشیمن شما آرامش و راحتی می بخشد مخصوصا اگر در کنار آن از یک میل راحتی چرم, کوسن پشمی و رنگ شکلاتی سیر قرار داده شود. صورتی در کنار طوسی و سبز مغز پسته ای یک ترکیب فانتزی را بوجود می آورند .